هوش مصنوعی

تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!

ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT نقش مهمی در زندگی روزمره بسیاری از افراد ایفا می نمایند؛ اما تحقیقات جدیدی نشان می دهد که استفاده بیش از حد از این ابزارها می تواند تأثیرات منفی بر عملکرد تحصیلی و حافظه داشته باشد.

8 فروردین 1403

کوالکام مودم های 5G نسل آینده را معرفی کرد: سرعت 10 گیگابیت و وای فای 7

کوالکام پلتفرم اینترنت خانگی 5G جدیدی معرفی کرد که باعث بهبود سرعت، قابلیت اطمینان و در دسترس بودن اتصال اینترنت نسل پنجم می شود. مودم 5G نسل بعدی با این پلتفرم عرضه می شوند.

6 اسفند 1402

هجوم سگ ها به کنگره جهانی موبایل

سگ رباتیک تکنو داینامیک 1 محصول دیگر این شرکت در MWC امسال خواهد بود که در طراحی آن از نژاد ژرمن شپرد الهام گرفته می شود.

22 بهمن 1402

دیجیتالی شدن 90% خدمات شهروندان در قطر

طبق گزارش منتشره در رسانه ها، قطر با بهره گیری از هوش مصنوعی، در حال راه اندازی یک مرکز تخصصی برای داده ها و فناوری های نوظهور است و میخواهد که تا سال 2030، نود درصد خدمات به شهروندان را به صورت دیجیتالی عرصه کند.

28 دی 1402

برترین اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی؛ 8 برنامه رایگان و کاربردی

در این مقاله قصد داریم 8 اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی را معرفی کنیم که برای علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی یک ابزار بسیار خوب تلقی می شوند. اصلا هم مهم نیست که شما صاحب یک گوشی اندروید هستید یا آیفون، چون برای هر سلیقه و سنی کوشش شده یک...

27 دی 1402

عینک هوشمند متا می تواند بخواند و ترجمه کند

ایسنا: عینک شرکت متا که با همکاری ری بن ساخته شه به لطف هوش مصنوعی اکنون می تواند بخواند، ترجمه کند و تصاویر را زیرنویس کند.

23 آذر 1402

5 علت برای اینکه نباید آپدیت های ویندوز را نادیده بگیرید

واقعیت این است که بسیاری از کاربران به نصب آپدیت های نرم افزاری علاقه چندانی نشان نمی دهند. اما در این میان، آپدیت ها می توانند فواید زیادی داشته باشد و در کنار رفع کردن مسائل امنیتی، قابلیت های جدیدی را هم ارائه می نمایند. حتی اگر دل خوشی از آپدیت های...

18 آبان 1402

هوش مصنوعی خانه ایرانیان را به تصویر کشید!، عکس

هوش های مصنوعی تصویر ساز مانند DALL-E 2 و Midjourney ناگهان در خصوص توجه بسیاری قرار گرفتند. به نظر می رسد که تعداد بیشتری از این ابزار در حال ظهوراند، اما همواره در دسترس عموم نیستند. در این مطلب تصویرسازهایی ذکر شده است که می توانید همین الان از آن ها بهره ببرید.

20 مرداد 1402

فناوری هایی که به فکر انسان وارد می شوند!

فناوری هایی مانند ایمپلنت های عصبی و رابط های مغز و رایانه با پیشرفت های روزافزون، راه خود را به سوی مغز ما هموار می سازند و می توانند امیدبخش درمان ناتوانی های حرکتی باشند.

30 خرداد 1402

باید انسان باشی تا بفهمی، جوک های بی مزه چت جی پی تی، عکس

ایسنا نوشت: محققان دریافته اند که هنگامی که از چت جی پی تی خواسته می گردد یک جوک تعریف کند این چت بات 25 جوک یکسان را بارها و بارها تکرار می نماید.

25 خرداد 1402

خدادادی که عزیز شد

خبرنگاران -خدیجه زمانیان: به تازگی کتابی براساس زندگی خداداد عزیزی، مهاجم سابق تیم ملی به نام تو خداداد عزیزی هستی منتشر شده که به قلم جواد رستم زاده، خبرنگار و دبیر سرویس ورزش روزنامه قدس نوشته شده است. این اثر به وسیله نشر برید به بازار کتاب آمده و در...

12 خرداد 1402

دوربین آخرین مدل اکسپریا، روی رقبا را کم خواهد نمود؟، عکس

گوشی هوشمند اکسپریا وان وی از سونی با سنسور دوربین Exmor T، صفحه نمایش 4K OLED و تراشه Snapdragon 8 Gen 2 معرفی گردید.

24 اردیبهشت 1402

شروع برنامه پزشکی خانواده شهری از 59 شهر کشور ، 77 درصد مرگ ها ناشی از بیماری های قلبی است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شروع برنامه پزشکی خانواده شهری از 59 شهر کشور اطلاع داد.

11 اردیبهشت 1402

کرمی: مشارکت بانوان ایرانی در تحقیق و توسعه بالاتر از میانگین جهانی است

کرمی با اعلام آمارهای دنیای و جایگاه زنان ایرانی در تحقیق و توسعه جایگاه ایران بالاتر از میانگین دنیای است، گفت: طبق آمار یونسکو، سهم مشارکت زنان در تحقیق و توسعه 30 درصد در دنیا و سهم مشارکت زنان در تحقیق و توسعه در ایران، 5/31 درصد...

27 فروردین 1401

مقایسه چیپ&zwnjهای 5 نانومتری مطرح بازار یعنی A14 Bionic اپل، اسنپدراگون 888 و کرین 9000 هواوی

چیپ های موبایل در حال حرکت به سطح جدیدی از عملکرد و بهره وری انرژی هستند و شرکت های عظیم از تراشه های 5 نانومتری خود رونمایی نموده اند که جدیدترین آن ها نماینده کوالکام به نام اسنپدراگون 888 است. در این مطلب چیپ های 5 نانومتری مطرح بازار یعنی A14 Bionic اپل، اسنپدراگون...

19 دی 1399

محققان با کمک هوش مصنوعی چالش علمی 50 ساله را حل کردند

محققان با استفاده از هوش مصنوعی چالش علمی تاشدگی پروتئین را پس از 50 سال بررسی و تلاش حل کردند.

10 دی 1399

استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق برای تشخیص اسکیزوفرنی

همکاری علمی میان محققان در IBM و دانشگاه آلبرتا در کانادا به ایجاد نرم افزاری منجر شده است که می تواند اسکن های اف .ام .آر.آی (fMRI) مغز بیماران را تحلیل کرده و با دقت 74 درصدی اسکیزوفرنی را تشخیص دهد.

20 خرداد 1399