تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT نقش مهمی در زندگی روزمره بسیاری از افراد ایفا می نمایند؛ اما تحقیقات جدیدی نشان می دهد که استفاده بیش از حد از این ابزارها می تواند تأثیرات منفی بر عملکرد تحصیلی و حافظه داشته باشد.

تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ رشد آرمان و بر اساس گزارش زومیت، بر اساس مطالعه ای تازه از ارزیابی صدها دانشجوی مقطع کارشناسی تا داوطلبان دکترا، دانشجویانی که تحت فشار زمانی و آموزش سنگین قرار دارند، بیشتر سمت استفاده از ChatGPT می روند.

داده های این تحقیق نشان می دهند دانشجویانی که به هوش مصنوعی متکی هستند، بیشتر وقت خود را تلف می نمایند، حافظه ضعیف تری دارند و معدل تحصیلی شان به مرور کاهش می یابد.

چت بات ChatGPT صرف نظر از کیفیت پاسخ هایش، فرآیند تحصیل را بیش ازحد آسان می نماید. به گفته محققان، از آنجایی که ChatGPT می تواند به سرعت به هر سوالی پاسخ دهد، دانشجویانی که بیش از حد از این ابزار استفاده می نمایند ممکن است کوشش های شناختی خود را برای انجام وظایف آموزشی کاهش دهند و این امر منجر به کاهش حافظه این گروه از داشنجوها می گردد.

مطالعه بعلاوه بیان می نماید که رابطه بین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و تأثیرات منفی آن ممکن است دو طرفه باشد؛ یعنی دانشجو ممکن است به علت داشتن نمرات پایین به استفاده از ChatGPT روی آورده باشد.

227323

منبع: خبرآنلاین

به "تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید