کوالکام مودم های 5G نسل آینده را معرفی کرد: سرعت 10 گیگابیت و وای فای 7

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، کوالکام پلتفرم اینترنت خانگی 5G جدیدی معرفی کرد که باعث بهبود سرعت، قابلیت اطمینان و در دسترس بودن اتصال اینترنت نسل پنجم می شود. مودم 5G نسل بعدی با این پلتفرم عرضه می شوند.

کوالکام مودم های 5G نسل آینده را معرفی کرد: سرعت 10 گیگابیت و وای فای 7

این پلتفرم که به نام 5G Fixed Wireless Access Ultra Gen 3 شناخته می شود؛ ترکیبی از هوش مصنوعی، تجمیع فرکانس پیشرفته و بهبود یافته و ترفندهای دیگر برای افزایش قابلیت های ثابت است.

به گفته ، پلتفرم اینترنت خانگی فایوجی Ultra Gen 3 مبتنی بر تراشه مودم Snapdragon X75 Modem-RF است.

این تراشه سال گذشته منتشر شده و در گوشی سامسونگ گلکسی اس 24 به کار رفت با این تفاوت که پلتفرم Ultra Gen 3 FWA برای اینترنت ثابت خانگی 5G است.

از اینترنت FWA در خانه ها، شرکت های تجاری، کارخانه های صنعتی و نقاط ثابت برای اتصال به شبکه نسل پنجم موبایل استفاده می شود.

نسل تازه مودم های 5G: سرعت 10 گیگابیت و وای فای 7

تمام مزایای در پلتفرم Ultra Gen 3 FWA نیز آورده شده است.

مهم ترین مزیت، بهبود تجمیع فرکانس (CA) است. در Ultra Gen 3 FWA از تجمیع 10 فرکانس رادیویی روی امواج میلی متری و امواج زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می شود که شاید بزرگ ترین CA در میان همه مودم ها و تراشه های موبایل باشد.

این فناوری در شهرها و شبکه های 5G که مبتنی بر هستند؛ بیشتر مفید است چون سرعت دانلود 5G را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

جالب تر اینکه پلتفرم اینترنت 5G خانگی تازه کوالکام، به طور پیش فرض از اتصال 10 گیگابیت و پشتیبانی می کند. همچنین، از طراحی ساده تری نسبت به پلتفرم های قبلی و غیر Ultra Gen 3 FWA سود می برد.

کوالکام می گوید پلتفرم تازه FWA از مصرف انرژی کمتری برخوردار است، فضای کمتری اشغال می کند و هزینه پایین تری برای تولید دارد.

پیش بینی می شود کوالکام Ultra Gen 3 FWA تاثیرات قابل توجهی روی ارتباطات بی سیم داشته باشد. برای یک کاربر معمولی خانگی، بزرگ ترین مزیت می تواند افزایش قابلیت اطمینان، اتصال 10 گیگابیت و وای فای 7 باشد.

سایر مزیت ها مانند مصرف انرژی پایین، فضای کمتر و هزینه پایین، بیشتر برای مصارف تجاری و مشاغلی است که می خواهند به ده ها اکسس پوینت 5G دسترسی داشته باشند.

قطعا تراشه ای مانند Snapdragon X75 می تواند موجب به افزایش سرعت شود ولی آن عامل اصلی که بهبودهای اساسی در اینترنت 5G پدید می آورد؛ اپراتورها و زیرساخت های آن ها است.

بیشتر مردم در ایالات متحده، اینترنت 5G با سرعتی میانگین کمتر از 200 مگابیت بر ثانیه را تجربه می کنند و احتمالا تا یکی دو سال دیگر نیز در همین حد باقی می ماند.

اپراتورها باید تا اواخر سال 2024، عرضه مودم های 5G مبتنی بر پلتفرم Ultra Gen 3 FWA را آغاز کنند. در حال حاضر، گوشی هایی مانند از مودم X75 سود می برند.

منبع: شبکه چی

به "کوالکام مودم های 5G نسل آینده را معرفی کرد: سرعت 10 گیگابیت و وای فای 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام مودم های 5G نسل آینده را معرفی کرد: سرعت 10 گیگابیت و وای فای 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید