دیجیتالی شدن 90% خدمات شهروندان در قطر

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، طبق گزارش منتشره در رسانه ها، قطر با بهره گیری از هوش مصنوعی، در حال راه اندازی یک مرکز تخصصی برای داده ها و فناوری های نوظهور است و میخواهد که تا سال 2030، نود درصد خدمات به شهروندان را به صورت دیجیتالی عرصه کند.

دیجیتالی شدن 90% خدمات شهروندان در قطر

غزال زیاری: به علاوه این کشور ابزارهای نظارت بر عملکرد عملیاتی و سازمانی را با هدف پیگیری پیشرفت دستیابی به نتایج NDS3 (سومین استراتژی توسعه ملی) بازسازی خواهد نمود. در مراسم معرفی NDS3 اعلام شد که قطر میخواهد تا با هدف دیجیتالی کردن 90% خدمات به شهروندان و جلب رضایت مشتریان، وارد عمل گردد.

آنها برای دست یابی به این هدف، یک مرکز تخصصی داده ها و فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی راه اندازی خواهند کرد تا به شکل همزمان، چندین زمینه را به پیش ببرد که این شامل توسعه یک چارچوب جامع حاکمیت و مدیریت داده ملی و کسب اطمینان از بهبود در دسترس بودن و کیفیت داده هاست.

در عین حال تمرکزی جدی برروی پیشبرد قابلیت همکاری سیستم به وسیله لایه های تبادل داده پیشرفته وجود دارد. هدف قطر از این اقدام افزایش اثربخشی و سرعت تصمیم گیری است.

  • رسیدن به دمای صفر مطلق شدنی است؟

  • غلبه بر جاذبه و شناور ماندن با آهن ربا

از همین رو، قطر در راستای دیجیتالی شدن در همه زمینه ها به همکاری با شرکت ها و برندهای کلیدی و مهم خواهد پرداخت تا در مسائل مختلفی از راه اندازی شهرهای هوشمند و تقویت راهکار های نوآورانه تا پیشرفت زیرساخت های اتصال و فناوری اطلاعات، پیشرفت کند. شرکت Invest Qatar در این باره شرح داده که ارائه دهندگان فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند Ooredoo Qatar، Siemens و Microsoft با توسعه راهکار های دیجیتال، اینترنت اشیا (IoT) و نرم افزارهای تجزیه وتحلیل نرم افزاری، راهکار های شهر هوشمند را در سراسر قطر راه اندازی نموده اند.

منبع: gulf-times

5858

منبع: خبرآنلاین

به "دیجیتالی شدن 90% خدمات شهروندان در قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجیتالی شدن 90% خدمات شهروندان در قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید