برترین اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی؛ 8 برنامه رایگان و کاربردی

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، در این مقاله قصد داریم 8 اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی را معرفی کنیم که برای علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی یک ابزار بسیار خوب تلقی می شوند. اصلا هم مهم نیست که شما صاحب یک گوشی اندروید هستید یا آیفون، چون برای هر سلیقه و سنی کوشش شده یک تا چند برنامه مناسب معرفی گردد.

برترین اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی؛ 8 برنامه رایگان و کاربردی

یادگیری گرامر، یک فرایند ضروری برای صحبت کردن زبان انگلیسی به صورت سلیس و روان به شمار می رود. بر همین اساس، شما باید پایه های گرامری خود را تقویت کنید اما علاوه بر کتاب های گرامر پایه ای، شما می توانید از اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی هم یاری بگیرید. برترین اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی معمولا برای هر دو سیستم عامل اندروید و آیفون منتشر می شوند و به وسیله سوژه های مختلف در کوشش هستند تا شما خیلی سریع زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرید. در ادامه قصد داریم 8 مورد از برترین اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی را معرفی کنیم.

1. نرم افزار LearnEnglish Grammer

برترین اپلیکیشن برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی، نرم افزاری تحت عنوان LearnEnglish Grammer است. این برنامه فوق العاده با 25 موضوع گرامری، 600 فعالیت تعاملی و هزاران سوال مختلف با حالت های مختلف کوشش می نماید تا شما در بحث گرامر قوی شوید. دروس مندرج در این برنامه شامل چهار سطح هستند: مقدماتی (CEFT level A1)، ابتدایی، میانه و پیشرفته (CEFR level C2). نسخه رایگان برنامه دارای تبلیغات بوده اما شما می توانید با پرداخت 2 دلار برای همواره از شر تبلیغات راحت شوید.

2. نرم افزار Johnny Grammer Word Challenge

انجمن British Council برنامه های متعددی را برای تقویت زبان انگلیسی منتشر می نماید. یکی از برترین برنامه های یادگیری گرامر زبان انگلیسی، نرم افزار Johnny Grammer Word Challenge است که با قابلیت های مجذوب کننده می تواند برای هر مدل کاربری جالب به نظر برسد. از طرفی، امتحانات 60 ثانیه ای موجود در این برنامه رسما توانمندی های شما را در بحث لغات، املا و گرامر به چالش می کشد تا شما در مکالمه بتوانید بهتر ظاهر شوید.

امتحانات موجود در این برنامه شامل 12 موضوع مختلف گرامری اعم از حروف اضافه، افعال بی قاعده و سایر موارد است. بعلاوه این برنامه سعی می نماید کاربرد گرامرها را در شرایط و کاربردهای مختلف نشان دهد. از آنجایی که المان هایی مثل تابلوی امتیازات و نشان افتخارها در این برنامه تعبیه شده، اپلیکیشن مذکور علنا در ایجاد انگیزه بسیار پیروز عمل می نماید.

3. نرم افزار Grammaropolis

برای زبان آموزان کم سن و سال و بالای 8 سال می توان از برنامه Grammaropolis استفاده کرد؛ چرا که این نرم افزار دارای امتحانات بامزه، آهنگ ها، کتاب ها، بازی های ویدیویی و بعلاوه دستور العمل های ویدیویی مختلف است. در این نرم افزار کاراکترهای انیمیشنی هم وجود دارد که در کتاب ها، آهنگ ها، ویدیوها و بازی های ویدیویی تعاملی نکات مربوط به گرامر و یادگیری زبان انگلیسی را شرح می دهند.

شما می توانید از نسخه تحت وب و بعلاوه نسخه iOS استفاده کنید. این برنامه در واقع به صورت یک بازی ویدیویی در کوشش است تا کاربرها زبان انگلیسی و حتی تلفظ صحیح برنامه ها را یاد بگیرند. نرم افزار Grammaropolis رایگان بوده اما برای دسترسی کامل به تمام قابلیت های نرم افزار باید نسخه پولی آن را تهیه کرد. متاسفانه این نرم افزار هنوز برای دستگاه های اندرویدی منتشر نشده است.

4. نرم افزار ELSA Speak

برنامه ELSA از میکروفون تعبیه شده داخل گوشی به همراه تکنولوژی شناسایی صحبت پیشرفته برای تمرین دروس مختلف استفاده می نماید. دروس کوتاه موجود در این برنامه در روان صحبت کردن و تقویت گرامر زبان انگلیسی تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد. البته نرم افزار ELSA برای هر دو لهجه بریتانیایی و انگلیسی مفید واقع می گردد. علاوه بر این موضوع، بالغ بر 7000 فعالیت شخصی سازی شده، از دروس روزانه گرفته تا آماده سازی تست ها به وسیله این برنامه ارائه خواهد شد تا شما نه تنها از جنبه گرامری تقویت شوید، بلکه بتوانید با تلفظ صحیح کلمات و عبارت های انگلیسی هم آشنا شوید.

نرم افزار ELSA در سه نسخه رایگان، Pro و پرمیوم منتشر شده است. نسخه پرمیوم برنامه مجهز به یک هوش مصنوعی در قالب مربی بوده و شما می توانید به صورت کاملا کاربردی صحبت نموده و هوش مصنوعی صحبت های شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. بعلاوه در این نسخه می توان برای ارائه مکالمات کلاسی یا مصاحبه ها تمرین کرد. نسخه های پرو و پرمیوم تنها در حق اشتراک ماهانه با هم تفاوت دارند. خوشبختانه این برنامه بسیار کاربردی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده است.

5. نرم افزار Lingualeo

برنامه Lingualeo یک پلتفرم یادگیری گرامر زبان انگلیسی بسیار مجذوب کننده با قابلیت شخصی سازی به شمار می رود که برای افرادی که زبان مادری شان انگلیسی نیست یک گزینه فوق العاده محسوب می گردد. این برنامه مبتنی بر بازی، در ابتدا برای زبان روسی منتشر شد اما در چند منطقه دیگر نیز در حال حاضر توسعه یافته است. المان های خوش رنگ و لعاب نرم افزار موجب می گردد تا جذب این برنامه شوید. شما می توانید برای آغاز یک آزمون در داخل برنامه برگزار نموده و برنامه به طور اتوماتیک یک برنامه درسی را ایجاد می نماید. شما می توانید با 12 درس مربوط به واژگان، تمرین های گرامر، مقالات و ویدیوهای آموزشی مهارت های زبان انگلیسی را در خود تقویت کنید. شما بعلاوه می توانید سایر کاربرها را هم به چالش بکشید تا توانمندی هایتان به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. شما می توانید این برنامه را به صورت رایگان دانلود کنید. هر چند، تمام برنامه ریزی های درسی از سطح مقدماتی تا پیشرفته نیازمند خرید حق اشتراک است.

6. نرم افزار Mad Libs

برنامه Mad Libs یک نرم افزار مبتنی بر بازی برای تقویت واژگان و گرامر زبان انگلیسی به شمار می رود. در بطن این برنامه، کتاب ها و داستان های کوتاه به زبان انگلیسی وجود دارد. در این برنامه یکی از بازیکن ها از فرد دیگر می خواهد فهرستی از کلمات را برای جایگزینی برای جاهای خالی یک داستان ارائه کند. سرنخ های مختلف در بازی می تواند شما را به چالش کشیده تا بخش هایی از گفتار را در یک جمله قرار دهید. احتمالا فکر می کنید که این موضوع بسیار ساده به نظر می رسد.

هیچ موردی نمی تواند شما را از ایجاد قوانین منحصر به خودتان باز دارد. این برنامه در واقع یک بازی بسیار آسان محسوب می گردد و هر فردی می تواند با هر سنی در آن شرکت کند. با این حال، برنامه Mad Libs بیشتر برای بچه ها کاربرد دارد. بعلاوه اگر دلتان می خواهد این برنامه را در کلاس درس برای زبان آموزها اجرا کنید، قابلیت راهنمای معلم هم روی سایت موجود است.

7. نرم افزار English Grammar Book

برای افرادی که علاقه ای به یادگیری زبان انگلیسی به وسیله بازی ندارند، نرم افزار English Grammar Book برترین گزینه خواهد بود. با وجود طراحی بسیار ساده نرم افزار، ابزارهای مجذوب کنندهی در داخل برنامه تعبیه شده است. این برنامه به طور کلی می تواند با یک شرح صاف و ساده مسائل گرامری به ظاهر پیچیده را به خوبی شرح دهد.

تقریبا تمام مسائل مربوط به گرامر زبان انگلیسی به وسیله این نرم افزار پوشش داده می گردد. هر موضوع هم با ارائه چند مثال شرح داده می گردد. اگر شما هر مبحث گرامری را با تمرین های مربوط به بخش مورد نظر یاد بگیرید، به مرور پیشرفت خود را احساس خواهید کرد. شما می توانید روند پیشرفت خود در یادگیری و بعلاوه تجزیه و تحلیل نتایج تمرینات را هم در داخل برنامه مشاهده کنید. این برنامه رایگان دارای تبلیغات بوده که می توان با پرداخت میزان هزینه نه چندان زیادی، تبلیغات را از برنامه حذف کرد. این برنامه صرفا برای iOS طراحی شده است.

8. نرم افزار Grammarly

افرادی که آشنا به نرم افزارها و ابزارهای زبان انگلیسی هستند، احتمالا نام گرامرلی را زیاد شنیده اند. این برنامه در واقع یک یاری دستیار بسیار خوب برای نگارش متون مختلف به زبان انگلیسی محسوب می گردد. این برنامه روی گوشی های آیفون و اندروید هم در قالب یک برنامه کیبورد عمل می نماید تا ایرادات کاربران را حین نوشتن مطالب انگلیسی اصلاح کند. از همین رو، با وجود این که برنامه Grammarly عملکرد مشابهی نسبت به سایر نرم افزارهای قبلی موجود در این فهرست ارائه نمی نماید، همچنان می توان برای بهبود در نگارش و گرامر زبان انگلیسی از این برنامه به راحتی بهره برداری کرد.

برای مثال، قابلیت پیشنهاد کلمات هم معنی و مترادف به وسیله گرامرلی می تواند دامنه واژگان زبان انگلیسی شما را توسعه دهد. این سیستم بازخورد آنی می تواند به شما یاری کند تا زبان انگلیسی را صرفا با گوشی موبایل خود سریع تر یاد بگیرید. البته باید به این موضوع مهم هم خاطر نشان کرد که کیبورد گرامرلی به یک اتصال اینترنت فعال برای آنالیز گرامر نیاز دارد.

کدام یک از اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی را نصب کنیم؟

این که شما یک برنامه مناسب را نصب کنید، یک مسئله مجزا بوده و این موضوع که هر روز تمرین کنید، مسئله مهم دیگر محسوب می گردد. اگر شما هر مورد جدیدی که یاد می گیرید را با استفاده از نوشتن و تکلم خیلی سریع تمرین کنید، به سرعت می توانید مهارت هایی مثل گرامر زبان انگلیسی را تقویت کنید. با تمام این تفاسیر، انگلیسی زبان بسیار آسانی برای یادگیری است؛ چرا که منابع بسیار متنوعی در سطح اینترنت به رایگان موجود بوده و شما صرفا باید تمرین کنید تا به درجه استادی برسید. بنابراین، اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی صرفا این روند را سرعت می بخشند.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی؛ 8 برنامه رایگان و کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین اپلیکیشن های یادگیری گرامر زبان انگلیسی؛ 8 برنامه رایگان و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید