5 علت برای اینکه نباید آپدیت های ویندوز را نادیده بگیرید

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، واقعیت این است که بسیاری از کاربران به نصب آپدیت های نرم افزاری علاقه چندانی نشان نمی دهند. اما در این میان، آپدیت ها می توانند فواید زیادی داشته باشد و در کنار رفع کردن مسائل امنیتی، قابلیت های جدیدی را هم ارائه می نمایند. حتی اگر دل خوشی از آپدیت های ویندوز ندارید، در ادامه به 5 علت می پردازیم که نباید این آپدیت ها را نادیده بگیرید.

5 علت برای اینکه نباید آپدیت های ویندوز را نادیده بگیرید

نگرانی های امنیتی

با وجود اینکه آنتی ویروس داخلی ویندوز به مقدار کافی خوب است و عملا لازم نیست آنتی ویروس جداگانه ای نصب کنید، آپدیت های ویندوز از نظر امنیتی اهمیت زیادی دارند. مایکروسافت مانند سایر شرکت های فعال در زمینه سیستم عامل، دائما در کوشش است که آسیب پذیری ها و حفره های امنیتی موجود در ویندوز را رفع کند. به همین دلیل نادیده گرفتن آپدیت های ویندوز به این معناست که سیستم شما به هدف بهتری برای حملات نرم افزاری تبدیل می گردد.

با وجود اینکه نرم افزار Microsoft Defender در زمینه جلوگیری از نفوذ ویروس ها و بد افزارها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما گاهی اوقات حفره های امنیتی آنقدر جدی هستند که حتی از دست آنتی ویروس های پیشرفته هم کار چندانی برنمی آید و صرفا با آپدیت کردن می توانید این حفره ها را اصلاح کنید.

از دست دادن قابلیت های تازه

تازهترین آپدیت ویندوز 11، امکانات مجذوب نمایندهی به این سیستم عامل اضافه می نماید. یکی از این قابلیت های بسیار مجذوب نماینده، دستیار هوش مصنوعی به نام Copilot است که امکانات وسیعی در اختیار شما قرار می دهد. مایکروسافت حتی در کمال تعجب برنامه بسیار قدیمی Paint را هم آپدیت نموده که حالا امکانات وسیع تری ارائه می دهد. در کنار موارد ذکر شده، نباید تغییر در رابط کاربری فایل اکسپلورر، برنامه تازه برای بکاپ گرفتن و ارائه کنترل های بیشتر در زمینه شخصی سازی نورپردازی سیستم را از قلم بیندازیم.

با وجود اینکه طبیعتا تمام این مشخصه های تازه قرار نیست برای شما کاربردی باشند، اما حداقل ارزش امتحان کردن دارند و شاید بعد از کمی استفاده، به کاربر دائمی این قابلیت های تازه تبدیل شوید. روی هم رفته ویژگی های تازه می توانند بسیار هیجان انگیز باشند و جان تازه ای به کامپیوتر شما ببخشند. در نهایت هم خوشبختانه بسیاری از این قابلیت ها قابل حذف هستند و حتی اگر به استفاده از آن ها نیازی نداشتید، به راحتی می توانید این موارد را نادیده بگیرید. با این حال، چنین مشخصه هایی همیشه ارزش امتحان کردن دارند.

افت عملکرد

اگر به عملکرد مناسب سیستم خود اهمیت می دهید، پس در این صورت آپدیت نگه داشتن سیستم بسیار مهم است. گاهی اوقات بعضی بازی ها و برنامه ها در نسخه فعلی ویندوز به خوبی اجرا نمی شوند ولی با آپدیت کردن آن، شاید با بهبود عملکرد این برنامه ها و بازی ها روبرو شوید. این در حالی است که همچنان کاربران زیادی فکر می نمایند آپدیت های ویندوز سرعت سیستم را پایین می آورند.

در هرکدام از نسخه های یک سیستم عامل، مطمئنا تعدادی باگ و حفره وجود دارد که بدون دریافت آپدیت، درست نمی شوند. بعلاوه مایکروسافت در هرکدام از آپدیت ها، بهبود های مربوط به درایورها هم قرار می دهد که همین موارد نقش مهمی در بهتر شدن عملکرد سیستم ایفا می نمایند.

سازگاری

موضوع سازگاری از دیگر دلایل مهمی است که نباید آپدیت های ویندوز را نادیده بگیرید. بسیاری از این آپدیت ها شامل به روز رسانی های مربوط به درایورها، بهبود سازگاری با نرم افزار های قدیمی و خاص هستند. به لطف همین اقدامات مایکروسافت، حتی در ویندوز 11 هم می توانید بسیاری از برنامه های بسیار قدیمی را به راحتی اجرا کنید.

اما زمانی که می خواهید از نرم افزارهای قدیمی و به خصوصی استفاده کنید و از طرف دیگر ویندوز را هم آپدیت نمی کنید، ممکن است برای نرم افزار موردنظر مسائل مختلفی به وجود بیاید و حتی نتوانید به درستی از آن استفاده کنید.

صرفه جویی در زمان

این هم یکی دیگر از مواردی است که آپدیت ویندوز می تواند به نفع شما باشد. زمانی که برای اجرای برنامه یا بازی با مسائل زیادی روبرو می شوید، به ناچار برای رفع کردن این مشکل باید زمان زیادی را صرف جستجو بابت پیدا کردن راهکارهای مختلف باشید. اما بخش قابل توجهی از مسائل این چنینی، با آپدیت کردن ویندوز رفع می شوند. به همین دلیل اگر از همان ابتدا دانلود و نصب اتوماتیک آپدیت های ویندوز فعال باشد، در زمان شما هم صرفه جویی خواهد شد.

سخن پایانی

این توصیه فقط برای کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ ها مطرح نمی گردد بلکه برای گوشی ها، تبلت ها و سایر دستگاه ها هم می توانیم بر روی اهمیت این موضوع تاکید کنیم. البته طبیعتا گاهی اوقات آپدیت های تازه ممکن است باگ هایی داشته باشند. به همین دلیل کاربران محافظه کاری که اصلا نمی خواهند به دردسر بیفتند، می توانند بعد از اینکه مدتی از انتشار هر آپدیت گذشت، آن را نصب نمایند. زیرا اگر یک آپدیت مسائل خاصی داشته باشد، تا چند روز بعد از انتشار آپدیت موردنظر، گزارش های زیادی در خصوص این مسائل منتشر خواهد شد.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 علت برای اینکه نباید آپدیت های ویندوز را نادیده بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای اینکه نباید آپدیت های ویندوز را نادیده بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید