معماری و عمران

یاستی قلعه یکی از دورافتاده ترین روستاهای ماهنشان است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارشات منتشر شده، یاستی قلعه یکی از دورافتاده ترین روستاهای ماهنشان است.

9 فروردین 1403

ابرکامپیوترهای ناسا مشکل ساز شدند

ناسا از زمان بنیان گذاری در سال 1958، در خط مقدم نوآوری قرار داشته و به دفعات، مرزهای ممکن را در اکتشافات فضایی و کشفیات علمی جابه جا کرده است. بااین همه، بازرسی داخلی از عقب ماندگی جدیِ توانایی های ابرکامپیوتریِ ناسا و درنتیجه تأخیر در مأموریت های فضایی...

28 اسفند 1402

مواد پلیمری و فایبرگلاس صنعت سنگ و ساختمان

مواد پلیمری و فایبرگلاس صنعت سنگ و ساختمان به قدیم پیشرفت زیادی کرده است. در این صنعت سنگ ها از معادن استخراج و سپس از طریق فرآیندهای مختلفی به منظور تولید محصولات متنوع، از جمله سنگ های ساختمانی، سنگ های تزئینی، سنگ های مصنوعی، مصالح ساختمانی و محصولات...

19 اسفند 1402

این گوشی مقرون به صرفه قیمت در ظاهر شبیه به آیفون است!، عکس

گوشی تازه اینفینیکس از طراحی مشابه آیفون بهره می برد و با قیمت منطقی روانه بازار هند شده است.

27 بهمن 1402

کویر زردگاه ؛ سرسبزترین کویر ایران

ایران منطقه ها کویری بسیار مجذوب کننده و زیبایی دارد که یکی از آنها کویر زردگاه است. این کویر در استان خراسان جنوبی و نزدیکی شهرستان طبس واقع شده است. این کویر زیبا چشم اندازهای منحصربه فرد و تپه های ماسه ای بسیار بلندی دارد و از مقاصد محبوب گردشگری در...

25 بهمن 1402

معرفی 6 مرکز خرید بزرگ و لوکس در استانبول

استانبول به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانیان شناخته می شود. بسیاری از مسافران در پی دسترسی به برندهای معروف جهانی و تجربه یک خرید لوکس در مراکز خرید مدرن، بزرگ و شیک به استانبول سفر می کنند. در استانبول شما می توانید همه چیز را پیدا کنید،...

23 بهمن 1402

این موبایل تنها 65 دلار قیمت دارد!

دیجیاتو نوشت: ریلمی نوت 50 اولین گوشی از سری نوت این شرکت است که با مشخصاتی قابل قبول و قیمت بسیار مقرون به صرفه روانه بازار می گردد.

3 بهمن 1402

جنگنده های ایتالیا مجهز به بمب های هواسر می شوند، عکس

ایتالیا به دنبال خرید بمب هواسُر GBU-53/B استورم بریکر برای تجهیز جنگنده های F-35 خود پس از ارتقاء آن ها به نسخه بلوک 4 است.

30 دی 1402

دیجیتالی شدن 90% خدمات شهروندان در قطر

طبق گزارش منتشره در رسانه ها، قطر با بهره گیری از هوش مصنوعی، در حال راه اندازی یک مرکز تخصصی برای داده ها و فناوری های نوظهور است و میخواهد که تا سال 2030، نود درصد خدمات به شهروندان را به صورت دیجیتالی عرصه کند.

28 دی 1402

10 فیلم عاشقانه تاریخی که انتها خوشی دارند

آثار عاشقانه تاریخی اغلب تلخ، غم انگیز یا مبهم به خاتمه می رسند اما چند فیلم راضی کننده را هم می توانید پیدا کنید که به مسیر متفاوتی می روند و همه چیز در انتهای قصه به خوبی و خوشی تمام می گردد.

7 آذر 1402

خودروی آینده کره رونمایی شد، عکس

گجت نیوز نوشت: کراس اوور کیا EV9 در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 که در قطر برگزار می گردد، حضور پیدا کرد. ای وی 9 آغاز دوره جدیدی از محصولات الکتریکی کیا است.

15 مهر 1402

نکاتی که باید درباره نگهداری از نوزاد در 30 روز اول بدانید

باید حدود 6 هفته از تولد فرزندتان بگذرد تا بالاخره خواب راحتی داشته باشد و بهتر شیر بخورد. این اولین چیزی است که در فرایند نگهداری از نوزاد باید بدانید. با گذشت این مدت زمان، او در زمان بیداری نیز کمی هوشیارتر خواهد شد. البته، این موفقیت ها به سادگی اتفاق...

28 شهریور 1402

ریزش مرگبار یک ساختمان چهار طبقه در قاهره

چهار نفر از یک خانواده در روز چهارشنبه بر اثر ریزش یک ساختمان مسکونی چهار طبقه در محله حدائق القبه واقع در شهر قاهره مرکز مصر کشته شدند و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

16 شهریور 1402

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ کدام را بخریم؟

در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند پرچم دار از دو برند شناخته شده فعال در دنیای تکنولوژی یعنی سامسونگ و امیزفیت می پردازیم؛ گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ در مقابل امیزفیت GTS 4. این دو ساعت هوشمند در بازار گجت های پوشیدنی با قیمت بسیار نزدیکی به یک دیگر...

23 مرداد 1402

کارشناسان پژوهشکده بازسازی نتیجه بررسی های برج طغرل را گزارش می دهند

ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، کارشناسان پژوهشکده بازسازی نتیجه بررسی های برج طغرل را گزارش می دهند.

22 مرداد 1402

هوش مصنوعی خانه ایرانیان را به تصویر کشید!، عکس

هوش های مصنوعی تصویر ساز مانند DALL-E 2 و Midjourney ناگهان در خصوص توجه بسیاری قرار گرفتند. به نظر می رسد که تعداد بیشتری از این ابزار در حال ظهوراند، اما همواره در دسترس عموم نیستند. در این مطلب تصویرسازهایی ذکر شده است که می توانید همین الان از آن ها بهره ببرید.

20 مرداد 1402

عکس ، مهمان جنجالی در دانشگاه علم و صنعت ، سمانه خضرائیان کیست؛ چه کسی جوابگوی حضور او است؟

انجمن علمی دانشگاه علم و صنعت به تازگی خبر از برگزاری همایشی داده است که مهمان آن تابع قوانین کشور نیست، به راستی چه کسی جوابگوی حضور مهمانان خاص این دانشگاه است؟

13 مرداد 1402

با 5 میلیارد کجای تهران می توان خانه خرید؟

برای خرید یک واحد خانه در تهران با 5 میلیارد تومان می توانید در بیشتر منطقه ها مرکز به جز شمال و شمال غرب گزینه هایی را بیابید.

7 مرداد 1402

ارگ علیشاه تبریز، بلندترین دیوار تاریخی ایران

تبریز یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که جاذبه های توریستی معروف و محبوب بسیاری دارد در این بین اما یکی از جاذبه های تاریخی آن که کمتر موردتوجه قرار گرفته است، ارگ علیشاه تبریز است.

30 تیر 1402

این خانه عابران شهر را می رقصاند

در اواخر قرن بیستم میلادی و پس از جنگ جهانی دوم به پیشنهاد واکلاو هاول آخرین رئیس جمهور چکسلواکی و اولین رئیس جمهور چک، پیشنهاد طراحی خانه پایکوبیان مطرح شد. اکنون این ساختمان به معماری شگفت انگیزی در جهان تبدیل شده است.

27 تیر 1402
تعداد: (103)