گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ کدام را بخریم؟

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند پرچم دار از دو برند شناخته شده فعال در دنیای تکنولوژی یعنی سامسونگ و امیزفیت می پردازیم؛ گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ در مقابل امیزفیت GTS 4. این دو ساعت هوشمند در بازار گجت های پوشیدنی با قیمت بسیار نزدیکی به یک دیگر در حال فروش هستند. با این حال اما یک سری تفاوت ها در مشخصات فنی و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهند، وجود دارد که دانستن آن ها به شما در انتخاب برترین گزینه یاری می نماید. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند پرامکانات از برندهای شناخته شده بازار را دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، چرا که هر دو گجت پوشیدنی جزو پرفروش های خبرنگاران هستند.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ کدام را بخریم؟

تعیینات کلی گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ در مقابل امیزفیت GTS 4

سامسونگ در تابستان سال 1400 از نسل چهارم ساعت های هوشمند پرچم دار خود یعنی گلکسی واچ 4 کلاسیک با یک سری قابلیت ها پیشرفته و کاربردی رونمایی کرد. سیستم عامل این گجت پوشیدنی را می توان نتیجه همکاری سامسونگ با گوگل دانست؛ چرا که این ساعت هوشمند برای اولین بار به سیستم عامل Wear OS گوگل مجهز شده تا ضمن بهره گیری از تخصص گوگل در فراوری سیستم عامل های پیشرفته، تجربه کاربری بسیار بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

در سوی مقابل برند امیزفیت، پاییز سال 1401 گجت پوشیدنی پرچم دار تازه خود یعنی امیزفیت GTS 4 را به عنوان جایگزین بزرگ تر برای ساعت هوشمند امیزفیت GTR 4 و گزینه گران تر برای ساعت هوشمند امیزفیت GTS مینی به کاربران معرفی کرد. پیش از اینکه به مقایسه و آنالیز بخش های مختلف این دو ساعت هوشمند پرچم دار بپردازیم، خالی از لطف نیست که نگاهی به جدول تعیینات فنی این دو گجت پوشیدنی داشته باشیم تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندامیزفیت GTS 4گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ
وزن و ابعاد42.7 در 36.5 در 9.9 میلی متر - 27 گرم (بدون بند)45.5 در 45.5 در 11 میلی متر - 52 گرم
سیم کارتخیربله
کیفیت ساختفریم از جنس آلیاژ آلومینیوم - بند سیلیکونی آنتی باکتریال - بدنه مربعی فریم از جنس استیل ضد زنگ - بدنه دایره ای- فریم چرخان - بند سیلیکونی آنتی باکتریال - پشتیبانی از استاندارد نظامی MIL-STD-810G
نوع و مقدار نمایشگرAMOLED با ابعاد 1.75 اینچنمایشگر 1.36 اینچی Super AMOLED
رزولوشن و روشنایی نمایشگررزولوشن 390 در 450 پیکسل - تراکم پیکسلی 341 پیکسل بر اینچ - پشتیبانی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز - مجهز به شیشه حرارت دیدهرزولوشن 450 در 450 پیکسل - تراکم پیکسلی 330 پیکسل بر اینچ - پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن (Always on Display) - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز - مجهز به کورنینگ گوریلا گلس +DX - نسبت تصویر به بدنه 1:1
سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل Zepp OS 2.0 سازگار با اندروید 7.0 و بالاتر و iOS نسخه 12.0 و بالاترسیستم عامل Android Wear OS سازگار با اندروید 6 با رم 1.5 گیگابایت و بالاتر - رابط کاربری One UI Watch 3 - پردازنده دو هسته ای اگزینوس W920 - پردازنده گرافیکی Mali-G68
نوع هشدارویبرهویبره
اسپیکردارددارد
باتری باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 300 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 361 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
حسگرهاحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنج، ژیروسکوپ، ژئومغناطیس، فشارسنج هوا، حسگر نور محیطBioActive، شتاب سنج، بارومتر، ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس و سنسور نور
فناوریفاقد ارتباطات سلولار عرضه در دو مدل LTE و WiFi
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.1بلوتوث نسخه 5.0
ضد آب بودنبله - تا عمق 50 متری سطح آببله - مجهز به گواهی IP68 - ضد آب تا عمق 50 متری
اندازه شاژردهی باتریتا 16 ساعت (GPS با دقت زیاد)

تا 28 ساعت (GPS با دقت میانه)

تا 33 ساعت (GPS روشن با ذخیره باتری)

تا 4 روز (استفاده زیاد)

تا 8 روز (استفاده عادی)

تا 16 روز (حالت ذخیره باتری)

تا 30 روز (فقط نمایش ساعت)

تا 10 ساعت (استفاده عادی) - تا 40 ساعت (روشن بودن ذخیره باتری)
رنگ های قابل عرضهمشکی، طلاییمشکی، نقره ای
GPS بله، دوبانده با پشتیبانی از 6 سیستم موقعیت یاببله، با A-GPS, Glonass, Beidou
سایر قابلیت هاقابلیت مکالمه دارد - پشتیبانی از 150 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، هشدار عدم تحرک، پایش شرایط سلامت بانوان، پایش شرایط تغذیه و خواب نوزاد، پایش شرایط خواب روزانه و شبانه، دارای میکروفون، پشتیبانی از ویژگی های سلامتی PAI، گام شمار، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، کنترل موسیقی، پیدا کردن گوشی به وسیله ساعت، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، نمایش شرایط آب و هوا، پشتیبانی از دستیار صوتی، دارای دو بازی از پیش نصب شدهقابلیت مکالمه دارد - پشتیبانی از حالت های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، مقدار گیری سطح اکسیژن خون، سنجش فشار خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، سازگار با شارژ بی سیم Qi، پشتیبانی از زبان محاوره در فرامین صوتی، پشتیبانی از سامسونگ Pay

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ طراحی و کیفیت ساخت

اولین وجه تمایز بزرگ بین دو ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ و امیزفیت GTS 4 در بخش طراحی آن ها واقع شده است. همانطور که در نگاه اول به این دو گجت پوشیدنی کاملاً واضح است، سامسونگ گلکسی واچ 4 کلاسیک از یک نمایشگر دایره ای شکل بهره می برد که حاشیه های زیادی در اطراف آن دیده می گردد و ظاهر کلاسیک آن شما را یاد ساعت های آنالوگ و باکیفیت قدیمی می اندازد. بعلاوه در اطراف این نمایشگر یک حاشیه دایره ای شکل با دقیقه های تعیین و مضرب 5 دیده می گردد تا به شکلی عمیق بتواند حس و حال یک ساعت هوشمند کلاسیک را به شما القا کند.

در سوی دیگر امیزفیت از یک نمایشگر مربعی شکل برای ساعت هوشمند GTS 4 خود استفاده نموده که حاشیه های معقولی دارد و نسبت به رقیب سامسونگی خود از ظاهر اسپورت تر و ورزشی تری بهره می برد. گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ حدود 52 گرم وزن دارد که با توجه به بندی که برای آن انتخاب می کنید، می تواند حدود چند گرم سنگین تر باشد، اما سنگینی وزن امیزفیت GTS 4 به حدود 30 گرم می رسد و همین عامل موجب شده که کاربران برای استفاده طولانی مدت از ساعت هیچ دغدغه ای نداشته باشند.

از لحاظ جنس بدنه، باید به بدنه از جنس استیل ضد زنگ گلکسی واچ 4 کلاسیک اشاره کنیم که اگرچه وزن این ساعت را کمی بالا برده، اما در عین حال مقاومت خوبی به آن بخشیده است. بدنه این ساعت بعلاوه از استاندارد نظامی MIL-STD-810G پشتیبانی می نماید. در آن سو، امیزفیت GTS 4 مجهز به بدنه ای از جنس آلیاژ آلومینیوم است که در عین مقاومت مناسب، وزن سبک تری دارد. هر دوی این ساعت های هوشمند بدنه ای با ساختار مات دارند که از لحاظ بصری نسبت به بدنه های براق از مجذوب کنندهیت کمتری بهره می برند.

گلکسی واچ 4 کلاسیک روی بدنه سمت راست از دو دکمه فیزیکی بهره می برد که برای بازگشت به صفحه اصلی و بازگشت به عقب مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه اطراف یکی از این دکمه ها را حاشیه قرمز رنگی پوشانده است. در سمت چپ بدنه این ساعت نیز متوجه وجود دو اسپیکر کوچک و میکروفون خواهید شد. گل سرسبد طراحی این ساعت نیز حاشیه چرخان است که ظاهر مینیمالی دارد و به شما در جابه جایی داخل منو ها یاری می نماید.

در سوی مقابل، رابط های فیزیکی امیزفیت GTS 4 تنها به یک دکمه چرخان روی بدنه سمت این راستی این ساعت ختم می گردد که کاربران با استفاده از آن می توانند به اسکرول در بین بخش های مختلف بپردازند. بعلاوه باید به اسپیکر و میکروفون این ساعت نیز اشاره کنیم. خوشبختانه هر دو ساعت از قابلیت مکالمه و پخش موسیقی پشتیبانی می نمایند. بعلاوه بندهای هر دو ساعت نیز قابلیت تعویض دارند و در مدل ها و طرح های مختلفی در بازار به فروش می رسند.

گلکسی واچ 4 کلاسیک از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می نماید و این در حالی است که نماینده امیزفیت از بلوتوث نسخه 5.1 برای این کار پشتیبانی می نماید. ضخامت بدنه امیزفیت GTS 4 حدود 9.9 میلی متر است که این موضوع در خصوص ساعت هوشمند واچ 4 کلاسیک به 11 میلی متر می رسد. با این تفاسیر اگه ظرافت طراحی ساعت روی مچ دست برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب امیزفیت GTS 4 می تواند گزینه بهتری برای شما باشد. در مجموع، طراحی هر دو ساعت به خوبی می تواند حس وحال ساعت های هوشمند پرچم دار را به کاربران القا کند.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ نمایشگر و ویژگی های آن

اگر هنگام خرید ساعت هوشمند وضوح و حداکثر روشنایی نمایشگر آن برای شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بدون شک باید به سراغ گلکسی واچ 4 کلاسیک بروید. چرا که این گجت پوشیدنی از رزولوشن 450 در 450 پیکسل پشتیبانی می نماید و حداکثر روشنایی نمایشگر آن نیز در حدی است که به راحتی می توانید در زیر نور شدید آفتاب نیز از آن بهره ببرید. در سوی مقابل باید به رزولوشن تصویر 390 در 450 پیکسل امیزفیت GTS 4 و روشنایی نه چندان زیاد آن اشاره کنیم.

اما اگر از هواداران ساعت های هوشمند با نمایشگر بزرگ هستید، نماینده امیزفیت برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. این ساعت هوشمند مجهز به یک نمایشگر 1.75 اینچی است که می تواند محتواهای تصویری بیشتری را نسبت به نمایشگر 1.39 اینچی گلکسی واچ 4 کلاسیک برای شما به نمایش بگذارد. چگالی تصویر در امیزفیت GTS 4 به 341 پیکسل بر اینچ می رسد و این در حالی است که نماینده سامسونگ از تراکم پیکسلی 330 پیکسل بر اینچ بهره می برد.

هر دوی این ساعت های هوشمند مجهز به نمایشگر AMOLED هستند، البته گلکسی واچ 4 کلاسیک از نمایشگر Super AMOLED بهره می برد که به مراتب کیفیت تصویری بهتری نسب به نمایشگرهای AMOLED دارد. طبیعتاً در این نوع نمایشگرها، رنگ ها بسیار زنده تر و مجذوب کننده تر به نمایش در می آیند و رنگ مشکی نیز عمیق تر دیده می گردد. بعلاوه باید به قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) هر دو ساعت هوشمند اشاره کنیم که از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردار است.

گلکسی واچ 4 کلاسیک مجهز به کورنینگ گوریلا گلس +DX است که مقاومت بسیار بالایی دارید. در سوی مقابل امیزفیت برای محافظت از نمایشگر از شیشه حرارت دیده استفاده نموده است. نمایشگر لمسی هر دو ساعت از نرخ رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می نمایند و اسکرول بسیار روانی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری

در خصوص قابلیت های نرم افزاری این دو ساعت، یک سری تفاوت های شاخص وجود دارد. گلکسی واچ 4 کلاسیک به جز گوشی های آیفون و هواوی، امکان اتصال به سایر گوشی های اندرویدی را دارد. اپلیکیشنی که رابط این ساعت و گوشی هوشمند شماست، Galaxy Wearable نام دارد و طیف گسترده ای از امکانات نظیر واچ فیس های متنوع، دسترسی به فهرست اپ ها، دسترسی به گزارش های ورزشی و سلامتی و تاریخچه استفاده از سنسورهای ساعت را در اختیار شما قرار می دهد.

این ساعت هوشمند از پردازنده اگزینوس W920 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که 1.5 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی برای نصب اپلیکیشن های مختلف آن را همراهی می نمایند. خوشبختانه این ساعت هوشمند از زبان فارسی به طور کامل در سیستم عامل و پیغام ها پشتیبانی می نماید و مجهز به GPS داخلی و روش های مسیریابی جایگزین نظیر گلوناس و گالیلئو است.

سیستم عامل این ساعت هوشمند عملکرد بسیار خوبی دارد و به شما این امکان را می دهد که خیلی سریع و به راحتی به طور یکپارچه بین صفحات جا به جا شوید. رابط کاربری One UI 3.0 سامسونگ که به عنوان مکمل سیستم عامل Wear OS در این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده، قابلیت شخصی سازی گسترده ای را به کاربران این گجت پوشیدنی پرچم دار ارائه می دهد.

در سوی مقابل، امیزفیت GTS 4 برخلاف نماینده سامسونگ با همه گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید 7.0 و بالاتر و iOS نسخه 12.0 و بالاتر سازگاری دارد و هیچ محدودیتی از بابت نخواهد داشت. سیستم عامل Zepp OS 2.0 روی این ساعت هوشمند نصب شده که محیط کاربری بسیار ساده و روانی دارد و کاربران می توانند با استفاده از اپلیکیشن Zepp، ساعت را به گوشی هوشمندشان متصل نمایند.

این اپلیکیشن نیز بسیار پرامکانات است و به کاربران امکان دسترسی به بیش از 150 واچ فیس، گزارش های سلامتی و ورزشی و شخصی سازی بخش های مختلف را می دهد. امیزفیت GTS 4 قابلیت نصب اپلیکیشن های ثالث را ندارد، اما همچون گلکسی واچ 4 کلاسیک از زبان فارسی پشتیبانی می نماید و از GPS دوبانده با پشتیبانی از 6 سیستم موقعیت یاب پیشرفته بهره می برد.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ قابلیت های سلامتی و ورزشی

از لحاظ قابلیت های سلامتی، هر دو ساعت هوشمند فهرست بلند بالایی از امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهند. گل سر سبد سنسورهای گلکسی واچ 4 کلاسیک سنسور ویژه ای موسوم به BioActive است. سنسور BioActive در واقع تراشه ای است که کار سه حسگر مختلف را یک جا انجام می دهد: حسگر اپتیکال ضربان قلب، حسگر سنجش ECG (غیر کاربردی در ایران) برای تشخیص اختلال در ریتم ضربان قلب و حسگر ارزیابی ترکیب بدن (BIA) که برای اولین بار در یک ساعت هوشمند به کار می رود. حسگر ارزیابی ترکیب بدن (غیر کاربردی در ایران) اطلاعاتی نظیر درصد چربی، اندازه متابولیسم پایه، توده عضلانی و درصد آب بدن را تعیین می نماید.

در سوی دیگر، امیزفیت با بهره گیری از سنسور بیومتریک BioTracker™ 4.0 PPG در GTS 4، دقت نتایج به دست آمده را حدود 33 درصد نسبت به نسل قبلی افزایش داده و در عرض کمتر از 25 ثانیه به مقدار گیری اندازه اکسیژن خون شما می پردازد. بعلاوه این سنسور هرگونه تداخل سیگنال احتمالی ناشی از حرکت بازو را خنثی می نماید. شاخص PAI، قابلیت پیشرفته دیگری در امیزفیت GTS 4 است که تمام داده های مربوط به سلامتی و تمرینات منظم شما را در قالب یک عدد از 100 به شما اعلام می نماید.

از لحاظ قابلیت های ورزشی هر دو ساعت هوشمند بسیار غنی هستند؛ گلکسی واچ 4 کلاسیک از 95 مدل مختلف ورزشی پشتیبانی می نماید که تعدادی از آن ها مانند دویدن، دوچرخه سواری، شنا و استفاده از دستگاه قایقرانی به طور اتوماتیک فعال می گردد. با بهره گیری از این قابلیت، شما می توانید همیشه از اندازه مسافتی که در طول روز طی نموده اید، آگاه شوید.

در سوی مقابل، امیزفیت GTS 4 قابلیت پایش بیش از 150 فعالیت ورزشی را دارد که ورزش گلف، جالب ترین آن ها است. بعلاوه باید به ردیابی اتوماتیک 8 فعالیت ورزشی تردمیل، دو در فضای باز، الپتیکال، دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا و اتومبیل رانی در این ساعت اشاره کنیم.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ ضد آب بودن

خوشبختانه هر دوی این ساعت های هوشمند از مقاومت 5 اتمسفری (5ATM) در برابر نفوذ آب پشتیبانی می نمایند که به بیانی دیگر می توانند تا عمق 50 متری سطح آب دوام بیاورند. بنابراین، این دو ساعت به صورت کامل قادرند شما را در فعالیت های مربوط به استخر و دریا همراهی نمایند.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ باتری و شارژدهی، اگرچه واچ 4 کلاسیک سامسونگ باتری پرظرفیت تری دارد، اما این نماینده امیزفیت است که مدت زمان بیشتری می تواند شما را همراهی کند. گجت پوشیدنی سامسونگ (مدل 46 میلی متری) از یک باتری 361 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در استفاده عادی تا 10 ساعت روشن می ماند و در صورت فعال بودن حالت ذخیره انرژی این اندازه به حدود 40 ساعت افزایش پیدا می نماید.

در سوی مقابل امیزفیت GTS 4 با داشتن باتری با ظرفیت 300 میلی آمپر ساعت، قادر است تا 8 روز استفاده معمولی برای شما دوام بیاورد. اگر از GPS و قابلیت های ورزشی و سلامتی آن بهره ببرید، این اندازه به یک روز می رسد. باتری هر دو ساعت برای شارژ شدن کامل نیز به دو ساعت زمان احتیاج دارد.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ نتیجه گیری و سخن پایانی

نکات مثبت گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ

  • وجود حسگر تازه BioActive برای سنجش درصد چربی بدن
  • حاشیه چرخان کلاسیک دور نمایشگر
  • نمایشگر Super AMOLED باکیفیت بسیار خوب
  • قابلیت دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی
  • یکپارچگی مناسب با زیست بوم گلکسی و سایر گوشی های اندرویدی

نکات منفی گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ

  • شارژدهی بسیار کم باتری
  • نبود بعضی قابلیت ها در گوشی های غیر سامسونگی
  • در دسترس نبودن قابلیت ECG و سنجش فشار خون برای کاربران ایرانی

نکات مثبت امیزفیت GTS 4

  • نمایشگر AMOLED با مقدار بزرگ
  • عمر باتری بسیار عالی
  • مجهز بودن به
  • GPS دو بانده
  • مجهز بودن به قابلیت های سلامتی و ورزشی متنوع

نکات منفی امیزفیت GTS 4

  • عدم امکان نصب اپلیکیشن های ثالث
  • اپلیکیشن Zepp چندان پیشرفته نیست.

با توجه به مقایسه های انجام شده، به نظر می رسد هر دو ساعت هوشمند پرچم دار ارزش خرید بالایی دارند، به ویژه آنکه این محصولات از لحاظ قیمتی نیز بسیار نزدیک به هم هستند و نماینده امیزفیت با قیمت بیشتری در بازار به فروش می رسد.

در نهایت، اگر از کاربران گوشی های اندرویدی هستید و در پی خرید یک ساعت هوشمند با نمایشگر باکیفیت، قابلیت های سلامتی و ورزشی پیشرفته و با پشتیبانی کامل از زبان فارسی هستید، گلکسی واچ 4 کلاسیک برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

اما اگر از کاربران گوشی های آیفون هستید و قصد خرید یک ساعت هوشمند با طراحی مشابه اپل واچ، شارژدهی بسیار خوب و امکانات سلامتی و ورزشی متنوع هستید، می توانید امیزفیت GTS 4 را به عنوان یک گزینه خوب برای خود در نظر بگیرید.

منبع: Versus

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی واچ 4 کلاسیک در مقابل امیزفیت GTS 4؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید