پوتین در تماس با همتای چینی از عملکرد پکن درقبال کرونا دفاع کرد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای چینی خود، از اقدامات پکن درخصوص کنترل ویروس کرونا و اطلاع رسانی و همکاری با جامعه جهانی تقدیر، و اتهام زنی های آمریکا در این زمینه را رد کرد.

پوتین در تماس با همتای چینی از عملکرد پکن درقبال کرونا دفاع کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رشد آرمان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با شی جین پینگ همتای چینی خود، از عملکرد پکن در قبال شیوع ویروس کرونا دفاع کرد.

به نوشته نشریه نیوز ویک، کاخ کرملین روز پنجشنبه اظهار داشت رهبران روسیه و چین در گفت وگویی تلفنی به گفتگو درباره اوضاع پیرامون همه گیری جهانی ویروس کرونا پرداختند.

در این بیانیه آمده است، دو طرف بر تقویت بیشتر همکاری ها در این زمینه و تبادل متخصصان، منابع و تجهیزات پزشکی، دارویی و محافظتی تأکید کردند. همچنین پوتین اتهامات دولت آمریکا علیه شی جین پینگ درخصوص مخفی کاری در ارائه آمار فوت و ابتلا به ویروس کرونا در چین را رد کرد.

کرملین بیان داشت: طرف روسی از اقدامات بی وقفه و موثر طرف چینی که موجب ثبات شرایط اپیدمی شناختی در این کشور شد به شدت قدردانی می نماید. [در این تماس] غیر سازنده بودن کوشش ها جهت متهم کردن چین به اطلاع رسانی ناقص به جامعه جهانی درخصوص ظهور این بیماری خطرناک مورد تأکید نهاده شد.

این بیانیه اضافه نمود: هر دو رهبر اطمینان دادند که کشورهایشان با ادامه این همکاری های نزدیک، قادر خواهند بود بر چالش های مرتبط با این همه گیری جهانی چیره شوند.

دولت آمریکا ابتدا از کوشش چین در کنترل ویروس کرونا قدردانی کرد اما ناکامی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنترل به موقع این بیماری در کشورش موجب شد انگشت اتهام را به سمت پکن بگیرد.

ترامپ حتی سازمان جهانی بهداشت را به جانب داری از چین متهم نموده و یاری های آمریکا به این نهاد را قطع کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "پوتین در تماس با همتای چینی از عملکرد پکن درقبال کرونا دفاع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین در تماس با همتای چینی از عملکرد پکن درقبال کرونا دفاع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید