تصاویر ، مجذوب کننده ترین شهرهای مینیاتوری جهان ، از دروازه گالیور تا بزرگترین شهر لوگویی

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، پارک های مینیاتوری فضاهای عمومی باز هستند که نمای از بالا به پایین را در قالب یک شهر مینیاتوری ارائه می دهند و با توجه زیادی به جزئیات ساخته شده و برای اهداف تفریحی و توریستی استفاده می شوند.

تصاویر ، مجذوب کننده ترین شهرهای مینیاتوری جهان ، از دروازه گالیور تا بزرگترین شهر لوگویی

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، اگر تا به حال کتاب سفرهای گالیور را خوانده اید و از خود پرسیدید که وقتی گالیور از کشتی غرق شده خود به ساحل رفت و در سرزمینی از مردمان کوچک به نام لیلی پوت از خواب بیدار شد، چه احساسی داشت، در ادامه فرصتی برای شماست تا متوجه شوید شهرهای مینیاتوری چگونه هستند.

مادورودام

برای گشت و گذار در ابعاد مینیاتوری هلند، باید به مادورودام بروید که یک کپی کوچک از برجسته ترین بناهای تاریخی این کشور است. این شهر کوچک که در منطقه شونینگن لاهه واقع شده است، در سال 1952 به عنوان یک ماکت در مقیاس 1:25 افتتاح شد. در این شهر، بازتماشامایندگان می توانند در مقیاس کوچک ببینند که چگونه شهرهای بزرگ هلند در طول قرن ها، به ویژه در دوران رنسانس قرن شانزدهم و تغییرات چشمگیر پس از جنگ جهانی دوم، تکامل یافته اند. مادورودام هر سال پذیرای بیش از نیم میلیون بازتماشاماینده است و عایدی حاصل از این جاذبه به انجمن صندوق حمایت از بچه ها نیازمند ارائه می گردد.

مینیاتورک

مینیاتورک یک موزه بسیار مجذوب نماینده در فضای باز است که نسخه های کوچکی از معروف ترین جاذبه ها و سازه های معماری ترکیه را به نمایش می گذارد. این پارک که به عنوان موزه مینیاتوری ترکیه نیز شناخته می گردد در سال 2003 به وسیله رجب طیب اردوغان افتتاح شد و میراث غنی معماری تمدن هایی را که از دوران باستان تا روم بر این سرزمین باستانی حکومت کردند، گرد هم آورد که شامل امپراتوری های بیزانس، سلجوقی و عثمانی می گردد. در مجموع، 135 مدل از میان صدها اثر معماری بر اساس معروفیت آنها انتخاب شده است؛ از جمله 62 نمونه از استانبول، 60 نمونه از آناتولی و 13 ساختار از قلمروهای عثمانی خارج از ترکیه و همه مدل ها در مقیاس 1/25 هستند.

پنجره جهان

پنجره جهان با مساحت 480 هزار متر مربع، یک پارک ماکت فوق العاده است که در بخش غربی شهر شنژن و در مجاورت دهکده های فرهنگی چین قرار گرفته است. پنجره جهان شنژن را با توجه به موقعیت جغرافیایی جهانی و دسته بندی صحنه هایش می توان به 9 منطقه تماشای تقسیم کرد: میدان جهانی، منطقه ها اقیانوسیه، آسیا، اروپا، آفریقا، پارک مجسمه، مرکز تفریحی علم، بخش فناوری مدرن و خیابان بین المللی. داخل پارک، 118 جاذبه باشکوه دیده می گردد که در مقیاس های 1:1، 1:1.5 یا 1:1.5 ساخته شده اند که عبارتند از اهرام معروف مصر، معبد آمون کارناک، طاق پیروزی پاریس، تاج محل هند و برج پیزای ایتالیا.

میدان جهانی توبو

میدان جهانی توبو یک پارک موضوعی در کینوگاوا اونسن ژاپن است که مدل هایی در مقیاس 1:25 از ساختمان های معروف سراسر جهان را به نمایش می گذارد. این ساختارها شامل بناهای باستانی، گنجینه های فرهنگی و سایت های میراث جهانی یونسکو هستند که با جزئیات کامل و دقیق طراحی شده اند.

این پارک بر اساس منطقه ها جهان تقسیم شده است. با آغاز از منطقه ژاپن، بازتماشامایندگان می توانند تماشای های این کشور را مانند قلعه هیمه جی، دوگو اونسن و معابد اطراف کیوتو مشاهده نمایند. منطقه آسیا بازتماشامایندگان را به کره و هند و بعلاوه بعضی مکان های بزرگ از چین مانند شهر ممنوعه می برد.

منطقه اروپا، بزرگترین و متنوع ترین قسمت پارک است. در اینجا شگفتی های باستانی مانند پارتنون و کولوسئوم در کنار سازه های جدیدتری مانند برج ایفل قرار دارند. در منطقه آمریکا، کاخ سفید و بخشی از مرکز شهر نیویورک با برج های دوقلو را می توانید مشاهده کنید. بازدید از میدان جهانی توبو با منطقه مدرن ژاپن شامل ساختارهای امروزی مانند گنبد توکیو و برج اسکای تری تمام می گردد.

سرزمین لگولند

این پارک سال 1968 در کنار کارخانه اصلی لگو و فرودگاه بیلوند دانمارک ساخته شد. سالانه میلیون ها نفر از این منطقه تماشا می نمایند و این امر لگولند را به بزرگترین جاذبه گردشگری دانمارک، خارج از کپنهاگ، تبدیل نموده است.

در این پارک سراسر رنگی، ساختارهایی از بناها و مکان های تماشای جهان در سایز کوچک ساخته شده است. پارک های مشابه با لگولند در کشورهای و قاره های مختلف مانند اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و خاورمیانه تأسیس شده است اما تجربه منحصر به فردی حضور در لگولند مشابه با نمونه های دیگر نیست. هر ساله میلیون ها بازدید نماینده از سراسر جهان به این مکان تماشای می روند و با استفاده از لگوها، مدل هایی را با قدرت خیال و خلاقیتشان می سازند که روزی در افکارشان تصور می کردند. جالب است بدانید که یکی از منابع عایدی کشور دانمارک از صادرات لگو، این اسباب بازی کوچک و دوست داشتنی است.

دروازه گالیور

دروازه گالیور که به عنوان پیشرفته ترین و تعاملی ترین موزه مینیاتورهای روی کره زمین از نظر فنی توصیف می گردد، در منطقه ای به وسعت بیش از 50 هزار فوت مربع گسترده شده است و بیش از 25 شهر مینیاتوری از پنج قاره را در خود جای داده است. هنرمندان برتر مدل سازی از سراسر جهان گرد هم آمدند تا این جاذبه منحصر به فرد منهتن را زنده نمایند. از یک فرودگاه مینیاتوری عملیاتی 75 فوتی گرفته تا آتشفشان های در حال فوران و کانال پاناما، این جاذبه برای همه سنین مجذوب نماینده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، مجذوب کننده ترین شهرهای مینیاتوری جهان ، از دروازه گالیور تا بزرگترین شهر لوگویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، مجذوب کننده ترین شهرهای مینیاتوری جهان ، از دروازه گالیور تا بزرگترین شهر لوگویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید