لباس سوارکار عالی مرتبه هخامنشی در نمایشگاهی در موزه بریتانیا بازآفرینی شد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، لباس سوارکار عالی مرتبه هخامنشی در نمایشگاهی در موزه بریتانیا بازآفرینی شد.

لباس سوارکار عالی مرتبه هخامنشی در نمایشگاهی در موزه بریتانیا بازآفرینی شد

این بازآفرینی که با ظرافت تمام اجرا شده به وسیله لوید لولین جونز اجرا شده، همزمان با برپایی نمایشگاه تجمل و قدرت؛ پارس تا یونان رونمایی شده است.

موزه بریتانیا درباره جزئیات این بازآفرینی شرح داده که این پوشش سوارکار ایرانی از حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح (حدود 2500 سال) نشان می دهد که کت سوارکار هخامنشی از پشم، خز و تزئینات فلزی بوده که پروفسور لوید لولین جونز در جریان بازآفرینی آن به آنالیز چگونگی مشخص سایر پادشاهان و آیین های تاجگذاری در ایران باستان نیز پرداخته است.

جزئیات پوشش این سوارکار نشان دهنده میراث فروتنانه و عشایری، ثروت و موقعیت ایرانیان است که منحصراً به وسیله نخبگان و عالی رتبگان هخامنشی پوشیده میشد.

نمایشگاه تجمل و قدرت: پارس تا یونان که از 14 اردیبهشت در لندن برپا شده، به نمایش طیف وسیعی از اشیای تاریحی می پردازد، از جمله گنجینه طلای پاناگیوریشت (بلغارستان) متشکل از 9 ظرف طلا، یک ریتون نقره (ظروفی که به شکل حیوانات ساخته شده است)، شیردال، یک ریتون سفالی یونانی به شکل سر شیر و تاج گل های بلوط طلا از ترکیه. بعلاوه نشان می دهد که چگونه دربار سلطنتی هخامنشی ایران از اشیای گرانبها به عنوان نشانه های اقتدار استفاده میکرد و سبکی از تجمل را تعریف میکرد که در سراسر امپراتوری از مصر تا هند طنین انداز شد.

این نمایشگاه که دارای آثار قرض گرفته شده و بعلاوه اشیائی از مجموعه موزه بریتانیاست، تا 22 مرداد 1402 در گالری گریت کورت (Great Court Gallery) در موزه بریتانیا برپا خواهد بود.

منبع: همگردی

به "لباس سوارکار عالی مرتبه هخامنشی در نمایشگاهی در موزه بریتانیا بازآفرینی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس سوارکار عالی مرتبه هخامنشی در نمایشگاهی در موزه بریتانیا بازآفرینی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید