طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه و ساده

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، پیراشکی گوشت به علت خوشمزگی اش هم به عنوان یک وعده غذایی و هم پیش غذا در بسیاری از میهمانی ها و دورهمی ها سرو می گردد. این غذای ساده و خوشمزه که از کشور روسیه به دیگر کشورها راه یافته، با گذر زمان دچار تغییرات بسیاری شده است. طرز تهیه پیراشکی عربی یکی از همان مثال ها است که می توانید آن را با طرز تهیه پیراشکی گوشت که این جا خواهیم گفت، مقایسه کنید. شما به راحتی می توانید این غذای ساده اما خوشمزه را در منزل برای عزیزان تان آماده کنید.

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه و ساده

مواد لازم برای تهیه پیراشکی گوشت

  • گوشت چرخ نموده 200 گرم
  • قارچ خردشده 250 گرم
  • پیاز خردشده یک عدد
  • هویج خردشده دو عدد
  • فلفل دلمه ای یک عدد
  • ذرت دو قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
  • زردچوبه یک قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل به اندازه لازم
  • روغن مایع به اندازه لازم
  • پنیر پیتزا اختیاری
  • لیموترش اختیاری
  • خمیر پیراشکی یک بسته
  • زرده تخم مرغ یک عدد
  • سیاه دانه برای تزئین
  • گشنیز خردشده برای تزئین

طرز تهیه پیراشکی گوشت

1. پیازها را خرد کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پیراشکی گوشت، پیاز را پوست گرفته و آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. در ادامه کمی روغن در ماهی تابه بریزید و پیازهای خرد شده را تفت دهید. بعد از آن که پیازها کمی سبک شدند، به آن ها زردچوبه زده و دوباره بهم زدن ادامه دهید.

2. گوشت چرخ نموده را اضافه کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه پیراشکی، گوشت چرخ نموده را به پیاز های سرخ شده اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد از گذشت شش تا هفت دقیقه که گوشت تغییر رنگ داد و بوی خامی آن از بین رفت، می توانید قارچ ها را اضافه کنید. بعد از اضافه کردن قارچ ها، کمی آب لیموترش به آن اضافه کنید تا هنگام تفت دادن سیاه نگردد. در ادامه رب گوجه فرنگی را هم اضافه نموده و با دیگر مواد خوب هم بزنید. نمک و فلفل که چاشنی گوشت محسوب می شوند را هم در این مرحله اضافه نموده و خوب هم بزنید. در ادامه درب ماهی تابه را ببندید و اجازه دهید نمک و فلفل به خورد گوشت برود.

3. فلفل دلمه، ذرت و هویج را اضافه کنید

در ادامه طرز تهیه پیراشکی گوشت، فلفل دلمه ای و هویج ها را ریز خرد و به مواد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن مواد آن ها را خوب هم بزنید. اجازه دهید چند دقیقه ای خوب با یکدیگر تفت داده شوند. بعد از آن که فلفل دلمه ای و هویج کمی نرم شدند، ذرت را هم به آن ها اضافه کنید. درب ماهی تابه را بسته و شعله گاز را کم کنید، تا مواد آرام آرام با یکدیگر پخته شوند.

4. مواد را داخل خمیر پیراشکی بریزید

در این مرحله از تهیه پیراشکی گوشت و قارچ، مایه گوشت آماده شده و خمیرهای آماده پیراشکی را کنار دست خود آماده کنید. خمیر را باز نموده و داخل آن را با یک قاشق از مایه گوشت و کمی پنیر پیتزا پر کنید. لبه های خمیر را به آرامی با یاری دو انگشت اشاره و شست به یکدیگر فشار داده تا بهم بچسبند. از چنگال هم برای این کار می توانید یاری بگیرید. بعد از ریختن مایه گوشت درون خمیر پیراشکی، لبه ها را بهم برسانید و با یاری چنگال آن دو را روی هم فشار دهید تا لبه های خمیر بسته شوند. این کار را آن قدر ادامه دهید تا خمیرها و مایه گوشت تمام شوند.

در آخر برای آن که پیراشکی شما طلایی گردد، می توانید به اصطلاح آن ها را رومال کنید؛ برای این کار زرده تخم مرغ را به همراه کمی روغن مایع مخلوط کنید و با یاری یک فرچه روی آن ها بمالید. برای تزئین می توانید روی آن ها کنجد، خرفه یا سیاه دانه بریزید.

نکته برای خمیر پیراشکی

  • در صورت نبود خمیر آماده پیراشکی، می توانید خمیر پیراشکی و طرز تهیه آن را در کتاب کاله بخوانید و خود در منزل آن را به تعداد دلخواه آماده کنید.
  • خمیر نانوایی هم برای تهیه پیراشکی مناسب است، طرز تهیه پیراشکی با خمیر نانوایی در کتاب کاله به خوبی شرح داده شده است.

پیراشکی ها را سرخ کنید

روغن را درون یک ماهی تابه گود بریزید و روی شعله میانه قرار دهید. متناسب با کوچکی یا بزرگی ماهی تابه تان، پیراشکی ها را داخل آن بیاندازید و به خوبی هر طرف آن را سرخ کنید. پیراشکی گوشت و قارچ شما آماده است، می توانید آن را با سیاه دانه یا گشنیز خرد شده تزئین کنید. نوش جان!

نکاتی برای سرخ کردن پیراشکی

  • پیراشکی ها هنگام سرخ شدن باید به خوبی در روغن شناور باشند.
  • بعد از سرخ شدن، روغن اضافی آن ها را با یاری یک دستمال حوله ای مرطوب یا دستمال کاغذی بگیرید.

پیراشکی گوشت و قارچ را می توان با انواع سس ها و سبزیجات تزئین و سرو کرد.

نکات تکمیلی برای تهیه پیراشکی گوشت

پیراشکی گوشت و قارچ به تنهایی یک وعده غذایی محسوب می شوند، پس احتیاج است که به فوت و فن های آن آشنا باشید. ما در ادامه به چند نکته برای تهیه این غذا اشاره نموده ایم.

برای خوش عطر شدن مایه گوشت پیراشکی چه باید کرد؟

برای داشتن پیراشکی خوش عطر و خوشمزه می توانید از سیر و آویشن بهره ببرید. بعد از آن که پیاز ها کمی سبک شدند، سیر خرد شده را به آن اضافه کنید تا همراه دیگر مواد مخلوط گردد. هم زمان با مخلوط کردن ذرت، هویج و فلفل دلمه ای هم می توانید آویشن به آن ها بزنید و درب ماهی تابه را ببندید تا مزه و عطر آن با مواد قاطی گردد.

راه های تزئین پیراشکی چیست؟

تزئین وعده های غذایی نقش مهمی در اشتهای افراد به خصوص بچه ها دارد. ناگفته نماند که تزئین پیراشکی به خلاقیت شما و مواد غذایی موجود در یخچال تان بستگی دارد. با این حال شما می توانید دیس سروتان را با انواع سبزیجات و سس ها تزئین کنید. پیچیدن خمیر پیراشکی به شکل های متفاوت زیبایی این غذا را چندبرابر می نماید.

آیا تنها می توان با گوشت و قارچ پیراشکی تهیه کرد؟

خیر. پیراشکی به روش های متفاوتی تهیه می گردد، از آن جا که آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل به حساب می آورند، می توانید داخل آن را با مرغ پخته شده، انواع سبزیجات مانند اسفناج، ژامبون و سوسیس پر نموده و سرخ کنید. طرز تهیه پیراشکی اسفناج ساده و خوشمزه در کتاب کاله شرح داده شده است.

در صورت داشتن رژیم غذایی، چگونه می توان پیراشکی تهیه کرد؟

اگر در رژیم غذایی تان نمی توانید از روغن سرخ کردنی بهره ببرید، بعد از آماده شدن خمیرهای پیراشکی، آن ها را با فاصله در سینی فر بچینید و در دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه بگذارید. برای طلایی شدن آن ها هم تنها کافیست که دو تا سه دقیقه روی آن را گریل کنید.

اگر این مدل پیراشکی را دوست داشتید، پس با مراجعه به کتاب کاله، طرز تهیه امپانادا پیراشکی اسپانیایی را بخوانید و آن را هم امتحان کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه و ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ خوشمزه و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید