طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس در قابلمه و فر

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، پیتزا معمولا انتخاب اول شکموهاست چراکه با دیدن کش پنیر پیتزا، عطر و طعم سوسیس، هوش از سرشان می پرد. خوشبختانه پیتزا از آن دسته غذاهای ساده ای محسوب می شود که می توان در قابلمه و فر درستش کرد. اگر شما مصرف سوسیس تان زیاد است حتما طرز تهیه سوسیس خانگی را بخوانید تا دیگر خودتان آن را درست کنید. شما همان طور که می دانید پیتزا را با نان و مواد متفاوتی می توان درست کرد اما این بار به شما طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس را خواهیم گفت تا برای عزیزان تان با کم ترین مواد در روزهای تعطیل درست کنید.

طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس در قابلمه و فر

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا ساده با سوسیس

  • آب یک و یک دوم فنجان آب
  • مخمر یک دوم قاشق چای خوری
  • شکر دانه ریز یک چهارم قاشق چای خوری
  • آرد همه منظوره یک و یک چهارم فنجان
  • نمک سه چهارم قاشق چای خوری
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه تاپینگ پیتزا ساده با سوسیس

  • سوسیس پپرونی به اندازه لازم
  • سوسیس 500 گرم
  • سس پیتزا یک دوم فنجان
  • پنیر موزرلا یک فنجان
  • چدار یک دوم فنجان
  • پنیر پارمزان سه قاشق غذاخوری
  • فلفل آسیاب شده به اندازه لازم

طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس

1. خمیر پیتزا را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس نیاز است ابتدا خمیر آن را آماده کنید. اندازه آب گفته شده را تا دمای 46 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک کاسه مناسب انتخاب و در آن آب گرم، شکر و مایه خمیر را مخلوط کنید. حال به مخلوط تان 10 دقیقه زمان دهید تا خوب خودش را بگیرد. در کاسه ای دیگر آرد و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. در حین هم زدن مخلوط مخمر و روغن زیتون را اضافه کنید. شما با کمک هم زن باید مخلوط را تا جایی هم بزنید که به شکل یک توپ صاف دربیاید. شما در صورت لزوم می توانید آن را با دست هم ورز دهید. حال خمیر را به یک کاسه چرب شده منتقل کنید. کاسه را در یک جای گرم گذاشته و روی آن را بپوشانید. یک ساعت زمان دهید تا حجم آن دو برابر شود.

2. سوسیس را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس باید به سراغ سوسیس ها بروید و در هر اندازه که می خواهید آن ها را برش دهید. در دستور تهیه پیتزاهایی مانند پیتزا با قارچ و سوسیس، سوسیس را حلقه ای برش می دهند. آن ها را در تابه آن قدر حرارت دهید که کمی بپزد. سپس آن ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید. فر را با دمای 218 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.

3. پیتزا را آماده کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس باید ورقه پخت تان را کمی با روغن چرب کنید. خمیر را به هر اندازه و قطری که دوست دارید با کمک وردنه فرم دهید. حال هر تعداد خمیر پیتزایی که آماده کرده اید را روی آن سس پیتزا پخش کنید. ورقه ها را با پنیر پارمسان کامل بپوشانید. روی هر یک را به صورت مساوی سوسیس، سپس پنیر موزارلا و چدار بریزید. در نهایت کار را با قرار دادن برش هایی از پپرونی و پاشیدن فلفل آسیاب شده انتها دهید.

4. پیتزا را بپزید

در چهارمین مرحله از طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس ، پیتزاهای آماده شده را برای 20 تا 30 دقیقه داخل فر بگذارید تا خوب پخته شوند. اگر به دمای فرتان شک دارید نیاز است که بعد از 20 دقیقه در فر را باز کرده و پخت پیتزای سوسیس تان را چک کنید. در نهایت آن را با انواع سس ها می توانید نوش جان کنید.

نکات تکمیلی پخت پیتزا ساده با سوسیس

پیتزاگیاهی یا ساده از آن دسته غذاهایی محسوب می شود که با هر طعمی آن را درست کنید باز هم طرفداران خودش را خواهد داشت. طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس همان طور که از اسمش برمی آید، دستورالعملی ساده دارد با این حال در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که به پخت بهتر آن کمک خواهد کرد.

طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس در قابلمه

در طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس، یکی از ساده ترین روش ها، پخت آن در قابلمه است. شما برای این کار نیاز به یک قابلمه و خمیر آماده پیتزا دارید. خمیر آماده را با روغن کمی چرب کنید. مواد گفته شده را مانند دستور بالا جداگانه کمی تفت دهید. کمی سس گوجه فرنگی روی خمیر آماده پخش کنید. سپس به اندازه لازم پنیر پیتزا بریزد. در ادامه سوسیس و پپرونی ریخته و در نهایت آن را با پنیرپیتزا بپوشانید. حال کف قابلمه را کمی با روغن چرب کنید. خمیر را داخل قابمه گذاشته و در آن را ببندید. برای خشک نشدن پیتزای سوسیس تان باید داخل قابلمه کمی روغن بریزید. حرات کم و استفاده از شعله پخش کن را از قلم نیاندازید. یکی دیگر از روش های پخت ساده طرز تهیه پیتزا ماهیتابه ای است که می توانید آن را هم با سوسیس یا مواد دیگر امتحان کنید.

جایگزین سوسیس

در طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس علاوه بر سوسیس از تکه های گوشت گوساله، فیله مرغ یا گوشت چرخ کرده هم می توانید استفاده کنید. طرز تهیه پیتزای رست بیف را در کتاب کاله بخوانید.

پخت سوسیس

در طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس نیاز است که سوسیس را حتما قبل از ریختن روی نان پیتزا آن را برای چند دقیقه تفت دهید چرا که مدت زمان پخت پیتزا معمولا کم است. در این مدت سوسیس هایتان خام می مانند. دلیل دیگر طعم دهی بهتر سوسیس ها به نان پیتزا و دیگر مواد است. برای تهیه این نوع پیتزا بهتر است از سوسیس ایتالیایی استفاده کرده تا با وجود رازیانه، طعم فوق العاده ای به پیتزایتان بدهد.

استفاده از پنیر پیتزا در تهیه پیتزای سوسیس

عطر و طعم پیتزا چه در تهیه پیتزا ساده چه پیتزا مخلوط بیشتر به پنیر پیتزا و کشش آن بستگی دارد. بهتر است در انتخاب و اندازه پنیر پیتزا نهایت دقت را داشته باشید. شما در طرز تهیه پیتزا علاوه بر پنیر پیتزا، از انواع پنیر با توجه به کاربردشان می توانید استفاده کنید.

انواع نان پیتزا

در طرز تهیه پیتزا ساده اولین چیزی که مطرح می شود نان پیتزا است که آن را به انواع مختلفی تبدیل می کند. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد. نان نازک، نان تخت و نان ضخیم از انواع نان های پیتزایی هستند که با آن می توان پیتزا ایتالیایی، پیتزا نیویورکی یا پیتزا سیسیلی درست کرد. مطلب نان پیتزا و انواع آن کامل گویای این مطلب است از خواندن آن غافل نشوید.

نحوه نگه داری پیتزا سوسیس

شما برای نگه داری به جای مانده پیتزای سوسیس باید آن را در یک ظرف در بسته بگذارید و در یخچال نگه داری کنید. شما با این کار تا سه روز پیتزا را می توانید نگه دارید. برای گرم کردن مجدد پیتزا باید آن را برای چند دقیقه در فر با دمای 400 درجه سانتی گراد یا در قابلمه با حرارت میانه قرار دهید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس در قابلمه و فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا ساده با سوسیس در قابلمه و فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید