شمسایی: اعتبار فوتسال با رفتن به تورنمنت برزیل حفظ می گردد ، یقه ام را بگیرید اما بدون کینه توزی

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: ازبکستان حریف دیرینه ما است.قطعاً برای برد می رویم. سه چهار بازیکن جدیدتر نسبت به تورنمنت تایلند هم داریم و آن ها را نیز محک می زنیم

شمسایی: اعتبار فوتسال با رفتن به تورنمنت برزیل حفظ می گردد ، یقه ام را بگیرید اما بدون کینه توزی

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ رشد آرمان، وحید شمسایی در نشست خبری پیش از محبت آمیز تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان گفت: ازبکستان حریف دیرینه ما است. اولین بار در سال 2000 در تایلند با این تیم روبه رو شدم و بازی هم پیچیده شد و سخت 6 بر 4 بردیم. اولین فینال هم سال 2001 و زمان سرمربیگری ویکتور هرمانس بود. ازبکستان همواره به غیر ژاپن، یک پای فینال در آسیا بوده و سه بار هم با ایران در فینال در سال های 2001، 2010 و 2016 بازی نموده است. این تیم در یکی دو سال گذشته با برترین تیم های جهان بازی نموده و یک دبیرکل قوی دارد که به این رشته اهمیت زیادی می دهد. در مجموع تیم بسیار خوبی است و مربی اش نیز همبازی ام بوده است.

وی درباره گلایه هایش از فدراسیون فوتبال گفت: من گلایه نکردم، بلکه از طرف من نوشتند که گلایه نموده ام. راجع به من یکی دو نقل قول زدند که مجبور شدم در اینستاگرام بنویسم و پاسخ بدهم. ما گفتیم برنامه را به فدراسیون داده ایم که چه زمانی به لویژنر ها و مربی و .. نیاز داریم. به من ربطی ندارد که بلیت با چه قیمتی قرار است تهیه گردد؛ می خواهد 100 دلار باشد یا 100 هزار دلار. ما لژیونر ها و مربی مان می خواهیم. گلایه ای نکردم؛ یک خبرگزاری وقتی یک نقل قول را به تفسیر بیان می نماید، من دیگر جوابگو نیستم. اینکه اینترنشنال هم بعد از آن هزار بار تکرار می نماید، به من ربطی ندارد. من اینجا هستم، عاقل و بالغم و حرفم را می زنم. به هر حال مسائل هست، اما هیچ کدام از اردو ها نبوده که برگزار نگردد. یک سال مانده به جام جهانی با تفکر و آرامش بیشتری باید مسیر را برویم.

شمسایی در پاسخ به این سؤال که نسبت به هدفی که داشتید، جلوتر هستید یا عقب تر؟ بیان کرد: آغاز کارمان را خیلی سخت می دیدم. همواره مربیان حارجی را تحسین می کنم. چون آمده، تغییر نسل داده و رفته است؛ چه خوب و چه بد. به هر حال باید در این نسل طلایی جابه جایی می شد. شاید پارسال خیلی ها به من گفتند که کارم اشتباه است، اما امروز شادمانم که این جوانان مبلغ قراردادشان خیلی تغییر کرد و همه تیم ها نیز آن ها می خواهند. حسین طیبی واقعاً بزرگی و نقش خود را بازی نموده و بازیکنان را به خارج از کشور معرفی می نماید. الان بیشتر تیم های درجه یک در پی همین جوانان هستند. یک روز به تاج و اعضای هیئت رئیسه گفتم که یک اهداف یک سال و نیم تا جام جهانی دارم و اگر بخواهیم به آن اهداف برسیم، می توانیم جایگاه ویژه ای داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره اهمیت برد یا باخت در بازی فردا گفت: قطعاً برای برد می رویم. سه چهار بازیکن جدیدتر نسبت به تورنمنت تایلند هم داریم و آن ها را نیز محک می زنیم، ولی اهداف اولیه مان این است که بتوانیم در آن فضایی که مدنظرمان است، به نتیجه برسیم.

شمسایی درباره خاتمه زمان قراردادش گفت: واقعیت این است که حتی یک بار هم قراردادم را نخوانده ام. قرارداد من پیچیده بود؛ زمان عزیزی خادم کارهایش صورت گرفت، زمان ماجدی امضا شد و زمان تاج هم این مسیر ادامه پیدا کرد. قراردادم روی کاغذ 29 اسفند 1401 است، ولی تبصره ای تا زمان جام جهانی داشت. این را با قدرت می گویم؛ شما اگر بزرگترین مربی جهان هم باشید و صد سال هم قرارداد داشته باشید، اما فدراسیون شما را نخواهد، جابه جا می شوید. من با کمیته فوتسال صحبت هایم را نموده ام. این برنامه ملاقات با ازبکستان هم، چون از قبل بوده، باید برای کشورمان کار خود را انجام دهیم. با این وجود قانون حرفه ای این است که مسیرمان ثبت و سند گردد. تا الان که هستم، قراردادم را نخوانده ام. فقط یک روز آقا شهاب (عزیزی خادم) گفت که اگر روزی بروم، باید 6 ماه غرامت بدهم، اما اگر بمانم، می توانم پول هم نگیرم. به هر حال قرارداد هنوز امضا نشده و در شرف کار است. باید بعد از بازی با ازبکستان ببینیم چه اتفاقی می افتد؛ می بازیم یا می بریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال اضافه نمود: به خاطر تفکراتی که من و همکارانم داریم این آخرین بازی ما با یک تیم آسیایی خواهد بود، چون در این یک سال هر بازیکنی که باید می دیدیم را دیدیم. اگر من تا جام جهانی باشم شاکله 70-80 درصدی تیم باید معین باشد و دیگر جای آزمون و خطا نداریم. در تورنمنت تایلند شرکت کردیم، یک بازی با ازبکستان هم انجام می دهیم و تورنمنت برزیل را هم در پیش داریم. دیگر حق اشتباه نداریم. در گذشته یک بار با اسپانیا و برزیل این رخ داد.

شمسایی یادآور شد: امیدوارم امروز که 26 فروردین 1402 است و شهریورماه قرار است تیم ملی به برزیل برود چه با ما و چه بدون ما، این سفر انجام گردد. اعتبار بین المللی ما ایجاب می نماید که دیگر اشتباه نکنیم. از فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال می خواهم برای اعتبار فوتسال مان در جهان، این اتفاق بیفتد. فقط دوست داشتم چند تیم بهتر در این تورنمنت شرکت نمایند، چون شنیدم که آرژانتین هم قرار است در این مسابقات شرکت کند و شادمان شدیم. باید با تیم های بزرگ تنه به تنه شویم. در گذشته وقتی برای اولین بار با برزیل بازی کردیم 7-1 و 8-1 باختیم، ولی بعد ها در جام جهانی یک برصفر باختیم و بعد مساوی و در نهایت در سال 2016 برزیل را حذف کردیم. وقتی بازی کنیم و با تیم بزرگ تنه به تنه شویم، یک بازی و دو بازی می بازیم، ولی دفعه سوم یقه اش را می گیریم. امیدوارم با رفتن به تورنمنت برزیل اعتبار این رشته حفظ گردد، چون 6-7 ماه پیش مکاتبات آن انجام و یک ماه پیش قطعی شد.

سرمربی تیم ملی فوتسال در واکنش به این موضوع که در چند وقت اخیر فشار های زیادی روی او بوده که در صحبت هایش عنوان می نماید که اگر باشم، توضیح داد: در ایران کلاً با اگر زندگی می کنیم، اگر این مغازه را بزنیم می گیرد؟ روز اولی که آمدم دستم را روی زانویم گذاشتم و از خدا خواستم تا لحظه ای که هستم با تمام وجود کار کنم. اهل چاپلوسی نیستم و نیازی به کسی هم ندارم. به تمام چیز هایی که می خواستم رسیده ام و خدا همه چیز به من داده و هیچ کم و کسری ندارم.

وی گفت: پول فوتسال هیچ وقت من را ارضا ننموده است، چون هزار برابر آن عایدی دارم. به همین علت با عشق کار می کنم و در جامعه یک نفر اگر به من احترام می گذارد به واسطه همین رشته است؛ پس وقتی این سکان را به من دادند با تمام وجود کار می کنم. خواسته های من غیرمعقول نیست، خواستن لژیونر ها و مربی هم معقول است. قرار شد که با تاج صحبت کنیم و کلیات را ببندیم. نیاز به جلساتی داریم که از آن برنامه و هدف بیرون بیاید. ما نمی توانیم بدون هدف کار کنیم. چه من باشم و چه نباشم آینده فوتسال تضمین شده است، چون ما بازیکنی داریم که متولد 79-80 است، باتجربه های ما فقط حسین و سعید هستند. کاری که از قبل باید صورت می گرفت الان انجام شد. من نشسته ام که انتقادپذیر باشم و یقه ام را بگیرند، ولی بدون کینه ورزی. تا لحظه ای که اینجا هستم پرچم کشورم روی سینه ام هست و به بازیکنم می گویم که برای پیراهن تیم ملی باید سرش را بگذارد و خودم هم سرم را می گذارم. بالا خواه تک تک بازیکنان، مربی و سرپرست تیمم هستم و واقعیتی هم که به چشم ببینم می گویم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره اینکه چرا کشور هایی مثل اسپانیا در پی بازیکنان ایرانی هستند، گفت: این اتفاق به علت عملکرد بازیکنانی مثل حسین طیبی است. 11 سال در اروپا بازی کردن و فینال های مختلف اروپایی را دیدند کمتر کسی می تواند این کار را بکند و او می تواند الگویی برای جوانان باشد، زمانی که او مسئولیت کاپیتانی تیم ملی را برعهده گرفت یک میزان شک داشتم، ولی الان می گویم اشتباه می کردم، چون حسین فوق العاده رهبر خوبی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شمسایی: اعتبار فوتسال با رفتن به تورنمنت برزیل حفظ می گردد ، یقه ام را بگیرید اما بدون کینه توزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمسایی: اعتبار فوتسال با رفتن به تورنمنت برزیل حفظ می گردد ، یقه ام را بگیرید اما بدون کینه توزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید