حمایت تماشاگران باعث شد تیم به بازی برگردد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، کارشناس والیبال گفت: ایران شروع خیلی خوبی مقابل لهستان داشت اما در سرویس و دریافت در دو ست خوب عمل نکردند اما با حمایت تماشاگران به بازی برگشتند.

حمایت تماشاگران باعث شد تیم به بازی برگردد

محمود افشاردوست در مصاحبه با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ رشد آرمان، درباره بازی تیم ملی والیبال کشورمان مقابل کانادا و لهستان در هفته سوم لیگ ملت های والیبال گفت: من دو بازی ایران مقابل کانادا و لهستان را از نزدیک دیدم. تیم کانادا فوق العاده بازی کرد و در مجموع عملکرد خوبی داشت. در مقابل هم تیم ایران شروع خیلی خوبی داشت و توانست این تیم را شکست دهد. سبک بازی تیم کانادا مانند آمریکاست. آنها در جایگیری های داخل زمین عملکرد خیلی خوبی داشتند و چند بازیکن جوان هم در ترکیب تیم آنها حضور داشت که کار را سخت کرده بود.

وی ادامه داد: در کل تیم کانادا بسیار قدرتمند بود و خوشبختانه ملی پوشان تیم ایران هم توانستند از پس آنها بربیایند و این بازی را با نتیجه قابل قبولی به سود خود تمام کنند. بازی دوم ایران مقابل لهستان بسیار خاص بود. موضوعات روحی روانی در این بازی زیاد بود به این خاطر که دو تیم ایران و لهستان همیشه با هم کری دارند. طبیعی بود که قبل از این بازی به خاطر اظهارات کوبیاک جو کمی ملتهب باشد. اما خوشبختانه ملی پوشان ما بازی خوبی مقابل این تیم ارائه دادند. لهستان هم شروع فوق العاده ای داشت. آنها با اینکه برخی از بازیکنان باتجربه خودشان را در زمین نداشتند اما خیلی تکنیکی کار کردند و برای پیروزی در برابر ایران به معنای واقعی جنگیدند.

دبیر سابق فدراسیون والیبال اظهار کرد: تیم ایران آنها را تحت فشار قرار داد و توانستند این بازی را به سود خود به سرانجام برسانند. سرعتی زنان در این بازی نقش خوبی را ایفا کردند. به طور حتم اگر حمایت تماشاگران نبود، شاید نتیجه طور دیگری رقم می خورد. در دو دستی که تیم ایران نتیجه را واگذار کرد به این خاطر بود که سرویس های خوبی نزدند و در دریافت هم مشکل داشتند اما در ادامه با دفاع و سرویس خوبی به بازی برگشتند. امیدوارم که در بازی های پیش رو بازیکنان بیشتر روی توپ های برگشتی کار کنند و بتوانند حریفان را به راحتی شکست دهند.

افشاردوست در خصوص بازی امروز ایران مقابل روسیه بیان نمود: تیم قدرتمندی پیش روی ایران بازی می کند و به همین خاطر نباید این بازی را ساده بگیریم. روسیه مربی بسیار باهوشی دارد و بازیکنان جوان هم در ترکیب این تیم حضور دارند. پایه و اساس والیبال روس ها خیلی خوب است و امیدواریم که در این بازی هم ملی پوشان بتوانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

وی در خصوص عملکرد داور ژاپنی در بازی مقابل لهستان، گفت: من فکر می کنم داور ژاپنی در مدیریت این بازی کمی ضعیف عمل کرد. او می توانست تصمیمات بهتری بگیرد. البته که ایران هم تکنولوژی چشم عقاب را به دلیل تحریم ها در اختیار نداشت اما می توانیم در آینده تکنولوژی ویدیو چک را ارتقا دهیم. قبل از بازی به داوران اعلام می شود که کدام دوربین حرکات توپ را به نمایش می گذارد. بنابراین من فکر می کنم تعللی که در بازی با لهستان رخ داد، به این خاطر بود که دو مربی درخواست های زیادی می دادند.

کارشناس والیبال ادامه داد: چشم عقاب برای توپ های زمینی اهمیت دارد و ویدیو چک توپ های روی تور را به خوبی نشان می دهد. وقتی دو مربی درخواست های متعدد می دادند به هرحال باید بررسی شود اما با این حال من معتقدم داوران ما به مراتب بهتر از این داور ژاپنی می توانستند بازی را مدیریت کنند. ضمن اینکه این ویدیو چک در بازی های لیگ مورد استفاده قرار گرفته بود و هیچ مسئله ای هم به وجود نیامد.

دبیر سابق فدراسیون والیبال در سرانجام در خصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال گفت: به نظرم باید هر چه زودتر تکلیف ریاست فدراسیون والیبال تعیین شود. تا الان هم زمان زیادی طول کشیده است. قرار است بعد از هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال که به میزبانی اردبیل برگزار می شود، کار ثبت نام از نامزدهای فدراسیون والیبال صورت بگیرد. اگر تا الان هم در خصوص ثبت نام از نامزدها کمی تعلل به وجود آمده، کاری منطقی بوده، به این خاطر که دو هفته میزبانی ایران تحت الشعاع این مسائل قرار نگیرد. بعد از رقابت های لیگ ملت ها در هفته چهارم، دیگر کارهای هماهنگی وجود ندارد و فقط تیم اعزام می شود، به همین خاطر می توانند به خوبی کار ثبت نام را انجام شود و به نظرم بهترین زمان است که ثبت نام نامزدها انجام شود و انتخابات در مرداد یا شهریور برگزار شود.

4051/4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "حمایت تماشاگران باعث شد تیم به بازی برگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت تماشاگران باعث شد تیم به بازی برگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید