کتابخانه مرکزی خرم آباد به زودی افتتاح می گردد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خرم آباد، محمدرضا هراتی ظهر یک شنبه در بازدید از بزرگترین پروژه فرهنگی لرستان با بیان اینکه مقدمات و آماده سازی افتتاح و بهره برداری رسمی کتابخانه مرکزی خرم آباد تقریبا رو به اتمام است، اضافه کرد: با توجه به چند مرحله بازدید همکاران در اداره کل امور کتابخانه ها و اکوسیستم منطقه نکاتی درباره بازطراحی کتابخانه مرکزی خرم آباد مد نظر نهاده شد که ایجاد فضاهایی متناسب برای بچه ها و نوجوانان، بخش استان شناسی و سالن های مطالعه در حال اجرا است و به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری از فاز اول کتابخانه مرکزی خرم آباد در سال 1402 خواهیم بود.

کتابخانه مرکزی خرم آباد به زودی افتتاح می گردد

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به بازدید از کتابخانه مرکزی خرم آباد و فعالیت خوب اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان در این زمینه گفت: عملیات زیرساختی و عمرانی این فاز کتابخانه تمام شده و وارد ظریف کاری و نقاشی شده است.

هراتی با بیان اینکه تجهیزات سخت افزای مورد احتیاج کتابخانه مرکزی تهیه شده است بیان کرد: با توجه به اینکه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نظرشان بر بهره برداری کامل از کتابخانه ها است و نه فقط افتتاح ساختمان، امیدواریم به زودی با همت مضاعف شاهد بهره برداری رسمی کتابخانه مرکزی خرم آباد نیز باشیم؛ کما اینکه در کتابخانه مرکزی قم و سهند نیز بهره برداری کامل صورت گرفت.

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اهمیت کتابخانه های مرکزی گفت: هر خدماتی چه در تعداد عناوین، منابع و ... که در کتابخانه های عمومی عرضه می شوند با ضریب حداقل 10 برابری را باید برای کتابخانه های مرکزی مد نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بخش کودک کتابخانه مرکزی خرم آباد یا مخزن یا سالن های وی آی پی پژوهشگران خود یک کتابخانه محسوب می شوند.

هراتی به بازخورد خوب افتتاح کتابخانه سهند در آذربایجان شرقی اشاره نمود و اضافه نمود: مشاهده صف ثبت نام و عضویت در شهر تازه سهند امید و در پی آن افزایش فرهیختگیِ فعالیت های حول محور فرهنگ و کتاب را در پی دارد و خستگی ما از تماشا صف هایی که برای عضویت در کتابخانه ها بسته می شوند که از خدمات مدرن و فرهنگی و آموزشی کتابخانه استفاده می نمایند برطرف می گردد.

وی با بیان اینکه وقتی کتابخانه ای افتتاح گردد حضور بچه ها و نوجوانان بیشتر مشاهده خواهد شد، اضافه نمود: اکنون نیز با توجه به اینکه در فصل تابستان بسر می بریم بچه ها می توانند در این فضا با کتاب بیشتر مانوس شوند وقتی با کتاب مانوس شویم شعر، اختراع، آشنایی با تاریخ، هنر، نویسندگی و ... در پی آن خواهد آمد.

هراتی با بیان اینکه ترکیب کتاب، کتابخانه مرکزی، کتابدار متخصص و عضو می تواند به جای خوب برسد، بیان کرد: نتیجه این ترکیب، فرهیختگی، افزایش و ارتقای سرانه مطالعه، دانش و فراوری هنرمند خواهد شد به کتابداران عزیز و مدیرانی که در این زمینه کوشش می نمایند خدا قوت می گوییم.

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور درباره پروژه های کتابخانه های مرکزی در دست افتتاح نهاد نیز گفت: در کشور بنا داریم 3 کتابخانه سال جاری افتتاح گردد که یک کتابخانه افتتاح شد و دو کتابخانه در دست افتتاح داریم، کتابخانه مرکزی خرم آباد و کتابخانه گیلان را هم تا سرانجام سال مد نظر داریم افتتاح کنیم.

100 کتابخانه در روند بازطراحی است

هراتی به حوزه بازطراحی کتابخانه های کشور اشاره نمود و اضافه نمود: در حوزه بازطراحی با توجه به اینکه برخی از شهرستان ها به شهر تبدیل می شوند و جمعیتشان ارتقا پیدا می نماید یک ماموریت برای دوستانمان در اداره کل امور کتابخانه ها محول کردیم و بیش از 100 مورد کتابخانه داریم که در حال باز طراحی هستند.

وی به روند سخت طراحی و بودجه مورد نظر کتابخانه ها اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به اینکه تمام خدمات نوین را مد نظر قرار داده ایم که برای بازطراحی اعمال کنیم این روند یک نهضت در ارائه خدمات کتابخانه ای در نهاد کتابخانه های عمومی کشور است و در طی باز طراحی همکاران در اداره کل امور استان ها بازدیدهای مداوم را صورت خواهند داد.

هراتی به فعالیت های فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اشاره نمود و اضافه نمود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مطابق با استانداردهای جهانی در حوزه فرهنگی با توجه به اینکه کتابخانه ها در بخش بین الملل در جهان پایگاه فرهنگی اجتماعی هستند، نهاد کتابحانه ها نیز به آن سمت حرکت می نماید.

وی با اشاره به اینکه در استان ها نیز فعالیت های بومی فرهنگی خاصِ آن اکوسیستم اجرا می شوند اضافه نمود: همه این فعالیت های فرهنگی برای این است که مردم کتابخوانمان و مردم دوستدار کتابمان را کتابخوان تر و با فعالیت های فرهنگی کتاب محور بیشتر آشنا شوند و بستر را برای آنها بیشتر مهیا کنیم چون معتقدیم مردم ما کتابخوان هستند و کتاب دوست هستند و می خواهیم آنها را کتاب دوست تر کنیم.

اجرای پویش کتاب دستت چیه در اوایل پاییز

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تا انتهای تابستان جشنواره کتابخوانی رضوی و دوستدار کتاب و احتمالا در اوایل پاییز پویش کتاب دستت چیه نیز از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اجرا خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه مرکزی خرم آباد به زودی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه مرکزی خرم آباد به زودی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید