وزیر آموزش و پرورش: آموزش در همه مدارس حضوری است

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، وزیر آموزش و پرورش گفت: همه مدارس حضوری هستند و مدارس نمی توانند کلاس های درس را زوج و فرد و دانش آموزان را تقسیم بندی نمایند.

وزیر آموزش و پرورش: آموزش در همه مدارس حضوری است

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، یوسف نوری روز چهارشنبه در حاشیه جشن غنچه ها گفت: فردا پنجشنبه 31 شهریور جشن شکوفه ها برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی و روز شنبه بازگشایی مدارس را با حضور رئیس جمهور داریم و شاهد حضور میلیونی دانش آموزان در فرآیند تعلیم و تربیت و یک میلیون معلم هستیم.

وی درباره رتبه بندی فرهنگیان اضافه کرد: فرهنگیان در حال بارگذاری مدارک هستند و چند بار از ما مهلت تمدید خواستند و فردا این مهلت تمام می گردد و اگر افرادی به دلایلی جامانده باشند، فرصت برای آنها ایجاد می گردد.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: پس از بارگذاری مدارک، ارزیابان نظر می دهند و به هیات ممیزه برای صدور احکام ارسال می گردد.

نوری یادآور شد: روند اداری اقدام فرهنگیان به علت ایام تابستان و سفر همکاران با تاخیر انجام شد و توقع می رود که فرهنگیان کار را تمام نمایند و ارزیابان نظر دهند تا حکم رتبه بندی افراد صادر گردد.

بازگشت به تحصیل 164 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل

وی درباره 900 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل گفت: سال گذشته آمار بازماندگان از تحصیل را گرفتیم و همین تعداد بود. در یک ماه و نیم بازگشایی مدارس یعنی از 14 فروردین تا انتها خرداد توانستیم 164 هزار نفر از این تعداد بازماندگان را برگردانیم، سال جاری هم برنامه های مناسبی در این زمینه داریم و روز گذشته در حضور معاون اول رئیس جمهور برای این موضوع صحبت شد که هر تعداد از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را می توانیم برگردانیم مگر موارد نادری که دیگر امکان جذب آنها وجود نداشته باشد و به نظر بیاید فردی برای جذب نباشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما به عنوان نظام تعلیم و تربیت باید کوشش کنیم که هیچ دانش آموزی محروم از تحصیل نگردد، کسری معلم داریم اما سازو کارهایی از جمله جذب اضافه تدریس شاغلان، خرید خدمات، سرباز معلم و بخشی به وسیله دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که تعداد آنها 6 هزار و 300 نفر است مجوز را دریافت کردیم تا سال تحصیلی را بدون کسری معلم طی کنیم.

چاپ 149 میلیون کتاب درسی

نوری درباره توزیع کتب درسی اضافه کرد: هر مدرسه که اطلاعات را در سامانه ثبت نموده کتاب به دستش رسیده است، 149 میلیون کتاب درسی چاپ نموده ایم و مسئله ای برای تامین کتاب های درسی نداشتیم، افراد ثبت نام شده در سامانه کتاب به مدرسه آنها ارسال می گردد.

وی با بیان اینکه یک میلیون نفر برای کتاب ثبت نام ننموده اند، گفت: افرادی ثبت نام ننموده اند که یا راهنمایی تحصیلی انجام نداده اند یا کتاب درسی خواهر و برادر خود را استفاده می نمایند و برای آنهایی که ثبت نام انجام داده اند، ارسال شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس دولتی گفت: از میان 122 هزار مدرسه، 85 هزار مدسه دولتی عادی است و 10 هزار مدرسه هم کمتر از 10 دانش آموز دارند.

نوری اضافه کرد: باید مدارس عادی دولتی تقویت گردد و به این منظور 2هزار میلیون تجهیزات برای مدارس دولتی فرستادیم بعلاوه معلم از دانشگاه فرهنگیان برای آنها جذب کردیم.

وی بعلاوه ادامه داد: فضای فرسوده مدارس دولتی عادی را تخریب و بازسازی کنیم و معلمان را در برنامه توانمندسازی دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم تا از روش های نوین آموزش استفاده نمایند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سال جاری بنا را بر این گذاشتیم تا همین 6 هزار و 300 دانشجو معلم وارد شده به عرصه تدریس از تراکم بالای جمعیت کلاس های درس را به استاندارهای معین شده در اسناد فرادستی برسانیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزیر آموزش و پرورش: آموزش در همه مدارس حضوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش: آموزش در همه مدارس حضوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید