هشدار WHO درباره فشار سویه های نو کرونا به سیستم های درمان

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که سونامی موارد ابتلا به اُمیکرون و دلتا فشار زیادی را بر سیستم های بهداشتی و درمانی که از قبل هم از توان افتاده بودند، وارد خواهد نمود.

هشدار WHO درباره فشار سویه های نو کرونا به سیستم های درمان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ رشد آرمان، سازمان دنیای بهداشت امروز (چهارشنبه) درباره تاثیر افزایش سونامی وار موارد ابتلا به سویه های اُمیکرون و دلتا بر سیستم های بهداشتی و درمانی هشدار داد.

سازمان دنیای بهداشت گفت که سویه های نگران نماینده دلتا و اُمیکرون تهدیدهای دوگانه هستند که در حال رساندن موارد نو ابتلا به بالاترین حد خود است که می تواند منجر به افزایش بستری در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری گردد.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان دنیای بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: من بسیار نگرانم اُمیکرون به علت سرایت بیشتر که همزمان با دلتا در حال شیوع است، منجر به سونامی مبتلایان گردد.

وی اضافه نمود: این فشار بسیار زیادی بر کارکنان درمانی خسته و سیستم های بهداشت و سلامت در آستانه فروپاشی وارد نموده و وارد خواهد نمود.

رئیس سازمان دنیای بهداشت توضیح داد: فشار بر سیستم های بهداشت و سلامت تنها به علت بیماران نو مبتلا به ویروس کرونا نیست، بلکه تعداد زیادی از کارکنان درمانی هم به این بیماری مبتلا شده اند.

او در انتها هشدار داد افراد واکسینه نشده چند برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از هر دو سویه هستند.

سویه نو ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده تحلیل ها نشان می دهد جهش های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت های خنثی نماینده آنتی بادی ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می دهد.

شیوع سریع این سویه باعث افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا شده و دولت ها را بر آن داشته تا تدابیر سختگیرانه در آستانه تعطیلات کریسمس اعمال نمایند. با شیوع گسترده سویه اُمیکرون در آمریکا نیز آمار میانگین هفت روزه ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این کشور برای اولین بار به بیش از 260 هزار نفر رسید.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، فقط در بیست و چهار ساعت گذشته (روز سه شنبه) 380 هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از بیشترین آمار ابتلای ثبت شده از آغاز همه گیری در ماه فوریه 2021 (اسفند 1399) نیز فراتر رفته است.

این روزنامه نوشت، آمار بستری شدن و مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا فرایند صعودی داشته و منطقه ها مختلف واشنگتن، مریلند و ویرجینیا به کانون شیوع اُمیکرون تبدیل شده اند.

این آمار در حالی منتشر شده که از یک سو مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا به علت کمبود نیروی کار و فرصت های مالی روزهای کریسمس، زمان لازم برای قرنطینه مبتلایان را از ده روز به پنج روز کاهش داده اما از سوی دیگر کارشناسان می گویند چنین تدابیری بذر افزایش بیش از پیش مبتلایان را خواهد کاشت و فرسودگی کادر درمان آمریکا را بیشتر خواهد نمود.

سازمان دنیای بهداشت روز سه شنبه هم با اشاره به افزایش مبتلایان به سویه اُمیکرون ویروس کرونا هشدار داد که توفان نو کرونا در راه است.

بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت، سویه اُمیکرون کرونا تا به امروز در 89 کشور دنیا شناسایی شده و مکان هایی که این ویروس شیوع یافته، تعداد موارد ابتلا هر یک و نیم روز تا سه روز دو برابر می گردد.

ماریا ون کرخوف سرپرست فنی سازمان دنیای بهداشت گفت: من فکر می کنم ما با سونامی ابتلا در دنیا، هم دلتا و هم اُمیکرون روبرو هستیم. واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست. واکسیناسیون از بیماری های جدی و مرگ جلوگیری می نماید، اما به طور کامل مانع ابتلا نمی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدار WHO درباره فشار سویه های نو کرونا به سیستم های درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار WHO درباره فشار سویه های نو کرونا به سیستم های درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید