نیرو، محصول تازه کیا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، رقابت میان غول های خودروسازی در آسیا موضوع جدیدی نیست، اما شتاب روزافزون این رقابت، به ویژه در فراوری ماشین های برقی، در نوع خود جالب است. از جلب طراحان سایر خودروسازان گرفته تا احیاناً دزدیدن ایده های ناب، همه و همه به شتاب گرفتن این رقابت دامن زده است. از این نکته هم نباید غافل باشیم که مشتری های دست به نقد هر روز منتظر ایده جدیدی هستند تا بیش از پیش این رقابت را هیجان انگیزتر نمایند.

نیرو، محصول تازه کیا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد

در این میان، باید به کیا هم اشاره کنیم که اگرچه رقابت سختی با همتای کره ای خود، هیوندای، دارد، اما کوشش می نماید که در عرصه جهانی هم از سایر رقبا عقب نماند. شاید به همین علت است که نسل نو کیا، با عنوان نیرو (NIRO)، اینقدر در کانون توجه قرار گرفته و در نمایشگاه خودرو لس آنجلس اخبار متعددی درباره آن منتشر شده است. نسل نو نیرو در دو مدل سواری عادی (EV6) و شاسی بلند (EV9) طراحی شده و تمام برقی است. طبق پیش بینی ها، قرار است از 2025 فراوری انبوه این خودروها شروع گردد.

مدیر فروش بازار آمریکای کیا درباره این نسل می گوید: کیا می خواهد 3 مدل از این خودروها را با 3 موتور متفاوت و آپشن های مختلف راهی بازار کند. پلت فرم های قدیم و نو این ماشین ها قرار است با هم همکاری نمایند تا نقاط ضعف آن رفع گردد. او اضافه می نماید که این خودروها توانسته اند در همین مراحل ابتدایی هم اعتماد مشتری ها را به دست آورند، ولی هنوز تضمینی برای موفقیت آنها در بازارهای جهانی وجود ندارد.

آیا کیا به یک برند جانبی احتیاج دارد؟

این سؤالی است که بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران حوزه خودرو درباره اش اظهار نظر نموده اند، اما هنوز به نقطه مشترکی نرسیده اند. مدیران کیا هم به جمع بندی نهایی نرسیده اند تا مانند تویوتا که لکسوس را دارد، صاحب برندی دیگر شوند و آن را به گونه دیگری فراوری و طراحی نمایند. کیا خودروهای برقی اش را در همان برند کیا فراوری می نماید و فعلاً برنامه خاصی برای آن ندارد. کریم حبیب، مدیر مرکز طراحی جهانی کیا، نظر دیگری دارد. او معتقد است موفقیت و استقبال از نسل نیرو سبب شده است که کیا به فراوری انبوه این خودروها توجه کند و از آنجا که توانایی فراوری آن را در پلت فرم کنونی دارد، شاید احتیاجی نباشد که برندی دیگر از دل کیا بیرون بیاید.

آگهی های خرید و فروش کیا

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ رشد آرمان بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "نیرو، محصول تازه کیا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیرو، محصول تازه کیا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید