رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد ، همه چیز درباره رنو آرکانا کره ای

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، رنو سامسونگ XM3 از طریق سروش دیزل مبنا در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. XM3 قرار است در کشور مونتاژ شود و فرایند ثبت سفارش قطعات CKD آن هم از ماه ها پیش آغاز شد. این خودرو که در بسیاری از بازارهای جهانی آن را با نام رنو آرکانا می شناسند، با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید.

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد ، همه چیز درباره رنو آرکانا کره ای
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - پیش از آنکه این کراس اوور کوپه نام XM3 را به خود بگیرد، باید بدانیم که این خودرو محصول برند رنو است. این خودرو در ماه May سال 2019 در کشور روسیه براساس بن سازه قدیمی داچیا / رنو داستر معرفی شد که BO نام داشت. اما در فوریه 2020، رنو سامسونگ رسماً آن را با نام XM3 به بازار خودرو کره جنوبی معرفی کرد.

محصولی که رنو سامسونگ در کره جنوبی معرفی کرد اما براساس پلت فرم پیشرفته تر CMF-B رنو بود که XM3 برپایه آن شکل گرفت. جالب است بدانیم که XM3 مدل کره جنوبی با این پلت فرم نوتر، 25 میلیمتر طویل تر از مدلی است که براساس بن سازه BO شکل گرفته بود.

نکته مهم این است که گرچه سامسونگ هنوز یکی از سهام داران اصلی Renault Samsung به شمار می رود، اما این برند خودرویی ماه March سال 2022 به Renault Korea Motors تغییر نام داد.

نمونه ای که سروش دیزل مبنا در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی کرد، نسخه آسیایی رنو سامسونگ XM3 است. این بدان معناست که نباید این خودرو را با نمونه اروپایی آن (رنو آرکانا) که با موتور 1.3 لیتری توربو mild hybrid (هیبریدی خفیف) به فروش می رسد اشتباه گرفت. چرا که قوای فنی این مدل، با رنو آرکانا کاملاً فرق دارد.

XM3 یکی از پیروز ترین خودروهای کره جنوبی به شمار می رود. به طوری که در میان فوریه 2020 تا آوریل همان سال 22 هزار و 175 سفارش خرید برای آن ثبت شد.

مشخصات فنی رنو سامسونگ XM3

پس از رونمایی از XM3 در نمایشگاه خودرو تهران، برخی منابع خبری اطلاعات نادرستی از قوای محرکه این خودرو منتشر کردند. باید بدانیم که سروش دیزل مبنا موتور 1.6 لیتری GTe (با کد H4M) را برای مدل های مونتاژی خود انتخاب کرده است.

این موتور تنفس طبیعی در دور 6 هزار و 400 قادر است 121.3 اسب بخار (123 PS) نیرو تولید کند. گشتاور خروجی آن هم به رقم 155 نیوتن متر می رسد که در 4 هزار دور در دقیقه در دسترس راننده قرار گرفته است. نیرو و گشتاور این موتور از طریق گیربکس CVT اتوماتیک (X-TRONIC) به محور جلو رنو سامسونگ XM3 منتقل می شود. برخی منابع خبری به اشتباه قدرت خروجی موتور این خودرو را 142 اسب بخار و گشتاور آن را 200 نیوتن متر اعلام کردند.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با 4570×1820×1570 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن نیز 2720 میلیمتر اعلام شد. جالب است بدانیم که XM3 در کلاس کراس اوورهای کوپه بیشترین فضای بار را با 513 لیتر حجم به خریداران خود ارائه می کند.

براساس اطلاعات منتشرشده از سروش دیزل مبنا، XM3 در تریم INSPIRE که بالاترین و فول ترین نسخه کره ای آن است در ایران مونتاژ خواهد شد.

امکانات رفاهی رنو سامسونگ XM3

تریم INSPIRE، فول ترین تیپ رنو سامسونگ XM3 در میان مدل های بنزینی تنفس طبیعی است. این تیپ از XM3 دارای دوربین 360 درجه، سیستم صوتی Bose با 9 اسپیکر، استارت استاپ موتور، حالات Multi-Sense رانندگی شامل اسپرت و Eco برای Modeهای رانندگی، سیستم کمکی ترمز اضطراری (AEBS شامل: تشخیص خودرو، عابر پیاده و دوچرخه سوار) و سیستم هشدار فاصله خودرو است.

ایربگ صندلی های جلو (صندلی راننده/صندلی سرنشین)، کیسه هوای جانبی (جلو) / پرده ای، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سامانه ضد لغزش در شیب (HSA)، سیستم تشخیص اتوماتیک فشار باد لاستیک (TPMS)، ترمزهای EBD و ABS، سیستم هشدار نقاط کور (BSW)، سامانه هشدار برخورد از عقب (RCTA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم کمکی حفظ مسیر (LKA) هم در لیست امکانات رفاهی این تیپ قابل مشاهده هستند.

همچنین در تیپ INSPIRE چراغ جلو LEDPUREVISION، چراغ سه بعدی عقب LED، چراغ های LED روشنایی روز، رینگ های 17 اینچی آلیاژی خاکستری تیره و لاستیک های 215/60، روکش چرم مصنوعی صندلی ها، گرمکن صندلی های عقب، مانیتور 10.25 اینچی TFT پشت آمپر، نمایشگر لمسی 9.3 اینچی، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، گرمکن صندلی های جلو، ترمز پارک الکترونیکی، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، سیستم هشدار برخورد از جلو، برف پاک کن عقب و حسگر باران هم وجود دارند.

علاوه بر این موارد امکاناتی چون نورپردازی داخلی متغیر، پورت USB برای صندلی های عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با خروجی برای ردیف عقب با فیلترهای تصفیه و گرد و غبار هم در این تیپ مشاهده می شوند.

آیا رنو سامسونگ XM3 ارزش خرید دارد؟

رنو سامسونگ شاید برای ما ایرانی ها برندی ناشناخته باشد، اما باید بدانیم که 29 سال از شروع فعالیت این نشان کره ای می گذرد. این برند اکنون فقط سه محصول در خط تولید خود دارد که سروش دیزل مبنا دو مدل از آنها را قصد دارد وارد بازار خودرو کشورمان کند.

رنو سامسونگ XM3 با موتوری کاملاً ضعیف قرار است به دست مشتریان داخلی برسد و این واقعیت را نمی توان کتمان کرد. اما حقیقت آن است که چه آن را به عنوان یک محصول کره ای در نظر گیریم یا آن را رنو آرکانا بنامیم، اصالت و ارزش برند آن هزاران برابر بیشتر از چینی های بی نام و نشانی است که این روزها رشدی قارچ گونه در صنعت خودرو کشورمان پیدا کردند.

اگر تمایل دارید خودرویی کاملاً متفاوت در سگمنت کراس اوورهای کوپه سوار شوید، بدانید که بیش از 120 هزار نفر هم در کره جنوبی چنین تصمیمی مانند شما اتخاذ کردند. XM3 با دیزاین فوق العاده David Durand قطعاً یکی از خاص ترین محصولات رنو در بازارهای جهانی به شمار می رود. اگر سروش دیزل مبنا در تیراژ مناسب این خودرو را تولید و به بازار عرضه کند، می تواند یکی از اصلی ترین سگمنت های خودرویی در ایران را کاملاً تصاحب کند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس تماشا کنید:

کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر منطقه ها محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی شد / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی شد / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای نو ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

منبع: بیت ران

به "رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد ، همه چیز درباره رنو آرکانا کره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد ، همه چیز درباره رنو آرکانا کره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید