مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، کمپانی هوندا نسل دهم سیویک را در سال 2012 و کمی بعد از بحران اقتصادی در امریکا عرضه کرد. این کمپانی به منظور جذب مخاطب سعی در ارائه محصولی به غایت اقتصادی کرد و پیروز هم بود. این شخصیت اقتصادی سیویک باعث شد تا طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن چنگی به دل کارشناسان نزند. اما نتیجه سنجش های کارشناسان هوندا دقیق تر از منتقدان بود، چون این خودرو توانست در سال عرضه پرفروش ترین خودروی سال آمریکا لقب بگیرد. هرچند بعد از کسب این پیروزیت هوندا به نقدها توجهات لازم را کرد و در سال 2012، نسخه بازطراحی شده سیویک نسل ده را عرضه کرد. این حقیقت گویای سختی رقابت با سیویک به نظر می رسد؛ خودرویی که مورد نقد واقع شده اش هم پرفروش ترین است. در این مطلب به مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا 2014 و میتسوبیشی لنسر 2014 می پردازیم که رقبای سرسختی برای سیویک هستند.

مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر

مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا 2014

کرولای 2014 نیز مانند هوندا سیویک یک نسخه بازطراحی شده است که تغییراتی در ظاهر و برخی بخش های فنی داشته تا بازار خود را حفظ کند. از بحث سلیقه ای طراحی ظاهری که بگذریم، به فضای داخل کابین می رسیم. با مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا متوجه می شویم که سیویک در همه جهات کوچک تر از کرولاست که این کوچک تر بودن در فضای کابین نیز تأثیر گذاشته و جای پای سرنشینان عقب را کم تر از حدِ استاندارد کرده است. به طورکلی سیویک کابین کوچکی دارد که معضل بیش تر سدان های کوچک و کامپکت به شمار می رود.

اما در مورد مشخصات فنی دو خودرو باید گفت عملکرد موتور 2000 سی سی تویوتا کرولا با 143 اسب بخار بهتر از موتور 1.8 لیتری هوندا سیویک با 139اسب بخار قدرت است. شتاب دو خودرو و سقف سرعت شان نیز بسیار به هم نزدیک است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر کرولا 10.6 ثانیه و سیویک 10.4 ثانیه زمان می برد. سقف سرعت شان نیز به ترتیب 200 و 205 کیلومتر بر ساعت است.

دو خودرو در تست های ایمنی جاده ای امریکا و Euro NCAP اروپا پنج ستاره دریافت کرده اند ولی هوندا سیویک در تست مهم IIHS آمریکا توانسته بهتر ظاهر شود و از نظر کارشناسان نیز سیویک خودرویی ایمن تر است. اما در مورد امکانات رفاهی باید گفت تویوتا کرولا به طور استاندارد دارای آپشن های بیش تری است و اگر همه آن ها را در هوندا سیویک بخواهید داشته باشید باید سراغ نسخه فول آپشن آن بروید.

با مقایسه هوندا سیویک با کرولا از نظر موارد اقتصادی و استحکام باید گفت هر دو محصول کمپانی های با کیفیت ژاپنی هستند. یعنی تویوتا و هوندا که محصولات شان به خراب نشدن و استهلاک پایین معروف است. درضمن مصرف هوندا سیویک در هر 100 کیلومتر 6.3 لیتر است و تویوتا کرولا 7.5 لیتر. شما می توانید آگهی های خرید و فروش تویوتا کرولا را در وبلاگ رشد آرمان مشاهده کنید.

مقایسه هوندا سیویک با میتسوبیشی لنسر 2014

میتسوبیشی لنسر 2014 محصولی از میتسوبیشی است که بعد از سال ها دوریِ تولیدات این کمپانی از ایران وارد کشور شد. لنسر به گونه ای طراحی شده که در فکر ها باقی بماند و سعی در متفاوت و خاص بودن در چهره اش دیده می شود، آن چه در سیویک به چشم نمی خورد. هوندا سیویک طراحی جالبی دارد اما متفاوت و منحصربه فرد نیست. با مفایسه هوندا سیویک با میتسوبیشی لنسر از نظر فضای داخل کابین و جای کافی برای تمام سرنشینان، باز هم میتسوبیشی لنسر در اولویت قرار می گیرد، اما از نظر راحتی، تکانش های کم، انحراف نداشتن و نرمی رانندگی که ناشی از سیستم تعلیق و فرمان پذیری قوی خودرو است، هوندا سیویک برنده رقابت محسوب می شود.

موتور 1800 سی سی میتسوبیشی لنسر توان تولید 140 اسب بخار قدرت را دارد که با جعبه دنده CVT همراه است. اما این موتور در عمل ضعیف ظاهر می شود و شتاب صفر تا 100 کیلومترِ 11.5 ثانیه ای نصیب خودرو می کند. مصرف سوخت دو خودرو تقریباً برابر است. میتسوبیشی لنسر 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می سوزاند، هوندا سیویک 6.3 لیتر. فرمان پذیری و ترمزهای سیویک نیز اوضاع بهتری دارد.

اما نکته مهم در نبود خدمات پس از فروش برای هر دو خودرو، استهلاک پایین است که از آن سیویک خواهد بود. برای دیدن آگهی های خرید میتسوبیشی لنسر و اطلاع از قیمت های آن می توانید به سایت وبلاگ رشد آرمان مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره هوندا سیویک و ارزش خرید آن در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ رشد آرمان از آخرین قیمت خرید و فروش هوندا سیویک مطلع شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ رشد آرمان در میان بگذارید.

منبع: دیوار

به "مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هوندا سیویک با تویوتا کرولا و میتسوبیشی لنسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید