لیگ فوتبال برگزار شود یا برگزار نشود؟ ، دوراهی کرونا - فوتبال!

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، پس از هفته ها انتظار خاتمه ستاد ملی کرونا و شخص معاون وزیر موافقت خود را برای از سر دریافت تمرینات تیم های فوتبال اعلام کردند.

لیگ فوتبال برگزار شود یا برگزار نشود؟ ، دوراهی کرونا - فوتبال!

گروه ورزشی وبلاگ رشد آرمان، در حالی که هشتم اسفندماه سال 1398 آخرین دیدار های تیم های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر نوزدهم برگزار گشت پس از آن تا امروز هیچ یک از تیم های لیگ فزونی پیروز به برگزاری مسابقات شان نشده اند.

رقابت های فوتبال در اسفند ماه ابتدا در دو هفته ماقبل تعطیلی در هفته های نوزدهم و بیستم، بدون تماشاگر برگزار گشت تا خطر ابتلای طرفداران تیم ها به بیماری کرونا به حداقل برسد اما در ادامه و پس از شیوع و سرعت پیشرفت این بیماری در کشور، ابتدا تمرینات تیم ها و سپس مسابقات در سطح داخلی و حتی در سطح لیگ قهرمانان آسیا متوقف و کم کم به تعطیلی طولانی مدت منجر شد. اما از اواخر فروردین ماه سال جاری این بحث که شاید تمرین تیم ها از اواسط اردیبهشت ماه جاری استارت بخورد به شدت بین اهالی فوتبال مطرح شد. ابتدا اعلام شد تیم ها برای شروع تمرینات از 16 اردیبهشت به اعضای خود آماده باش بدهند اما این تاریخ به بیست و یکم و بیست و دوم اردیبهشت ماه تغییر یافت تا اینکه ظرف روزهای گذشته پس از ابراز اطمینان حریرچی معاون وزارت بهداشت و خلیلیان رئیس بخش پزشکی ستاد ملی کرونا در ورزش اعلام شد ظرف روزهای آینده تیم ها می توانند تمرینات خود را از سر بگیرند تا رقابت های لیگ برتر از اواخر خرداد ماه استارت بخورد.

در این بین سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با اعلام اینکه مسابقات باید تا پیش از 11 مرداد ماه سال جاری به سرانجام برسد هشدار داد اگر این اتفاق نیفتد فاجعه ای در فوتبال رخ می دهد! در حالی که کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نمود هنوز نتوانسته اند به جمع بندی لازم برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ قهرمانان 2020 آسیا برسند.

اما همین کمیته برنامه لیگ قهرمانان آسیا در سال 2021 را در شرایطی اعلام نمود که خیلی ها معتقدند وقتی در برگزاری مسابقات 2020 تکلیف روشن نیست، چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال برنامه ریزی برای لیگ قهرمانان سال بعد است؟

با این وجود موجی از دوگانگی بین اهالی فوتبال طی 24 ساعت گذشته به راه افتاده است. گروهی از فوتبالی ها بر این باورند که هنوز شرایط برای ادامه مسابقات لیگ مهیا نشده و از اینرو جمعی از پزشکان تیم های لیگ فزونی در مصاحبه های مشابه، شرایط امروز را مطلوب برای فوتبال نمی دانند و معتقدن باید کمی صبر کرد. آنها با اشاره به نزدیکی و فشردگی رقابت های مدنظر سازمان لیگ بر این باورند حتی اگر کرونا فوتبالیست ها را دچار مشکل نکند سنگینی رقابت های لیگ برتر و برگزاری 9 هفته در 45 روز موجب بروز آسیب دیدگی های شدید برای بازیکنان فوتبال خواهد شد.

اما در نقطه مقابل جمعی از اهالی فوتبال هم با برگزاری این رقابت ها موافق هستند. این عده اعتقاد دارند می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد فاصله گذاری بین نیمکت نشینان، مسابقات فوتبال را بدون حضور تماشاگران برگزار و در نهایت تکلیف تیم های در کورس قهرمانی و همچنین باشگاه هایی که به دسته پایین تر سقوط میکنند را روشن کرد. اما در این بین گروه سومی هم هستند که معتقدند فوتبال ایران به قدری به لحاظ ساختاری ضعیف است که هرگز نمی تواند در چنین شرایطی مسابقات فوتبال را برگزار کند. این عده با اشاره به کمبود کیتهای تست کرونا همچنین نبود زمین های چمن متعدد برای تمرین تیم ها و مواردی از این دست به طور کلی با این موضوع مخالف هستند.

قطعاً تصمیم گیری فیفا در این باره می تواند بهترین راه گشا برای کشورها باشد. چراکه قطعاً زیرساخت های فوتبالی در کشورهایی مانند کشور ما که به لحاظ پیشرفت نسبت به آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، عقب هستند شرایط برگزاری فوتبال در اوج دوران کرونا را ندارند.

اما از سویی دیگر و با مشاهده بازگشایی بسیاری از مشاغل که شاید رعایت فاصله گذاری در آنها غیر ممکن است می توان به این نتیجه رسید که مسئولان وزارت بهداشت و وزارت ورزش، خود نیز در این باره هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده اند و تنها تحت تاثیر توصیه های گروهی موافق و یا مخالفت برگزاری لیگ، پروتکل هایی را برای ورزش در نظر می گیرند که سرانجام شان چندان واضح و روشن نیست!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لیگ فوتبال برگزار شود یا برگزار نشود؟ ، دوراهی کرونا - فوتبال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ فوتبال برگزار شود یا برگزار نشود؟ ، دوراهی کرونا - فوتبال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید