خودروی آینده کره رونمایی شد، عکس

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، گجت نیوز نوشت: کراس اوور کیا EV9 در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 که در قطر برگزار می گردد، حضور پیدا کرد. ای وی 9 آغاز دوره جدیدی از محصولات الکتریکی کیا است.

خودروی آینده کره رونمایی شد، عکس

کیا EV9 که ابتدا در قالب یک کانسپت طی نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021 به نمایش در آمده بود، بهار گذشته به صورت رسمی معرفی گردید. حالا کیا در جریان نمایشگاه خودرو ژنو که سال جاری در قطر برگزار می گردد، این شاسی بلند تمام الکتریکی را به نمایش گذاشته است. این خودروساز کره ای طی کنفرانس رسمی خود در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 کیا EV9 را به صحنه آورد تا دست اندرکاران درباره جوانب طراحی، ساخت و… آن توضیحاتی را ارائه بدهند.

نمایش کیا EV9 در نمایشگاه خودرو ژنو قطر 2023

یکی از ویژگی های کلیدی این محصول نو کیا که در همان ابتدای ارائه آن طی کنفرانس مورد اشاره نهاده شد، فلسفه طراحی نوی با نام Opposites United است. کیا بر پایه همین فلسفه، المان هایی را که در نگاه اول در تضاد با یکدیگر قرار دارند کنار هم قرار می دهد تا به یک خروجی مشترکِ نو دست پیدا کند و در شکل دهی به این فلسفه طراحی هم از تضاد طبیعت و کلان شهرهای ساخته بشر، تضاد عقاید و ارزش های سنتی و مدرن و بقیه تضادهای اساسی این چنینی الهام گرفته است.

کیا EV9، ساخته شده بر اساس پلتفرم E-GMP گروه هیوندای، در نسخه پایه دیفرانسیل عقب با یک موتور الکتریکی می تواند 215 اسب بخار قدرت فراوری کند. بالارده ترین نسخه این اس یو وی یعنی GT-Line با بهره گیری از یک موتور الکتریکی روی هر محور و سیستم دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک توانایی فراوری قدرت 379 اسب بخار را دارد.

به خاطر معماری الکتریکی 800 ولتی پلتفرم E-GMP امکان شارژ شاسی بلند نو کیا با سرعت بالا فراهم می گردد. بنا به ادعای این خودروساز کره ای، باتری بزرگ تر این خودرو با استفاده از فست شارژر DC ظرف کمتر از 25 دقیقه از 10 تا 80 درصد قابل شارژ است و فقط 15 دقیقه شارژ هم انرژی مورد احتیاج آن برای طی کردن مسافت تقریباً 240 کیلومتر را تامین می نماید.

کیا EV9 که بخشی از برنامه کیا برای عرضه 11 خودرو برقی نو تا سال 2026 است، در اواخر سال 2023 به فروش گذاشته خواهد شد. بعلاوه هرچند قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است، پیش بینی می گردد که با قیمت پایه حدود 56 هزار دلار عرضه گردد و قیمت بالارده ترین نسخه آن به 73 هزار دلار برسد. حالا نظر شما کاربران گجت نیوز درباره این شاسی بلند تمام برقی کره ای چیست؟

227227

منبع: خبرآنلاین

به "خودروی آینده کره رونمایی شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی آینده کره رونمایی شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید