خبرنگاران توسعه شبکه ارتباطات رادیویی هلال احمر در سطح کشور

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، تهران - خبرنگاران - معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی سریع در زمان وقوع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت نزد گروه های امداد و نجات، از توسعه شبکه ارتباطات رادیویی این سازمان در باندهای HF و VHF در سال جاری در سطح کشور خبر داد.

خبرنگاران توسعه شبکه ارتباطات رادیویی هلال احمر در سطح کشور

محمد باقر محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی وبلاگ رشد آرمان در پاسخ به این سوال که مهم ترین برنامه های اصلی معاونت عملیات سازمان امداد و نجات در سال جاری چیست، افزود: توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور شامل پایگاه های امدادی، ارتباطات رادیویی، تیم های عملیاتی و مراکز کنترل و هماهنگی، ساماندهی تیم های عملیاتی در سطح کشور، اجرای طرح آمایش و تیپ بندی پایگاه های امداد و نجات، توسعه شبکه ارتباطات رادیویی در سطح کشور، بالابردن سطح آمادگی و آموزش سگ های جست وجو، رونمایی از نرم افزار توزیع اقلام امدادی در زمان حوادث و سوانح، پیگیری و راه اندازی اتاق آماده عملیات تیم ها در مراکز استان و شعب سراسر کشور، تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز تیم های عملیاتی استان های کشور، ادامه ارزیابی و پایش تیم های عملیاتی کشور و به روزرسانی نرم افزارهای مدیریت هوشمند حوادث و سوانح از جمله اقدامات این معاونت در سال جاری است که در دستور کار واقع شده است.

وی توضیح داد: اما در این میان با توجه به اهمیت وجود شبکه ارتباطات رادیویی در راستای انجام عملیات های امدادرسانی مطلوب در سال 1400 شبکه ارتباطات رادیویی این سازمان در همه مراکز استان های کشور بهینه سازی و توسعه داده خواهد شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: ارتباطات رادیویی در خدماتی مثل سلسله عملیات امداد و نجات، جستجو و نجات، دفاع ملی، ایمنی عمومی، پخش همگانی، ارتباطات تجاری و صنعتی، ارتباطات هوانوردی و دریایی، ناوبری و ارتباطات شخصی بکارگرفته می شود.

محمدی افزود: در یک محیط پویا و متحرک که ممکن است ارتباطات از طریق سیم در دسترس نباشد یا در مواقع قطعی ارتباط همچون موقعیت های اضطراری عمومی و پیچیده در حوادث طبیعی، دسترسی به ارتباطات رادیویی ممکن نباشد، توسعه، بهینه سازی و تقویت شبکه ارتباطات رادیویی مدیریت سوانح ضرورتی انکار ناپذیراست.

به گفته وی، هم اکنون متخصصان و کارشناسان مدیریت بحران و سوانح در مرکز مدیریت کنترل و هماهنگی عملیات (EOS) سازمان امداد و نجات با استفاده از جدیدترین فناوری های جمع آوری اطلاعات حوادث و سوانح به صورت 24 ساعته تمام حوادث و سوانح داخلی را رصد می کنند و اطلاعات را به ارگان های ذیربط از جمله سازمان مدیریت بحران، اورژانس، ستاد حوادث غیرمترقبه وزارت کشور، نیروی انتظامی و آتش نشانی انتقال می دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از هموطنان خواست در صورت قرار دریافت در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.

وی یادآور شد: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از 30 سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توسعه شبکه ارتباطات رادیویی هلال احمر در سطح کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه شبکه ارتباطات رادیویی هلال احمر در سطح کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید