بهترین روش برای سفر از تهران به اهواز چیست؟

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، قطار تهران به سمت اهواز یکی از شلوغ ترین و پرطرفدارترین مسیرهای ریلی ایران است و مهم ترین ایستگاه هایی که در میان این دو شهر وجود دارند ایستگاه های قم، محمدیه، اراک، مومن آباد، شازند، ازنا، درود، شوش، هفت تپه و اندیمشک خواهد بود.

بهترین روش برای سفر از تهران به اهواز چیست؟

وبلاگ رشد آرمان: خرید بلیط قطار تهران اهواز بدون شک نقطه آغاز سفری مجذوب کننده و منحصربه فرد خواهد بود. اهواز از کلان شهرهای استان خوزستان در جنوب ایران است که شب های زنده ای دارد و وجود رود کارون و شور و نشاط ذاتی مردمانش سبب شده که به یکی از مقاصد گردشگری مجذوب کننده در ایران تبدیل شود. در شهر اهواز قومیت های گوناگون در آرامش مطلق کنار یکدیگر زندگی می کنند و شما در زمان حضور در این شهر با لهجه ها و گویش های مختلف آبادانی، بختیاری، دزفولی و شوشتری روبرو هستید که هر کدام از دیگری مجذوب کننده تر و شنیدنی تر هستند. ضمن اینکه شرکت های بزرگ مانند حفاری ایران، شرکت فولاد خوزستان و منطقه ها نفت خیز جنوب هم در این شهر مستقر هستند.

راه های رسیدن به شهر اهواز

شهر اهواز هم مانند سایر شهرهای ایران از طریق وسایل نقلیه مختلفی قابل دسترسی است. البته نمی توان گفت بهترین روش برای سفر از تهران به اهواز کدام روش است. چون همه چیز نسبی بوده و به انتخاب شما بستگی دارد؛ اما در حالت کلی افراد هواپیما را برای انجام جابجایی خود خصوصا در مسیرهای طولانی انتخاب می کنند. برخی دیگر هم بر این باورند که خرید بلیط قطار تهران اهواز مناسب ترین انتخاب برای سفر میان این دو شهر است. ضمن اینکه افراد زیادی اتوبوس را برای این سفر انتخاب می کنند و عده ای هم وسیله نقلیه شخصی خود را به تمام وسیله های نقلیه ترجیح می دهند.

  • سفر از تهران به اهواز با هواپیما

بدون شک راحت ترین، آسان ترین و البته گران ترین راه برای سفر، انتخاب هواپیما است. در این بین جالب است بدانید که فرودگاه اهواز یک فرودگاه بین المللی است و این امکان را به شما می دهد که از تمام نقاط ایران و جهان به اهواز که در جنوب غرب ایران واقع شده است، سفر کنید. جالب است بدانید که میانگین پروازهای اجرا شده داخلی و خارجی یعنی ورود و خروج به این فرودگاه روزانه 20 تا 30 عدد است.

ضمن اینکه شرکت های هواپیمایی مختلفی مانند آسمان، ماهان، ایران ایر، ایران ایر تور، آتا، کیش ایر، کارون، تابان، وارش، زاگرس و قشم ایر در این فرودگاه حاضر هستند. در فرودگاه بین المللی اهواز روزانه تعداد زیادی پروازهای مستقیم به شهرهای شیراز، تهران و اصفهان انجام می شود و هر هفته پروازهای مختلف و متعددی به کویت، دبی و مشهد نیز صورت می گیرد که مسافران را با بهترین امکانات و خدمات به مقاصد خود می رسانند. اگر فاصله مبدا شما از شهر اهواز زیاد بود و مثلاً در قسمت های غربی، شرقی و شمالی ایران بودید، یا برای رسیدن به شهر اهواز با محدودیت زمان روبرو شدید، بهترین روش برای سفر شما استفاده از هواپیما است.

  • سفر از تهران به اهواز با قطار

قطارها نیز در دسته وسایل حمل و نقل ریلی و پرطرفداری هستند که در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و به خوبی توانسته اند خود را به عنوان وسایل نقلیه عمومی سفری در میان مردم جا کنند. سفر با قطار اهواز از تهران، یکی دیگر از راه های رسیدن به این شهر است. رشته کوه های سرسبز و کوهستانی زاگرس در شمال شرق استان خوزستان قرار دارند و همین موضوع باعث شده تا شما برای سفرهای زمینی خود به سمت شهر اهواز با مسیرهایی بسیار پر پیچ و خم و البته زیبا روبه رو باشید.

قطار تهران به سمت اهواز یکی از شلوغ ترین و پرطرفدارترین مسیرهای ریلی ایران است و مهم ترین ایستگاه هایی که در میان این دو شهر وجود دارند ایستگاه های قم، محمدیه، اراک، مومن آباد، شازند، ازنا، درود، شوش، هفت تپه و اندیمشک خواهد بود. جابه جا شدن مسافران در این مسیر تنها در ایستگاه هایی تحت عنوان تهران، قم، اراک، اندیمشک و هفت تپه انجام خواهد شد. بد نیست بدانید مدت زمان سفر شما از شهر تهران به شهر اهواز با قطار که البته با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند، 16 ساعت است.

  • سفر از تهران به اهواز با اتوبوس

سفرهای جاده ای مانند سفر با اتوبوس هم سال هاست که در میان مردم مرسوم هستند. اتوبوس ها در حال حاضر انواع و اقسام مختلفی دارند و شما با در نظر گرفتن بودجه خود می توانید بهترین اتوبوس را برای سفر از تهران به اهواز انتخاب کنید. از مبدا تهران شما باید خود را به ترمینال جنوب یا پایانه های اتوبوسرانی بیهقی برسانید و با تهیه کردن بلیط سفر تهران به اهواز، سوار اتوبوس مورد نظر خود شوید. فاصله ای که اتوبوس ها از تهران تا اهواز در جاده ها طی می کنند 177 کیلومتر خواهد بود. این مسیر ابتدای راه از آزادراه خلیج فارس آغاز شده و با عبور کردن از قم، اراک، چالان چولان، خرم آباد، اندیمشک و الوان شما را به شهر چراغ های همیشه روشن یعنی اهواز خواهد رساند.مدت زمان سفر شما با اتوبوس از تهران به اهواز تقریباً 12 ساعت خواهد بود.

  • سفر از تهران به اهواز با خودروی شخصی

جالب است بدانید که ما راه ها، جاده ها، اتوبان ها و آزادراه های بی نظیری میان شهرهای کشورمان داریم. مسیرهای امن و ایمن که به شما این اجازه را می دهند تا با وسیله نقلیه شخصی خود سفر مورد نظرتان را انجام دهید. در این بین سفر به اهواز با خودروی شخصی هم لطف خود را دارد. اگر شما از خودروی شخصی برای سفر به اهواز استفاده کنید، این امکان را دارید که در شهر بدون نیاز به وسایل نقلیه خود را به مقصد مورد نظرتان برسانید.

ضمن اینکه برای سفر از مبدا تهران به شهر اهواز شما سه مسیر مختلف مسیر 800 کیلومتری، مسیر 1000 کیلومتری و مسیر 886 کیلومتری پیش رو دارید. انتخاب شما اگر کوتاه ترین مسیر باشد، تقریبا 9 ساعت زمان خواهدکبرد تا شما را از تهران به اهواز برساند. البته از مزایای دیگر سفر با اتومبیل شخصی این است که شما می توانید از شهرها، شهرستان ها و روستاهای میانه راه دیدن کرده، خرید کنید و لذت سفر خود از تهران به اهواز را با توقف های بین راهی، صد چندان کنید.

تهران به اهواز با هر وسیله نقلیه ای

تفاوتی نمی کند که انتخاب شما برای سفر از شهر تهران به شهر اهواز یا هر مقصد دیگری، کدام وسیله نقلیه باشد. در هر حال اگر تصمیم گرفتید از هواپیما، اتوبوس و یا قطار استفاده کنید توصیه ما به شما این است که حتماً سفر خود به اهواز را با آژانس ها و مجموعه های گردشگری خوشنامی مانند مجموعه گردشگری فلای تودی تجربه کنید.

منبع: توریسم آنلاین

به "بهترین روش برای سفر از تهران به اهواز چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش برای سفر از تهران به اهواز چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید