تفاوت باورنکردنی هزینه سفر به شمال 20 سال بعد از سریال خط قرمز

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، خبرنگاران- اجاره ویلا در شمال الان حداقل شبی 800 هزار تومان آب می خورد، پر کردن باک بنزین پراید حدود 55 هزار تومان هزینه دارد و مرغ را کیلویی 54 هزار تومان می فروشند. این هزینه ها نسبت به 20 سال قبل که سریال خط قرمز پخش می شد، تفاوت باورنکردنی دارد. اخیرا ویدئویی از این سریال در فضای مجازی وایرال شده که در آن سروش گودرزی بازیگر نقش رامین به هزینه 25 هزار تومانی سفر دو روزه شان اشاره می نماید. بعد دو دهه از پخش سریال خط قرمز، خرید یک بسته سیگار به تن هایی 25 هزار تومان تمام می گردد و ارزش هندوانه ای که در این ویدئو به چشم می خورد دو برابر کل هزینه ای است که با آن کاراکتر های سریال خط قرمز راهی شمال شدند.

تفاوت باورنکردنی هزینه سفر به شمال 20 سال بعد از سریال خط قرمز

هزینه بنزین؛ حداقل 157 هزار

قیمت بنزین 20 سال قبل لیتری 38 تومان بود. بعد دو دهه قیمت بنزین سهمیه ای به لیتری هزار و 500 تومان رسیده و نرخ آزاد آن سه هزار تومان است. اگر فرض کنیم یک بار قبل رفتن، یک بار قبل برگشتن و یک بار هم برای گشت و گذار در سفر بنزین بزنیم و با پراید که حجم باک کمتری نسبت به اغلب خودرو ها دارد، جهت تهران - شمال را طی کنیم، حداقل 157 هزار و 500 تومان فقط خرج بنزین می گردد. حالا اگر این سه تا باک را با سهمیه آزاد پر کنیم، خرج بنزین دو برابر می گردد و به 315 هزار تومان افزایش پیدا می نماید.

هزینه اقامت؛ حداقل شبی 300 هزار

اجاره ویلا در شمال الان ممکن است بیشتر از پنج میلیون تومان بابت هر شب تمام گردد. این رقم را بابت ویلا های استخردار و لاکچری دریافت می نمایند و می گردد با کمتر از یک میلیون تومان سراغ گزینه های مقرون به صرفه تر رفت. مثل ویلایی که در یکی از شهر های گیلان واقع شده، گنجایش آن شش نفر است و برای اجاره این ویلا باید شبی 800 هزار تومان اجاره داد. یعنی اگر بخواهید در این ویلا دو شب اقامت داشته باشید، باید یک میلیون و 600 هزار تومان کنار بگذارید. البته اجاره سوئیت و اقامتگاه بومگردی می تواند صرفه مالی داشته باشد. الان بین اقامتگاه های بومگردی در شمال می گردد مورد هایی را پیدا کرد که ظرفیت آن ها حداقل شش نفر است و بابت آن باید شبی 300 هزار تومان پرداخت کرد. اجاره مقرون به صرفه ترین سوئیت های شمال نیز در همین بازه قیمت قرار می گیرد و به این ترتیب هزینه دو شب اقامت در مقرون به صرفه ترین سوئیت ها و اقامتگاه های بومگردی شمال حدود 600 هزار تومان خواهد بود.

هزینه غذا؛ مرغ کیلویی 54 هزار

قیمت مرغ الان به کیلویی 54 هزار تومان رسیده است. اگر شش نفر بخواهند در یک وعده مرغ کباب نمایند احتمالا به دوتا مرغ احتیاج دارند و این کار هزینه خرید مرغ را به 216 هزار تومان می رساند. بسته یک کیلویی گوشت راسته بدون استخوان گوسفندی را حدود 300 هزار تومان می فروشند و راسته با استخوان گوسفندی را کیلویی 184 هزار تومان. الان یک پرس چلو کباب و جوجه کباب حداقل 100 هزار تومان فروخته می شوند. کف قیمت چلوخورشت قیمه و چلوخورشت قورمه سبزی به 60 هزار تومان رسیده و خورشت باقالی قاتوق که یک غذای شمالی به شمار می رود، حداقل 50 هزار تومان فروخته می گردد. این قیمت ها را فقط برای یک وعده غذایی درنظر بگیرید. در تصاویری که اخیرا از سریال خط قرمز وایرال شده، هندوانه هم به چشم می خورد. این یکی را الان حداقل کیلویی پنج هزار تومان می فروشند که خرید یک هندوانه 10 کیلویی حدود پنج هزار تومان تمام می گردد. یعنی دو برابر کل هزینه ای که 20 سال پیش برای سفر به شمال احتیاج بود.

منبع: فرارو

به "تفاوت باورنکردنی هزینه سفر به شمال 20 سال بعد از سریال خط قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت باورنکردنی هزینه سفر به شمال 20 سال بعد از سریال خط قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید