ال جی امضای خود را پای این تلویزیون شفاف 77 اینچی زد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، ال جی تلویزیون شفاف جدیدی را در نمایشگاه CES 2024 معرفی نموده است که می تواند تجربه تماشای تصاویر را به سطح بالاتری ارتقا دهد.

ال جی امضای خود را پای این تلویزیون شفاف 77 اینچی زد

هرچند نمونه های اولیه و طرح های مفهومی از نمایشگرهای شفاف (Transparent) سال هاست که در نمایشگاه CES حضور دارند اما ظاهرا زمان عرضه یک تلویزیون واقعی با این فناوری فرا رسیده است و ال جی (LG) میخواهد پیشگام این حوزه باشد.

این شرکت حالا از تلویزیون 77 اینچی اولد سیگنیچر تی (OLED Signature T) در نمایشگاه CES 2024 پرده برداری نموده است. در پشت پنل شفاف OLED T یک نوار کنتراست وجود دارد که با فشار دادن یک دکمه روی کنترل، می توان آن باز کرد تا تلویزیون مانند هر OLED معمولی دیگر به نظر برسد یا اگر بخواهید پشت نمایشگر را ببینید به سادگی آن را جمع می کنید.

این تلویزیون از یک رابط سفارشی webOS استفاده می نماید که برای این نوع نمایشگر منحصربه فرد بهینه شده است و نسبت به نسخه موجود در تلویزیون های معمولی LG شلوغ تر است؛ ایده ای که ظاهرا ال جی از تلویزیون قابل چرخش خود الگو گرفته است. بعلاوه از ویجت های سفارشی بهره می برد که تنها بخش پایین صفحه را اشغال می نمایند.

تلویزیون OLED T دارای بلندگوهای رو به پایین در زیر نمایشگر است و درست مانند سری M، تمام ویدیوها و صداها را از Zero Connect Box ال جی دریافت می نماید که می توان آن را تا 10 متر دورتر قرار داد به شرطی که در خط دید تلویزیون باشد.

حالت شفافیت تلویزیون می تواند به ایجاد حس عمق در تصویر به سه بعدی دیده شدن آن یاری کند. اما نکته منفی این استکه زمانی که فیلتر کنتراست باز شده است، این تلویزیون یا برترین تلویزیون های OLED ال جی مانند سری G برابری نمی نماید. برای نمونه فناوری Micro Lens Array را که در سری G باعث بهبود روشنایی می شوند، ندارد.

در عین حال این هزینه ای است که برای این تلویزیون شفاف انجام می دهید. چیزی که به گفته ال جی می تواند گزینه افراد خاصی باشد که در پی محصولی کاملا نو و متفاوت هستند. اما این تنها هزینه نخواهد بود.

هرچند هنوز زمان عرضه و قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده است اما ال جی میخواهد آن را در امسال میلادی به فراوری انبوه برساند و قطعا از جمله محصولات گران قیمت خواهد بود. چون با داشتن فناوری Transparent، انتظار می رود قیمتی فراتر از تلویزیون بی سیم 77 اینچی OLED داشته باشد که ال جی از سال گذشته آن را به قیمت 4999.99 دلار به فروش می رساند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "ال جی امضای خود را پای این تلویزیون شفاف 77 اینچی زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال جی امضای خود را پای این تلویزیون شفاف 77 اینچی زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید