509 هزار واحد مسکونی مهر و مسکن ملی افتتاح و کلنگ زنی می گردد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، تهران(پانا) - مراسم آغاز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی در قالب 509 هزار واحد مسکونی که مربوط به مسکن ملی مهر است فردا با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری برگزار می گردد.

509 هزار واحد مسکونی مهر و مسکن ملی افتتاح و کلنگ زنی می گردد

براساس برنامه ریزی اجرا شده، فردا پنجشنبه اول آبان با حضور رییس جمهوری و 31 استاندار، مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح های مسکنی وزارت راه و شهرسازی برگزار می گردد.

بخشی از این مراسم به شکل مجازی در شهرهای سیرجان به عنوان پایلوت افتتاح 11هزار و 560 واحد اقدام ملی خواهد بود.

135 هزار واحد واگذاری زمین و 253 هزار واحد مسکن ملی معرفی به پروژه های اقدام ملی به شکل پایلوت در شهر بیرجند در خراسان جنوبی انجام می گردد.

مراسم کلنگ زنی و تفاهم نامه های در شهر هشتگرد در استان البرز و افتتاح مسکن مهر در شهر پردیس انجام می گردد.

ارزش پروژه اقدام ملی حدود 240 هزار میلیاردتومان است که حدود 60 هزار میلیاردتومان آن مربوط به قیمت اراضی و حدود 180 هزار میلیاردتومان آن مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود.

بخشی از برنامه های ویدئوکنفرانسی ریاست جمهوری در بخش مسکن نیز شامل بهره برداری از بیش از 40 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که به متقاضیان تحویل می گردد.

افتتاح نزدیک به 12000 مسکن ملی در 8 استان

بخش اول مراسم روز پنجشنبه، اول آبان ماه، افتتاح پروژه های طرح اقدام ملی است که در این بخش 11 هزار و 560 واحد در هشت استان افتتاح می گردد. علاوه بر این واحدها، بعضی از پروژه های بافت فرسوده که توسط مالکان احداث شده است نیز در سراسر کشور، افتتاح خواهد شد.

واگذاری گروهی 135000 واحد مسکن ملی به متقاضیان

بخش دوم افتتاح ها شامل واگذاری زمین به گروه های ساخت است. 135 هزار زمین به گروه های ساخت واگذار می گردد که از این تعداد 95 هزار قطعه، ظرف یک سال گذشته واگذار شده و در این مراسم 40 هزار واحد دیگر واگذار می گردد.

در این بخش، هر پلاک به گروه های سه نفر به بالا واگذار می گردد تا نسبت به احداث واحد مسکن ملی، اقدام نمایند.

بخش دیگر مراسم فردا معرفی 253 هزار نفر به 253 هزار واحد مسکن ملی در حال احداث است.

بهره برداری از 6700 واحد مسکن ملی در بافت های فرسوده

حدود 14 هزار و 500 واحد مسکن ملی در بافت های فرسوده در حال اجرا است که از این تعداد 6 هزار و 700 واحد در این مراسم به بهره برداری می رسد.

شروع عملیات اجرایی ساخت 69000 مسکن ملی در قالب تفاهم نامه ها با سایر وزارتخانه ها

همچنین بخشی از این مراسم شروع واحدهای مسکن ملی در قالب تفاهم نامه ها با دیگر وزارتخانه ها است. حدود 69 هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم نامه ها شروع عملیات اجراییشان انجام خواهد شد که از این تعداد، 30 هزار واحد مسکن ملی فرهنگیان، 37 هزار واحد مسکن ملی نیروهای مسلح، 2 هزار واحد مسکن ملی کارگران است.

در این مراسم، شروع عملیات اجرایی ساخت مسکن فرهنگیان به شکل نمادین با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام خواهد شد. پیش تر نیز 14 هزار و 500 واحدی برای فرهنگیان کلنگ زنی شد.

در مجموع به غیر از مسکن مهر تعداد 400 هزار واحد مسکونی اقدام ملی، معین تکلیف می گردد که بعضی از آن ها در قالب واگذاری زمین و بعضی در قالب معرفی افراد به پروژه ها است.

افتتاح 40108 واحد مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی، بخش آخر برنامه ویدئوکنفرانسی با رییس جمهور را افتتاح باقی مانده های مسکن مهر برشمرد و گفت: افتتاح 40108 واحد مسکن مهر در روز پنجشنبه انجام خواهد شد که با این افتتاح در تعدادی از استان های کشور مسکن مهر، به طور کامل به اتمام می رسد و جشن اختتام آن همزمان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در مجموع 53 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است که در مراحل مختلف ساخت قرار گرفته است. بر اساس برنامه ریزی که استان ها و دستگاه های متولی داشتند باید ظرف روزهای آینده آنها نیز به اتمام برسد و تحویل متقاضیان گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "509 هزار واحد مسکونی مهر و مسکن ملی افتتاح و کلنگ زنی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "509 هزار واحد مسکونی مهر و مسکن ملی افتتاح و کلنگ زنی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید