کاظمی : از ظرفیت تشکل های دانش آموزی برای ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی استفاده شد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یکی از روش های ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی را استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی مطرح نمود.

کاظمی : از ظرفیت تشکل های دانش آموزی برای ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی استفاده شد

مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری حمایت از کالای ایرانی با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش و پرورش و حضور ویدئوکنفرانسی میدران کل و معاونان پرورشی استان ها امروز یک شنبه 30 آذر 99 در معاونت پرورشی برگزار گردید.

کاظمی از حضور فعال استان ها در این جشنواره تشکر کرد و گفت: برای ما مایه افتخار است که استان هایی مثل سیستان و بلوچستان و خوزستان که رتبه اول و دوم را کسب کردند و استان یزد که هم میزبانی را برعهده داشت و هم جز استان های برگزیده بود، در این شرایط سخت با این کیفیت بالا مشارکت کردند.

وی اضافه نمود: این جشنواره پیرو دغدغه های رهبری ما درباره حمایت از کالای ایرانی و نیز دغدغه های دوستانمان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در معاونت پرورشی آموزش و پرورش بسته ای را طراحی کردیم که این جشنواره تنها جزئی از این بسته بود. حمایت از کالای ایرانی در دو قالب فرهنگسازی و اقدام عملی در استان ها شروع شد. 700 نمایشگاه در سطح کشور برگزار گردید که تداوم دارد و جز برنامه های نهادینه شده در آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از ظرفیت شورای تشکل های دانش آموزی در این راستا استفاده و جشنواره فرهنگی هنری حمایت از کالای ایرانی در 12 رشته فرهنگی هنری برنامه ریزی شد. همکاران ما در بخش فراوری محتوا بسیار خوب کار کردند. ما پایگاه های اوقات فراغت را به امر حمایت از گالای ایرانی سوق دادیم.

کاظمی درباره اهمیت این رویداد گفت: استفاده از کالای ایرانی به دلیل اهمیتی که در اشتغال، رونق کسب و کار و شکوفایی اقتصاد ایران دارد باید پیگیری گردد. همه استان ها به وسع خود می توانند شرکت نمایند. باید نمایشگاه بزرگی از این آثار برگزار گردد تا این کار ارزشمند را ترویج دهیم به امید اینکه نقش موثری در استقلال جامعغه ایران داشته باشد.

لازم به ذکر است دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور با آثار خود در رشته های سرود همگانی، فیلم، نمایش خیابانی، نمایش نامه نویسی، فراوری پارکت، خوشنویسی نستعلیق، عکاسی، نقاشی با پوستر، داستان و شعر کودک و نوجوان در این جشنواره شرکت کردند که مجموعا 4332 اثر را شامل می گردد. در این آیین 250 نفر از برگزیدگان جشنواره در استان ها معرفی و تقدیر شدند. نفرات برگزیده از استان یزد نیز طی مراسمی به صورت نمادین مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کاظمی : از ظرفیت تشکل های دانش آموزی برای ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی استفاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاظمی : از ظرفیت تشکل های دانش آموزی برای ترویج فرهنگ حمایت از کالای ایرانی استفاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید