آموزش تبدیل گوشی به وبکم در ویندوز 10 و 11

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، اگر لپ تاپ شما وبکم مناسبی برای برقراری تماس های تصویری ندارد، جای نگرانی نیست؛ زیرا می توانید با یاری برنامه Phone Link مایکروسافت از دوربین جلو یا عقب گوشی اندرویدی خود به عنوان وب کم در رایانه شخصی ویندوز 11 بهره ببرید. تبدیل گوشی به وبکم یکی از راه چاره هایی است که به شما یاری می نماید ارتباط باکیفیت تری داشته باشید. اما مسئله اصلی اینجاست که چطور می توان این کار را انجام داد و چه ابزار هایی برای آن مورد احتیاج است.

آموزش تبدیل گوشی به وبکم در ویندوز 10 و 11

ابزار های لازم برای تبدیل گوشی اندروید به وبکم

قبل از آغاز، اجازه دهید بعضی از پیش احتیاج های استفاده از تلفن اندرویدی خود را به عنوان وب کم در ویندوز 11 را مرور کنیم.

در حال حاضر، فقط رایانه های ویندوز 11 که نسخه های Release Preview و Dev یا Canary را در برنامه Windows Insider اجرا می نمایند، از این قابلیت پشتیبانی می نمایند.

گوشی شما باید دارای اندروید 9.0 یا بالاتر باشد. چنانچه مطمئن نیستید که گوشی شما روی کدام نسخه است، می توانید به وسیله تنظیمات گوشی خود نسخه اندروید فعلی را مشاهده کنید.

پیکربندی ویندوز 11 برای تبدیل گوشی به وبکم

برای آغاز، باید برنامه Phone Link را روی رایانه شخصی ویندوز 11 خود راه اندازی کنید و آن را به تلفن اندرویدی که می خواهید به عنوان وب کم بهره ببرید؛ وصل کنید. پس از انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید تا به ویندوز 11 اجازه دهید به صورت بی سیم از دوربین گوشی اندرویدی شما به عنوان وب کم استفاده کند:

  • Win + I را فشار دهید تا برنامه تنظیمات باز گردد.
  • به Bluetooth & devices > Mobile devices. بروید.
  • روی دکمه Manage devices کلیک کنید.
  • در بخش My devices، کلید کنار Use as a connected camera را فعال کنید

نحوه تبدیل گوشی به وبکم در اندروید

پس از تنظیم همه چیز، می توانید از تلفن اندرویدی خود به عنوان وب کم در هر برنامه رایانه شخصی ویندوز 11 بهره ببرید.

بعلاوه می توانید با باز کردن برنامه تنظیمات و رفتن به مسیر Bluetooth & devices > Camera > Windows Virtual Camera، خروجی دوربین را در ویندوز آزمایش کنید.

اکنون باید فید دوربین گوشی خود را در ویندوز ببینید. با این کار یک پنجره کوچک در رایانه شما باز می گردد که به شما امکان می دهد بین دوربین های جلو و عقب سوئیچ کنید یا ویدیو را متوقف کنید.

از همان پنجره می توانید جلوه های مختلفی مانند تاری پس زمینه، کادربندی اتوماتیک، فوکوس نرم و HDR را اعمال کنید.

کنترل های مشابه دوربین در اندروید شما به همراه اعلانی با عنوان Your camera is connected که نشان می دهد دوربین شما در حال استفاده است، ظاهر می گردد و نشان دهنده تبدیل گوشی به وبکم است.

شایان ذکر است که اگر تلفن اندرویدی خود را به صورت دستی قفل کنید یا هنگام استفاده از آن به عنوان وب کم تماس تلفنی دریافت کنید، فید دوربین به طور اتوماتیک متوقف می گردد.

می توانید از Android خود به عنوان یک وب کم در هر برنامه کنفرانس ویدیویی مانند Microsoft Teams و Google Meet و Zoom و غیره بهره ببرید. هنگامی که استفاده از تلفن خود را به عنوان وب کم تمام کردید، به سادگی پنجره کنترل های دوربین را ببندید و برای تأیید، Disconnect را انتخاب کنید.

در تجربه ما، عملکرد دوربین در برنامه های مختلف عالی بود و با وجود اتصال بی سیم هیچ تاخیری وجود نداشت. پس از را ه اندازی این ویژگی، تبدیل گوشی به وبکم به همان سادگی تغییر دستگاه دوربین پیش فرض در برنامه ویدیو کنفرانس است، مشروط بر اینکه هر دو دستگاه به وسیله Phone Link به هم متصل باشند.

مقایسه اندروید با Apples Continuity Camera Feature

در نگاه اول، ویژگی تازه مایکروسافت که امکان استفاده از یک دستگاه اندرویدی را به عنوان وب کم در ویندوز فراهم می نماید، کاملاً شبیه به ویژگی Apples Continuity Camera است. با این حال، بعضی از تفاوت های قابل توجه وجود دارد.

برای مثال، برخلاف آیفون در مک، نمی توانید از می کروفون تلفن اندرویدی خود برای ارتباط بهره ببرید. با این حال، خبر خوب این است که هنگام استفاده از آن به عنوان وب کم در ویندوز، احتیاجی به قفل کردن گوشی اندرویدی خود ندارید.

این بدان معنا است که می توانید بدون قطع کردن فید دوربین، به استفاده از برنامه ها در تلفن خود ادامه دهید، چیزی که هنگام استفاده از آیفون به عنوان وب کم در مک امکان پذیر نیست. در این راهنما نحوه تبدیل گوشی به وبکم را با هم آنالیز کردیم. امیدواریم این راهنما برای شما مفید باشد.

منبع: شبکه چی

به "آموزش تبدیل گوشی به وبکم در ویندوز 10 و 11" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تبدیل گوشی به وبکم در ویندوز 10 و 11"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید