پرداخت وام به واحد های آسیب دیده از کرونا از اواخر اردیبهشت

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه 19 میلیون و 300 هزار نفر وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی دریافت کردند، گفت: پرداخت وام به واحد های آسیب دیده از کرونا از اواخر اردیبهشت شروع می گردد.

پرداخت وام به واحد های آسیب دیده از کرونا از اواخر اردیبهشت

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ رشد آرمان، از صدا و سیما، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: مقرر شده بود 75 هزار میلیارد تومان به وسیله سیستم بانکی، به کسانی که از بیماری کرونا آسیب دیده اند و همچنین به صورت وام قرض الحسنه به مردم پرداخت گردد.

وی اضافه کرد: 19 میلیون و 300 هزار نفر وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی را دریافت نموده اند و وزارت کار در حال آنالیز مشخصات و اطلاعات افرادی است که به هر دلیلی نتوانسته اند این وام را دریافت نمایند.

همتی گفت: در مورد بنگاه های آسیب دیده از کرونا نیز در بانک مرکزی و وزارت رفاه جلسات مشترکی داشتیم و هفدهم اردیبهشت پیامکی برای این افراد ارسال خواهد شد و تا 20 اردیبهشت پفراینده های آن ها دریافت و آنالیز خواهد شد و از اواخر اردیبهشت شروع به پرداخت 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 12 درصد به این بنگاه ها خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این میزان وام به بنگاه هایی تعلق می گیرد که نیروی کار خود را حفظ نموده اند و به ازای هر نیروی کار که حفظ نموده باشند 12 میلیون تومان به ازای هر سه ماه تعلق می گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شاخص بهای فراورینماینده در فروردین به عدد منهای 8 دهم درصد رسید که در اسفند حدود یک و 6 دهم درصد بود و 2 و 4 دهم درصد نسبت به اسفند در فروردین کاهش داشته است.

همتی گفت: شاخص بهای فراوری نماینده نسبت به فروردین سال گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: کاهش شاخص بهای فراوری نماینده نشاندهنده کاهش تورم انتظاری است و امیدواریم بتوانیم این فرایند را ادامه دهیم و فرایند بازار پول و بازار سرمایه نیز نشان می دهد که در آینده خواهیم توانست تورم را بهتر کنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پرداخت وام به واحد های آسیب دیده از کرونا از اواخر اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وام به واحد های آسیب دیده از کرونا از اواخر اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید