نمایشگاه گردشگری کلیشه ای شده و هیچ دستاوردی ندارد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، رئیس هیأت مدیره جامعه حرفه ای #هتلداران خراسان رضوی معتقد است نمایشگاه بین المللی #گردشگری تهران دیگر هیچ دستاورد جدیدی برای مردم و مخاطبان گردشگری ندارد و فقط به محلی برای سرگرمی و گذران وقت مردم تبدیل شده است.

نمایشگاه گردشگری کلیشه ای شده و هیچ دستاوردی ندارد

به گزارش دنیای سفر امیر سزاوار در گفت و گو با ایسنا در مورد ارزیابی اش از نمایشگاه بین المللی توریستی تهران اظهار کرد: در نمایشگاه توریستی تهران شرکت نکردم. برگزاری نمایشگاه به طور کلی خوب و مفید است، اما در حال حاضر که در شرایط کرونایی قرار داریم، حتی اگر تمام پروتکل های بهداشتی هم رعایت گردد، با توجه به جو جامعه، استقبالی از نمایشگاه صورت نمی گیرد. در سال گذشته نیز شاهد این قضیه و استقبال اندک مردم از نمایشگاه بودیم. در امسال نیز استقبال خوبی از نمایشگاه صورت نگرفت و بیشتر تجمعی برای دست اندرکاران توریستی و دولتی ها بود.

وی اضافه نمود: حضور و تجمع دست اندرکاران توریستی بی اثر نیست، اما در نمایشگاه توریستی همایش که نمی خواهند برگزار نمایند. اگر قرار به برگزاری همایش بود، یک سالنی را اجاره می کردند تا یک نفر پیرامون مسائل توریستی در آن سخنرانی کند.

رئیس هیأت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی توضیح داد: وقتی نمایشگاهی برپا می کنیم باید بدانیم مخاطبان نمایشگاه چه کسانی هستند. نمایشگاه برای ارائه دستاوردهای تازه، افزایش شناخت مردم و تشویق آن ها برای استفاده بیشتر از امکانات توریستی کشور برپا می گردد. فکر نمی کنم این دست از نمایشگاه ها کمترین اثر ممکن را در توریستی ایران داشته باشد. مگر اینکه کرونا تمام گردد و به شرایط بهتری برسیم تا برگزاری نمایشگاه تاثیرگذارتر باشد.

نمایشگاه ها برای مردم حالت سرگرمی پیدا نموده است

سزاوار اعلام نمود: نمایشگاه توریستی نمی تواند از حالت مردمی خارج باشد. مخاطب ما مردم و هر کسی که از خدمات توریستی استفاده می نماید، هستند. محصول ما را مردم استفاده می نمایند. توریست به طور مستقیم با تاسیسات توریستی در ارتباط است و واسطه ای نیز در این میان وجود ندارد. نمایشگاه ها در بیشتر مواقع برای مردم حالت سرگرمی پیدا نموده است. مردم ساعتی را در نمایشگاه می گذرانند، بستنی و آش رشته ای می خورند، دوری می زنند و بازمی گردند. اینکه مخاطب نمایشگاه توریستی نباید مردمی باشد و فقط محلی برای تعامل و جلسات دست اندرکاران توریستی باشد مخالفم.

وی گفت: نمایشگاه توریستی باید هر دو این موضوعات را در کنار هم داشته باشد و در آن کار تخصصی شکل گیرد و موضوعات تازهی ارائه گردد، نه اینکه استان هایی مانند خراسان رضوی، اصفهان، تهران و ... در نمایشگاه غرفه ای بزنند و چیزی که مردم از آن شناخت دارند را دوباره به آن ها نشان دهند. استان ها چهار بنر در غرفه خود نصب نموده و جاذبه های خود را معرفی می نمایند. به عنوان مثال استان اصفهان سی و سه پل را معرفی می نماید. آیا مردم ایران سی و سه پل را نمی شناسند؟

نمایشگاه توریستی دیگر برای مردم جذابیتی ندارد

رئیس هیأت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: در نمایشگاه توریستی دستاورد تازهی برای مردم ارائه نمی کنیم، از همین رو برای مردم هم جذابیتی ندارد. در تمام نمایشگاه هایی که تا کنون مشاهده نموده ام، مخاطب مصرف نماینده یا مردم بوده و در کنار آن نیز جلسات B2B و آموزشی برگزار می شده است.

سزاوار اعلام کرد: نمایشگاه توریستی ایران کلیشه ای شده و هر سال هم آن را تکرار می نمایند. نبود محصول تازه برای ارائه و عدم حضور شرکت های قدر داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران باعث شده مخاطبین از نمایشگاه زده شوند. اگر به آمار نمایشگاه های توریستی توجه کنید متوجه خواهید شد که استقبال از نمایشگاه های توریستی سال به سال کاهش پیدا می نماید.

وی اعلام کرد: اگر فرایند نمایشگاه به همین شکل در سال های آینده ادامه یابد، دست اندرکاران توریستی هم دیگر علاقه ای ندارند که در نمایشگاه غرفه داشته باشند. شخصا در چند سال اخیر در نمایشگاه توریستی شرکت ننموده و غرفه ای هم نگرفته ام، در حالی که در 10 سال قبل هر ساله در نمایشگاه غرفه گرفته و شرکت می کردم، اما در حال حاضر هیچ انگیزه ای برای این کار ندارم، چون می دانم هیچ اتفاق و نتیجه مثبتی رخ نخواهد داد.

منبع: دنیای سفر

به "نمایشگاه گردشگری کلیشه ای شده و هیچ دستاوردی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری کلیشه ای شده و هیچ دستاوردی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید