قدرت و فساد نقد و آنالیز می گردد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، نشست هفتگی شهر کتاب با موضوع نقد و آنالیز کتاب قدرت و فساد نوشته برایان کلاس سه شنبه این هفته دهم مردادماه برگزار می گردد. این کتاب به تازگی با ترجمه امیرحسین مهدی زاده به وسیله نشر همان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

قدرت و فساد نقد و آنالیز می گردد

برایان کلاس در پی یک دهه تحقیق و مصاحبه با صدها نفر که در بالاترین مناصب قدرت قرار داشته اند، از رهبران کشورها تا سرکردگان شورشیان و پیشوایان فرقه های مذهبی و مدیران شرکت ها، کوشیده تا رابطه قدرت و فساد را روشن کند و نشان دهد که چرا و چگونه افراد بی صلاحیت قدرت کسب می نمایند و چطور فکر آدمیان به قدرت یافتن آن ها یاری می نماید. او در این کتاب شرح می دهد که چطور بعضی مناصب قدرت فرد را بر سر دوراهی وادار به اخذ تصمیمات بد برای پیشگیری از وضعیتی بدتر می نماید.این کتاب راهکارهایی را نیز برای پیشگیری، کشف و مبارزه با فساد در انواع سازمان ها ارائه می نماید و آشکار می سازد که با اصلاح ساختارهای فکری و حکومتی می توان فساد را از میان برد.

در معرفی این کتاب آمده است:

آیا قدرت فاسد می نماید یا افراد فاسد به سمت قدرت کشیده می شوند؟ آیا کارکنانی که اختلاس می نمایند یا پلیس هایی که آدم می کشند نتیجه نظام ناسالم اند یا صرفاً آدم های بدی هستند؟ آیا ظالم ساخته می گردد یا متولد می گردد؟ چرا اجازه می دهیم افرادی اختیار ما را داشته باشند که شایستگی حضور در قدرت را ندارند؟ چگونه مطمئن شویم که افراد فسادپذیر به قدرت نمی رسند؟

نشست نقد و آنالیز قدرت و فساد با حضور امیرحسین مهدی زاده مترجم کتاب و علی اصغر محمدخانی به عنوان منتقد همراه است.

این برنامه سه شنبه دهم مرداد از ساعت 16 در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "قدرت و فساد نقد و آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرت و فساد نقد و آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید