زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تعیین شد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، ایرنا/ براساس سخنان مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی معین شد.

زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تعیین شد

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی هفته اول اسفند برگزار می گردد

خشایار نیکزادفر پیرامون اینکه زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تعیین شد، گفت: براساس تقویم نمایشگاه ها و هماهنگی با فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی، اگر کرونا مشکل ایجاد نکند و شرایط شیوع بیماری به سمت بهبود حرکت و ستاد ملی مقابله کرونا مجوز صادر کند، برنامه ریزی کردیم از چهارم تا هفتم اسفند 99 نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه ایران گردی و دنیا گردی گفت: برای برگزاری این نمایشگاه در هفته اول اسفند با شرکت نمایشگاه های کشور توافق لازم انجام و این تاریخ در تقویم نمایشگاه درج شده است، البته بنا به شرایط بیماری کرونا در نهایت با ستاد ملی مقابله کرونا هماهنگی خواهد شد و مطابق با تصمیم ستاد پیش خواهیم رفت.

لغو 2 نمایشگاه صنایع دستی در شهریور و آبان بدلیل کرونا

نیکزاد با بیان اینکه بهمن سال 98 نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی همزمان برگزار گردید، گفت: کرونا سبک کاری ما را هم در برگزاری نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی تغییر داده است، سال جاری به دلیل شیوع کرونا نمایشگاه صنایع دستی در شهریور برگزار نشد، در آبان هم معاون صنایع دستی وزارتخانه (پویا محمودیان) براساس محدودیت های ابلاغی ستاد ملی کرونا برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری و مخاطرات سفر هنرمندان و تجمع ها، برای حفاظت از سلامت و جان هنرمندان و صنعتگران نمایشگاه آبان را هم لغو کرد.

وی توضیح داد: شرکت نمایشگاه ها برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی که در شهریور و آبان 99 لغو شد، اعلام نموده بود بدلیل شیوع کرونا باید فروش محصولات الکترونیکی و آنلاین باشد که از همان زمان سامانه مجازی فروش آثار نمایشگاه برنامه ریزی و اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت توسعه ایران گردی و دنیا گردی گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی صنایع به عنوان بخشی از وظایف حاکمیتی با تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حمایت معاون صنایع دستی کشور برای اولین بار است که به صورت مجازی برگزار می گردد و تجربه ای نو در برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی بحساب می آید.

نیکزادفر اضافه نمود: هنرمندان و صنعتگران معمولا 50 درصد از درآمد و فروش خود را از نمایشگاه ها بدست می آورد و لغو نمایشگاه به آنها خسارت وارد می کرد، به همین دلیل بستر سامانه نمایشگاه مجازی فراهم شد. این سامانه پس از رونمایی رسمی، بزودی به سامانه جامع و تخصصی صنایع دستی تبدیل می گردد و فرآیندهای خدماتی که معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی به هنرمندان و صنعتگران ارائه می نماید، الکترونیکی می گردد و همچنین اطلاعات شهرها و روستاهای ملی و دنیای صنایع دستی هم بر روی این سامانه بارگذاری می گردد.

وی درباه خدمات سامانه به شرکت نمایندگان در نمایشگاه مجازی گفت: وقتی هنرمندان وارد سامانه می شوند، ابتدا احراز هویت می شوند و پس از ثبت نام کارشناسان ادارات صنایع دستی اطلاعات او را تطبیق می دهند و پس از تایید امکان بارگذاری روی سامانه برای هنرمندان و صنعتگران فراهم می گردد. هنرمندان باید تصویر آثار، تعیینات آثار و سوابق خود را روی سامانه بارگذاری نمایند و قیمت محصول و ابعاد و اندازه و وزن محصول را هم درج می نمایند.

مدیرعامل شرکت توسعه ایران گردی و دنیا گردی شرح داد: سرویس خدمات شرکت پست جمهوری اسلامی به سامانه نمایشگاه مجازی متصل است که براساس وزن محصول نمایشگاهی قیمت را تعیین می نماید و خریداران از هر نقطه ای که محصول را خریداری می نمایند براساس مبدا و مقصد وزن محصول قیمت تعیین و اعلام و با 30 درصد تخفیف مبلغ به صورت آنلاین پرداخت می گردد.

نیکزادفر گفت: در حال حاضر روی صادرات و بسته بندی صنایع دستی کار می کنیم، که صنایع دستی کشور در این حوزه ضعف دارند و کار ویژه انجام می دهیم قصد داریم با جذب سرمایه گذار و تبلیغات، مرحله بین المللی نمایشگاه مجازی اعم از صادرات و فروش را هم عملیاتی کنیم.

امکان صدور بلیت الکترونیکی برای 242 مکان فرهنگی تاریخی کشور

نیکزادفر با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی 242 مکان فرهنگی تاریخی دارد که با خرید بلیت قابلیت بازدید دارند، گفت: در سال گذشته بلیت 70 مکان در 16 استان را الکترونیکی و بلیت کاغذی را حذف کردیم اکنون امکان صدور بلیت الکترونیکی برای همه 242 مکان فرهنگی تاریخی کشور بر روی سامانه نمایشگاه ملی مجازی فراهم شده که در مصرف کاغذ و نیروی انسانی به شدت صرفه جویی می گردد و از طرفی هم شفافیت اقتصادی و هم کنترل و رصد اقتصادی را ایجاد می نماید.

مدیرعامل شرکت توسعه ایران گردی و دنیا گردی گفت: با فروش آنلاین بلیت الکترونیکی می توان در شرایطی مانند شیوع بیماری کرونا حضور تعداد بازدیدنماینده در اماکن فرهنگی تاریخی را مدیریت کرد؛ علاقمندان می توانند بلیت مورد نظر خود را به وسیله نرم افزارهای موبایلی خریداری و در زمان مراجعه صرفا با ارائه کد مخصوص وارد مجموعه شوند.

با فروش سانسی و اینترنتی بلیت، می توان بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی را هوشمندانه مدیریت کرد. بهره برداری از مزایای بلیت الکترونیک صرفا به دوران کرونا محدود نمی گردد، زیرا بیشتر موزه ها و مکان های تاریخی در ایام نوروز و تعطیلات با ازدحام و ترافیک روبرو می شوند. نیکزادفر اعلام کرد: در نوروز 99 طرح زمان بندی بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی را به وزارت میراث فرهنگی ارائه و پیشنهاد کردیم که مطابق با فاصله گذاری اجتماعی و فضای اماکن با فروش سانسی و اینترنتی بلیت، می توان بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی را به مدیریت هوشمند تبدیل کرد.

امکان این برنامه روی سامانه اجرا شده که البته بهره برداری از مزایای آن صرفا به دوران کرونا محدود نمی گردد، زیرا بیشتر موزه ها و مکانهای تاریخی در ایام نوروز و تعطیلات با ازدحام و ترافیک روبرو می شوند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از آن با پیشنهاد و حمایت معاون صنایع دستی، سی و چهارمین نمایشگاه صنایع دستی برای نخستین بار به صورت مجازی و با حضور هنرمندان و صنعتگران در سراسر کشور در حال برگزاری است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران گردی و دنیا گردی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه این نمایشگاه از روز 17 ربیع الاول -هم زمان با فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) شروع شده، گفت: تا به امروز 1200 هنرمند از 31 استان کشور با 4400 محصول در این نمایشگاه شرکت نموده اند.

منبع: همگردی

به "زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید