تا یک ماه دیگر بیگانگان فضایی را پیدا می کنیم، یک ادعای عجیب، عکس

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، ایسنا نوشت: فیزیکدان برجسته دانشگاه هاروارد به همراهی گروهی از دانشمندان شامل امیر سراج اخترفیزیک دان ایرانی سعی دارد وجود بیگانگان را تا کمتر از یک ماه آینده ثابت کند.

تا یک ماه دیگر بیگانگان فضایی را پیدا می کنیم، یک ادعای عجیب، عکس

آوی لوب(Avi Loeb) استاد فیزیک دانشگاه هاروارد باور دارد که اثبات علمی وجود حیات فرازمینی هوشمند ممکن است در کمتر از یک ماه آینده به دست بیاید.

به گفته لوب، قطعات فلزی ریز به دست آمده از محل سقوط یک بشقاب پرنده شبیه به شهاب سنگ که در سال 2014 به اقیانوس آرام سقوط کرد، به مقدار ای محکم بودند که می توانستند یک آلیاژ مصنوعی باشند. لوب که سرپرست کوشش های انجام شده برای لایروبی و بیرون کشیدن قطعات از سواحل جزیره مانوس در ژوئن سال جاری بود، گفت: محتمل است که این یک فضاپیما باشد.

لوب که مدیریت مؤسسه تئوری و محاسبات را در مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونین(CFA) بر عهده دارد، گفت که نتایج آنالیز های انجام شده در ماه جاری قطعا می تواند نخستین تماس بشر با موجودات فضایی را آشکار کند.

وی اضافه کرد: من منتظر شنیدن اخبار بیشتری در عرض یک ماه آینده هستم و به آن امید دارم.

لوب گزارش داد که کمتر از چهار موسسه پژوهشی در حال حاضر تجهیزات علمی و پرسنل خود را با نمونه هایی از قطعات فلزی به دست آمده آموزش می دهند.

تجزیه وتحلیل های لوب، امیر سراج(Amir Siraj) اخترفیزیک دان ایرانی و دانشجوی سابق دانشگاه هاروارد و بعلاوه دانشمندان فرماندهی فضایی آمریکا(SPACECOM) نشان می دهند این قطعات که 50 کُره عمدتا آهنی با قطر حدود 0.1 تا 0.7 میلی متر هستند، احتمالا از جرمی در بیرون از منظومه شمسی ما نشات گرفته اند.

آوی لوب در کنار امیر سراج

همکاران لوب در آلمان، پاپوآ گینه نو و در دو دانشگاه برتر آمریکا اکنون مشغول آنالیز دقیق کُره ها هستند تا معین نمایند آیا ایزوتوپ های اتمی، ترکیب شیمیایی و سایر جزئیات آنها می توانند وجود یک منشأ ماورایی را ثابت نمایند یا خیر. لوب گفت: ما سعی داریم در عرض یک ماه یا بیشتر آنالیز کنیم که این شهاب سنگ از چه چیزی ساخته شده است و آیا منشا فناورانه دارد یا خیر.

لوب و همکارانش این جرم را IM1 نامیده اند که از عبارت شهاب میان ستاره ای 1 گرفته شده اما نام فنی تر آن در کاتالوگ شهاب سنگ مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین(CNEOS) ناسا، CNEOS 20140108 است.

آوی لوب و امیر سراج در کنار سایر اعضای گروه پژوهشی

در حال حاضر IM1 از نظر استحکام مواد، در رتبه اول لیست 273 گوی آتشین موجود در کاتالوگ شهاب سنگ ناسا قرار گرفته است که نشانه اولیه ارزش علمی آن است. به گفته لوب، IM1 به علت نیروی محرکه ای که داشت، سریع تر از 95 درصد ستارگان نزدیک خورشید حرکت می کرد. بعلاوه، این جرم از مواد بسیار محکمی ساخته شده بود.

لوب این احتمال را نیز بیان کرد که IM1 ممکن است یک کاوشگر بیگانه بوده باشد.

مقدار این جرم شهاب سنگ مانند، در محدوده کاوشگرهای خود بشر از جمله فضاپیماهای وویجر(Voyager) 1 و 2 است که اکنون در اعماق کیهان حرکت می نمایند. کاوشگر اکتشافی بدون سرنشین وویجر 2 در حال حاضر خود به یک جرم میان ستاره ای تبدیل شده است که در حال حاضر بیش از 12.3 میلیارد مایل از زمین فاصله دارد اما همچنان سیگنال ضربان قلب خود را به ناسا می فرستد.

لوب گفت: اگر چیزی شبیه به فضاپیمای وویجر در حال برخورد با سیاره ما باشد، به صورت یک شهاب سنگ ظاهر می گردد. ما این موضوع را خواهیم فهمید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تا یک ماه دیگر بیگانگان فضایی را پیدا می کنیم، یک ادعای عجیب، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا یک ماه دیگر بیگانگان فضایی را پیدا می کنیم، یک ادعای عجیب، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید