برندگان مسابقه عکاسی نجوم 2023 معین شد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، رصدخانه سلطنتی گرینویچ، برندگان مسابقه عکاس نجوم سال 2023 را اعلام نمود که در آن تصاویری از ستارگان درخشان و کهکشان ها گرفته تا ماه نقره ای دیده می گردد.

برندگان مسابقه عکاسی نجوم 2023 معین شد

به گزارش دیجیاتو، در پانزدهمین سال برگزاری این مسابقات، بیش از 4000 شرکت کننده از 64 کشور در آن شرکت کردند و عکس هایی زیبا را در دسته هایی شامل کهکشان ها، شفق های قطبی، ماه، خورشید، مردم و فضا، سیاره ها، دنباله دار ها و سیارک ها، منظره ها آسمان و ستارگان و سحابی ها به نمایش گذاشتند. جوایزی نیز برای نوآوری و خلاقیت های تصویربرداری به عکاسان جوان اهدا شد.

کاترین گازارد مسوول بخش هنر موزه سلطنتی گرینویچ می گوید: این اولین سالی بود که من به عنوان داور مسابقه عکاسی نجوم سال 2023 فعالیت داشتم. این مسابقه پیچیدگی فنی زیادی داشت که من را نیز غافلگیر کرد. بسیاری از تصاویر زیبا در لیست نهایی قرار گرفتند و تصاویر برنده کاملاً خیره کننده بودند. همه این ها باعث شد، دید من نسبت به آسمان تغییر کند.

برنده مسابقه نجوم سال 2023

در رقابت تنگاتنگ بین عکس های بسیاری به مرحله نهایی راه یافتند. عکس گرفته شده به وسیله مارسل درچسلر، خاویر استروتنر و یان سنتی جایزه برتر مسابقه را به دست آوردند. تصویرگرفته شده به وسیله آنها، رنگین کمان آبی بزرگی در کنار کهکشان آندرومدا، نزدیک ترین کهکشان مارپیچی به کهکشان راه شیری بود. دانشمندان اکنون در حال آنالیز این کهکشان هستند.

بعلاوه در این مسابقه دو جوان 14 ساله به نام های Runwei Xu و Binyu Wang برنده جایزه برترین عکس گرفته شده در بخش جوانان سال 2023 شدند.

تصاویر دیگری نیز در این مسابقه جایزه هایی را به خود اختصاص دادند. یکی از عکس ها که خورشید ما نام دارد به وسیله ادواردو شابرگر پوپو گرفته شده بود که تصویری خیره کننده را به نمایش می گذاشت.

تعدادی از این تصاویر برگزیده به وسیله برگزار کنندگان به اشتراک گذاشته شده که بخشی از آن ها را می توانید مشاهده کنید:

منبع: فرارو

به "برندگان مسابقه عکاسی نجوم 2023 معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان مسابقه عکاسی نجوم 2023 معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید