آیفون 15 و 15 پرو با باتری بزرگ تر راهی بازار می شوند

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، بر اساس یک گزارش تازه، به نظر می رسد اپل برای گوشی های سری آیفون 15 از باتری بزرگ تری استفاده نموده است. در این زمینه، آیفون 15 با بیشترین افزایش ظرفیت باتری روبرو می گردد اما افزایش ظرفیت باتری دیگر مدل های این خانواده هم قابل توجه است. طبق این گزارش آیفون 15 از باتری 3877 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که 18 درصد بزرگ تر از نسل قبلی است. برای آیفون 15 پلاس هم باید انتظار بهره گیری از باتری 4912 میلی آمپر ساعتی (13.6 درصد افزایش) را داشته باشیم. مدل های پرو و پرو مکس هم به ترتیب با باتری های 3650 میلی آمپر ساعت (14.1 درصد افزایش) و 4852 میلی آمپر ساعت (10.9 درصد افزایش) راهی بازار خواهند شد.

آیفون 15 و 15 پرو با باتری بزرگ تر راهی بازار می شوند

همانطور که می توانید ببینید، تمام مدل های سری آیفون 15 با افزایش قابل توجه ظرفیت باتری روبرو خواهند شد. البته همانطور که احتمالا می دانید، عمر باتری به غیر از ظرفیت خود باتری، به اندازه مصرف انرژی چیپست و دیگر قطعات هم بستگی دارد. گفته می گردد بر اساس رویکرد نو اپل، سال جاری گوشی های آیفون 15 و 15 پلاس با چیپست A16 به دست کاربران می رسند که این چیپست سال گذشته در مدل های پرو آیفون 14 مورد استفاده قرار گرفته است. از سوی دیگر قرار است مدل های پرو سری آیفون 15 از چیپست A17 استفاده نمایند که مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری است و بنابراین نسبت به چیپست 5 نانومتری A16 انرژی کمتری مصرف می نماید.

بنابراین با توجه به بهره گیری این گوشی ها از چیپست بهتر نسبت به نسل قبلی و افزایش ظرفیت باتری، پس به نظر می رسد عمر باتری آن ها به طور محسوسی بهتر از نسل قبلی خواهند بود. البته از سوی دیگر ممکن است اپل بهبود عملکرد پردازنده را در اولویت قرار دهد و با ثابت نگه داشتن عمر باتری، عملکرد این گوشی ها را به طور قابل توجهی بهتر کند. در هر صورت باید ببینیم شرکت اپل بین افزایش عمر باتری و افزایش محسوس سرعت کدام مشخصه را در اولویت قرار داده است.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 15 و 15 پرو با باتری بزرگ تر راهی بازار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 و 15 پرو با باتری بزرگ تر راهی بازار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید