6 بازی عجیب که شما را به برترین شکل غافلگیر می نمایند

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، هیچ وقت یک کتاب را با جلدش قضاوت نکن. به طور کلی این یک پند عالی است، به خصوص برای دسته ای از بازی ها که بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که ظاهرشان نشان می دهد. در حالی که بسیاری از بازی ها پیچش های روایی مختلفی دارند، بعضی از آن ها به طور خاص ماهیت واقعی خود را پنهان می نمایند تا بازیکنان را غافلگیر نمایند.

6 بازی عجیب که شما را به برترین شکل غافلگیر می نمایند

چنین بازی هایی از جذابیت های بسیاری بهره می برند اما پیدا کردن یا پیشنهاد آن ها به دیگران کار آسانی نیست. به عنوان مثال اگر اهل تجربه کردن رمان های بصری (Visual Novels) نیستید، پس احتمالا بازی Doki Doki Literature Club را بدون کسب اطلاعات درباره آن تجربه نخواهید کرد. از طرفی پیشنهاد بازی های غافلگیرنماینده به افراد دیگر بدون ارائه اطلاعات درباره چیزی که واقعا آن ها را خاص می نماید، تاحدودی سخت است. علاوه بر این، اگر تصمیم بگیرید که این بازی ها را قبل از تجربه کردن آنالیز کنید، ممکن است خود را در معرض اسپویل های مختلف قرار دهید.

در این مقاله به 6 بازی برتر خواهیم پرداخت که به برترین شکل بازیکنان را غافلگیر خواهند کرد و تمام تصورات آن ها را از خود تغییر می دهند. با این حال با توجه به مسائل ذکر شده، توضیحات هر بازی به دو بخش پیش فرض و پیچش تقسیم خواهند شد. در بخش پیش فرض به این موضوع خواهیم پرداخت که بازی در ظاهر و در ابتدا چگونه به نظر می رسد و قسمت دوم برای کسانی است که می خواهند از پیچش اصلی بازی چه در روایت و چه در گیم پلی مطلع شوند. این بخش اگرچه به طور آشکار تمام اتفاقات مهم را فاش نمی نماید، اما یک نمای کلی از ماهیت واقعی بازی را ارائه می دهد. با این حال، هنوز هم باید خودتان بازی ها را تجربه کنید تا به طور کامل آن ها را درک کنید.

6. Inscryption

تهیه نماینده: Devolver Digital / سازنده: Daniel Mullins Games

سال انتشار: 2021

پلتفرم: PC

پیش فرض

در بازی شما در یک کابین به وسیله یک فرد غریبه و مرموز به دام افتاده اید. چهره فرد معین نیست، اما می توانید آزادی خود را با شکست دادن او در یک سری بازی های کارتی به دست آورید. بازی به شما وظیفه می دهد تا در نقشه دنیا حرکت نموده، در نبردهای کارتی و سایر چالش ها شرکت کنید و سپس در انتها با یک باس روبرو شوید. بازیکنانی که قبلا بازی Slay the Spire را تجربه نموده اند قطعا با بازی غریبه نخواهند بود. فرد غریبه هم به عنوان حریف و هم به عنوان دانجن مستر عمل نموده و قوانین و شرایط را کنترل می نماید. او بعلاوه در عین حال نقش باس های بازی را ایفا می نماید. آیا می توانید غریبه را شکست داده و از کابین فرار کنید؟

پیچش:

Inscryption یک بازی در سبک دک بیلدینگ و به علاوه اثری ترسناک و معمایی است. بازیکنان می توانند برای حل پازل های محیط که برای باز کردن کارت های نو حیاتی هستند، کابین را کاوش نمایند و در عین حال سرنخ هایی کلیدی را درباره اسارت خود پیدا نمایند. روش های روایت و داستان گویی بازی بسیار خاص است و با المان های بازی های نقش آفرینی قدیمی و حتی عناصر بازی های Full-motion video، ژانر را به جلو حرکت می دهد. در نهایت پیچش های شوم و ترسناک بازی هم از مرزهای ژانر خود فراتر می رود.

5. قورباغه Fractions

تهیه نماینده: Twinbeard Studios / سازنده: Twinbeard Studios

سال انتشار: 2020

پلتفرم: PC

پیش فرض

در بازی قورباغه Fractions، بازیکن کنترل قورباغه ای را بر عهده دارد که روی یک برگ شناور نشسته است. قورباغه باید از زبان خود برای حمله به حشرات مزاحم و محافظت از میوه خود استفاده کند. بین امواج حملات حشرات، بازیکن بعلاوه می تواند ارتقاهای مختلفی را خریداری کند. لازم به ذکر است که بازی هم اکنون به صورت رایگان در دسترس است اما برای تجربه بسته ی الحاقی آن باید هزینه پرداخت کنید.

پیچش:

قورباغه Fractions ظاهر خود را که به سختی سعی در حفظ آن دارد، خیلی سریع کنار می گذارد. اثری که به عنوان یک بازی بچگانه درباره خوردن مگس شروع می گردد، به یک ادیسه فضایی احمقانه، یک شبیه ساز تجاری خنده دار و دیگر مفاهیم و مکانیک های گیم پلی بسیار فراتر از ایده اولیه اش تبدیل می گردد. هر ثانیه این بازی خنده دار است.

4. !Doki Doki Literature Club

تهیه نماینده: Team Salvato / سازنده: Team Salvato

سال انتشار: 2017

پلتفرم: PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One، Nintendo Switch، PC

پیش فرض

در بازی شما یک دانش آموز دبیرستانی را کنترل می کنید که مجبور شده است به باشگاه نو ادبیات بپیوندد. شخصیت اصلی چندان اهل مطالعه نیست، اما این واقعیت که دختران زیبا باشگاه را اداره می نمایند، شما را وسوسه می نماید که در آن فعالیت داشته باشید. این رمان بصری به شما امکان می دهد تا با چهار عضو باشگاه یعنی سایوری، ناتسوکی، یوری و مونیکا آشنا شوید و به آن ها یاری کنید تا باشگاه رشد و پیشرفت کند. شما بعلاوه می توانید به نوشتن شعر خود بپردازید تا اعضای محبوب خود را تحت تأثیر قرار دهید و حتی ممکن است رابطه ای عاشقانه ایجاد کنید. نسخه اصلی بازی در سال 2017 به صورت رایگان برای رایانه های شخصی در دسترس است، اما هواداران می توانند با نسخه پلاس که غیر رایگان است از محتویات نوی بهره مند شوند.

پیچش:

Doki Doki Literature Club بسیار بهتر از دیگر بازی های فهرست چهره شیطانی خود را حفظ می نماید اما در نهایت همه چیز عجیب و غریب می گردد. در واقع بهتر است بگوییم که بازی بیشتر از آنچه که فکر می کنید هوشمند است و به طرز درخشانی تغییر پیدا نموده و خود را بسیار شیطانی تر از یک شبیه ساز نشان می دهد. هشدار ابتدای بازی، اولین نکته ای است که نشان می دهد این اثر قرار نیست عادی باشد. البته ناگفته نماند بازی شامل صحنه های دلخراشی است که به همه توصیه نمی گردد.

3. Pony Island

تهیه نماینده: Daniel Mullins Games / سازنده: Daniel Mullins Games

سال انتشار: 2016

پلتفرم: PC

پیش فرض

Pony Island یک بازی پازل محور است. شما در بلاتکلیفی هستید و در یک بازی آرکید شرور که به وسیله خود شیطان ابداع شده، به دام افتاده اید. شیطان از حل کردن معماها و افشای برنامه هایش قطعا راضی نخواهد بود، با این حال برای ادامه و رهایی از بازی باید متفاوت فکر کنید. لازم به ذکر است که این اثر به وسیله سازنده بازی Inscryption ساخته شده است.

پیچش:

با وجود کلمه پونی در عنوان بازی، این حیوانات ارتباط چندانی با بازی ندارند. این اثر شیطانی شما را مجبور می نماید تا کدهای نفرین شده این بازی آرکید عجیب را به روش های مختلف و هوشمندانه مرور کنید. مانند Inscryption، گیم پلی بازی به طور منظم تغییر می نماید و به لطف مکانیک های جذابی که دارد، شما را به چالش می کشد تا خارج از چارچوب فکر کنید. در نهایت بهتر است سریع راهکار پازل ها را پیدا کنید زیرا آزادی و زندگی شما ممکن است به آن بستگی داشته باشد.

2. The Stanley Parable

تهیه نماینده: Galactic Cafe / سازنده: Galactic Cafe

سال انتشار: 2013

پلتفرم: PC

پیش فرض

در بازی شما کنترل استنلی به عنوان یک کارمند اداری معمولی را بر عهده خواهید گرفت. کارمندی که از ساعت 9 صبح تا 5 عصر در حال اجرا کارهای خسته نماینده است. با این حال در جست و جوی هدفی نه چندان معین، ساختمان اداری عجیب و غریب خود را کاوش خواهید کرد. بازی هم اکنون روی رایانه های شخصی در دسترس است اما نسخه الترا دلوکس بازی که قرار است در اوایل 202 عرضه گردد، احتمالا روی کنسول ها منتشر خواهد شد. این نسخه بعلاوه از محتوای اضافی برخوردار است.

پیچش:

چیزی که به عنوان یک بازی به ظاهر خسته نماینده شروع می گردد، به سرعت تبدیل به یک تحلیل هوشمندانه، خنده دار و ساختارشکن از استعاره های بازی سازی و رفتار بازیکن می گردد. یک راوی شوخ طبع شما را هدایت می نماید و به شما دستور می دهد که چه کاری انجام دهید، اما اگر تصمیم بگیرید به جای راست به چپ بروید و به سخنان او توجهی نداشته باشید، داستان هم تغییر نموده و بازی به چندین انتها منجر می گردد.

1. The Messenger

تهیه نماینده: Devolver Digital / سازنده: Sabotage

سال انتشار: 2018

پلتفرم: PS4، Xbox One، Nintendo Switch، PC

پیش فرض

آیا از نینجا گایدن های کلاسیک لذت می برید؟ The Messenger یک نامه عاشقانه برای آن سری و دیگر بازی های اکشن ساید اسکرول است. شما در نقش یک نینجا قرار می گیرید که وظیفه دارد یک طومار مهم را به بالای یک کوه برساند تا بتواند پادشاه شیطانی را متوقف کند. در نهایت این بازی اکشن 8 بیتی که به عنوان یک پلتفرمر کلاسیک شروع می گردد، به یک ماجراجویی گسترده می انجامد.

پیچش:

بازی در اواسط خود از یک ساید اسکرولر دوبعدی و 8 بیتی به یک بازی 16 بیتی در سبک مترویدوینیا تبدیل می گردد. اگرچه استودیوی Sabotage به عنوان توسعه دهنده بازی این تغییر را قبل از عرضه اعلام نمود اما همچنان بسیاری از بازیکنان را شگفت زده کرد. با این حال، چیزی که پیش از انتشار بازی فاش نشد، روایت غافلگیرنماینده آن بود که از پیچش های جذابی بهره می برد. بازی بعلاوه میزان غیرمنتظره ای از طنز را در خود جای داده است که نشان می دهد آن طور که در ابتدا انتظار داشتید، خود را جدی نمی گیرد.

منبع: GameInformer

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 بازی عجیب که شما را به برترین شکل غافلگیر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 بازی عجیب که شما را به برترین شکل غافلگیر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید