کاوازاکی های هیبریدی وارد بازار می شوند، عکس

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، کاوازاکی ژاپن از سری نو موتورسیکلت های هیبریدی خود با نام های نینجا 7 و Z7 با پیشرانه 451 سی سی رونمایی کرد.

کاوازاکی های هیبریدی وارد بازار می شوند، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ رشد آرمان ، این شرکت هم اکنون یکی از جالب ترین ترکیب قوای محرکه را در دنیای موتورسیکلت ها ارائه می نماید. در بالاترین سطح سبد محصولات کاوازاکی، موتورسیکلت های 4 سیلندر سوپرشارژردار سری H2 قرار می گیرند. در رده میانی هم مدل های برقی نینجا و Z E-1 قابل انتخاب هستند و مدل 4 سیلندر 400 سی سی کوچک نینجا ZX-4R نیز یکی دیگر از محصولات کاوازاکی است. ژاپنی ها سال جاری هم اولین سری از موتورسیکلت های هیبریدی خود با نام های نینجا 7 و Z7 را رونمایی نموده اند.

براساس گزارش پدال، کاوازاکی ادعا می نماید موتورسیکلت های هیبریدی موردبحث علیرغم استفاده از پیشرانه دو سیلندر 451 سی سی و موتوری برقی می توانند عملکرد موتورسیکلت های 650 تا 1000 سی سی را ارائه کنند. پیشرانه 2 سیلندر یاد شده 451 سی سی حجم دارد اما یک موتور کشش و استارتر-ژنراتور نیز به آن یاری می کنند. خروجی موتور برقی به حدود 9 اسب بخار می رسد اما در زمان کوتاهی حداکثر خروجی آن به 12 اسب بخار افزایش خواهد یافت. یک باتری لیتیوم یونی تازه نیز صندلی واقع شده است.

این باتری به وسیله پیشرانه درون سوز شارژ می گردد و نقش ترمز احیا شونده را نیز ایفا می نماید. استارتر-ژنراتور یاد شده هم کمی از فضا را از آزاد نموده و تکنولوژی استارت/استاپ را در اختیار موتورسوار می گذارد. این موتورسیکلت ها حالت تمام برقی هم دارند که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می گردد. در حالت اکو هیبرید تعبیه شده بسته به احتیاج از پیشرانه های درون سوز یا برقی استفاده خواهد شد و در حالت اسپرت هیبرید هر دو پیشرانه برای فراوری حداکثر قدرت فعال می شوند. یک دکمه E بوست نیز وجود دارد که به مدت چند ثانیه حداکثر خروجی قوای محرکه را در اختیار موتورسوار قرار می دهد. هر دو پیشرانه کاوازاکی از نوع آب خنک هستند و خنک کن روغن نیز وجود دارد.

کاوازاکی به قدرت مجموع قوای محرکه موتورسیکلت های هیبریدی خود اشاره ای ننموده اما گفته که گشتاور آن ها به 60 نیوتون متر می رسد. گشتاور این مجموعه تنها 5 نیوتون متر کمتر از مدل Z650 است و البته 200 سی سی حجم کمتری نسبت به مدل Z650 دارد. ژاپنی ها بعلاوه می گویند موتورسیکلت های هیبریدی تازه در صورت فعال بودن ویژگی E بوست لانچی مشابه موتورهای 1000 سی سی خواهند داشت. البته این ویژگی E بوست به مدت طولانی فعال نمی ماند هرچند کاوازاکی به زمان استفاده از آن اشاره ای ننموده است.

موتورسیکلت های کاوازاکی نینجا 7 و Z7 جدای از قوای محرکه یاد شده به گیربکس جالبی نیز مجهز شده اند. این گیربکس از نوع 6 سرعته دستی اتوماتیک شده است که می تواند به صورت کاملاً اتوماتیک عمل نموده یا اینکه موتورسوار با دکمه های موجود دنده ها را تعویض کند. موتور برقی نیز باعث می گردد موتورسیکلت های یاد شده حالتی موسوم به راه رفتن و دنده عقب داشته باشند تا مانور دادن با آن ها در فضاهای تنگ و پارکینگ ها راحت گردد. از نظر ساختاری باید گفت این موتورسیکلت های تازه از فریم فولادی با دوشاخ سرراست سنتی در جلو و شوک تکی عقب سود می برند. وزن مدل Z7 به 226 کیلوگرم و وزن مدل نینجا 7 به 228 کیلوگرم می رسد. هر دو محصول هیبریدی کاوازاکی دارای صندلی ای به ارتفاع 79.5 سانتی متر هستند هرچند دسته های کنترل نینجا در ارتفاع کمتری نسبت به مدل Z7 نصب شده است. بعلاوه ترمزهای هر دو مدل از نوع دو دیسک در جلو و تک دیسک در عقب هستند.

موتورسیکلت های هیبریدی کاوازاکی هم اکنون با قیمت نسبتاً بالایی در دسترس هستند و می توان هر دو را با قیمت حدود 12500 دلار خریداری کرد. برای مقایسه باید گفت مدل Z900 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 900 سی سی قیمتی زیر 10 هزار دلار دارد و قطعاً به خاطر گشتاور بیشتر و وزن کمتر شتاب و پرفورمنس بهتری خواهد داشت. بعلاوه قیمت موتورسیکلتنینجا 1000 سی سی از حدود 13 هزار دلار آغاز می گردد. به نظر می رسد بازار هدف این محصولات هیبریدی طیف محدودی از خریداران باشد که در پی پرفورمنس و مصرف سوخت کم هستند. شاید هم بعضی افراد علاقه مند به تکنولوژی از کاوازاکی نینجا 7 و Z7 استقبال کنند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "کاوازاکی های هیبریدی وارد بازار می شوند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوازاکی های هیبریدی وارد بازار می شوند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید