چرا به استقلال مجوز تمرین نمی دهند؟

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، تمرینات مخفیانه پرسپولیسی ها گرچه تکذیب می گردد اما به واسطه عکس هایی که از آن در آمده صدای استقلالی ها را هم در آورده و این سوال را به وجود آورده که چرا استقلال اجازه تمرین ندارد؟

چرا به استقلال مجوز تمرین نمی دهند؟

حمیدرضا عرب، مرینات بازیکنان استقلال به شکل نامنظم در حال اجرا است و به دلیل مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا کادر فنی این تیم هنوز نتوانسته تمریناتی به شکل واحد را در دستور کار قرار دهد، به همین دلیل مسئولان فنی استقلال انتظار می کشند تا هرچه زودتر صدای سوت آغاز تمرینات به صدا درآید و آنها نیز بتوانند مانند پرسپولیسی ها که چند هفته ای است تمرینات مخفیانه خود را آغاز نموده اند، وارد فاز تمرینی شوند.

شاید یکی از دلایلی که سبب شده فرهاد مجیدی همچنان در دبی بماند و به ایران نیاید همین شرایط نامشخص و نامعلوم باشد. البته ممکن است مسائل ناشی از سختگیری های این روزها بابت شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده باشد تا سرمربی استقلال در دبی قرنطینه بماند، اما حتی اگر این موارد هم دخیل نبود هیچ اطلاع دقیقی به استقلالی ها درباره زمان آغاز تمرینات و بازی های لیگ داده نشده تا لااقل آنها تکلیف کار خود را بدانند و بر همان مبنا تمرین نمایند.

البته استقلالی ها همین حالا هم اگر تمرینات خود را آغاز نمایند از پرسپولیس عقب خواهند بود به این دلیل که رقیب ظاهراً با اطلاع از زمان آغاز لیگ مدتی است تمریناتش را در گروه های 5 نفره آغاز نموده و حتی تصاویری از تمرینات دورهمی پرسپولیسی ها در فضای مجازی نیز منتشر شد که در حقیقت سندی بود بر حقانیت ادعای استقلالی ها که از تمرینات مخفیانه رقیب سنتی خود شگفت زده بودند و خود را در شرایط نابرابر و ناعادلانه با این تیم می دیدند. هرچند استقلالی ها کوشش کردند با تمرینات انفرادی تا حدی خود را از عقب ماندگی لیگ مصون نگه دارند اما آغاز تمرینات پرسپولیس در حقیقت خیلی وقت است رقم خورده و کلاه عظیمی سر باشگاهی رفته که کوشیده در همه این ایام که ماجرای کرونا سلامت بشریت را تهدید می نماید، قانون مدار باشد و به توصیه های پزشکی احترام بگذارد و بدون عبور از خط قرمز ها به راهش ادامه دهد.

عجبا که با این قانون مداری ظاهراً قرار است همه سناریوها بر ضد استقلال رقم بخورد. زمزمه لغو جام حذفی که البته تکذیب هم شد به کنار، استقلالی ها حتی نمی توانند از شرایط برابر با رقیب سنتی بهره مند باشند و لااقل در گروه های 5 نفره تمرینات خود را انجام دهند.

این اجحاف وقتی عظیم و ملموس جلوه می نماید که می بینیم با وجود لو رفتن عکس های تمرینی بازیکنان پرسپولیس در روزهایی که گفته شد هیچ باشگاهی حق تمرین کردن ندارد، برخوردی با مسئولان این باشگاه انجام نشد و انگار آب از آب تکان نخورده بود که بازیکنان پرسپولیس با وجود تأکید مؤکد ستاد مقابله با کرونا به تمرینات خود در قالب گروه های 5 نفره ادامه دادند.

به واقع اگر قانون برای همه یکسان است همه باید به آن تمکین نمایند. سؤال این است که اگر باشگاه استقلال مرتکب چنین خطایی می شد و خط قرمز ها را رد می کرد، مسئولان چه برخوردی با برهم زنندگان نظم و قانون می کردند؟ در شرایطی که رسانه ها فعالیت کمتری به دلیل شیوع کرونا دارند و باشگاه استقلال هم به دلیل تغییرات مکرر همچنان در حال عبور از دوران گذار است (استقلال 5 سال است دارد دوران گذار را طی می نماید!) به نظر می رسد عده ای -حتی قانون گذاران فوتبال- تمایلی به رسیدگی درباره این ماجرا ندارند و می کوشند موضوع را یک شایعه سازی از طرف اردوی آبی جا بیندازند و به سادگی از کنار قانون گریزی رقیب سنتی عبور نمایند.

در انتظار اول اردیبهشت

در این شرایط که ظاهراً همه چیز به سود رقیب رقم می خورد باید منتظر اعلام رسمی سران سازمان لیگ برای آغاز تمرینات بود. گفته شده احتمالاً از اول اردیبهشت به تیم ها در شرایط ویژه و خاص اجازه تمرین داده خواهد شد که باید دید آیا آغاز تمرینات در این زمان محقق خواهد شد یا اینکه ستاد مقابله با کرونا همچنان به برگزار نشدن تمرینات تأکید خواهد نمود! البته اگر بازیکنان بعضی تیم های خاص به این قوانین احترام بگذارند.

منبع: ایران ورزشی

به "چرا به استقلال مجوز تمرین نمی دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به استقلال مجوز تمرین نمی دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید