هشدار زرد سازمان هواشناسی درباره افزایش نفوذ گرد و خاک

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، سازمان هواشناسی در هشدار سطح زرد از نفوذ وزش باد شدید موقت و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در تهران، البرز، سمنان، گیلان، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و همدان طی امروز تا سه شنبه اطلاع داد.

هشدار زرد سازمان هواشناسی درباره افزایش نفوذ گرد و خاک

به گزارش ایرنا، بر اساس هشدار زرد سازمان هواشناسی سامانه نفوذ باد و گرد و خاک تا روز سه شنبه در کشور ادامه دارد.

نوع مخاطره نیز وزش باد شدید موقت و گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی است.

منطقه اثر نیز روز یکشنبه در کرمان، فارس، شرق هرمزگان و روز دو شنبه در البرز، سمنان، تهران، گیلان است.

روز سه شنبه نیز در سمنان، اصفهان، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و همدان همین شرایط پیش بینی می گردد.

اثر مخاطره نیز کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه های موقت و اختلال در تردد است.

سازمان هواشناسی به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای گروه های حساس، استحکام سازه های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره توصیه نموده است.

سازمان هواشناسی بعلاوه از نفوذ سامانه بارشی تا روز چهارشنبه چهارم اطلاع داد و گفت: بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد ریزش تگرگ تا روز چهارشنبه پیش بینی می گردد.

منطقه نفوذ این سامانه برای امروز نیز در خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، ارتفاعات سمنان و هم چنین روز دوشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل است.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، روز سه شنبه این شرایط در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و روز چهارشنبه در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد.

اثر مخاطره نیز لغزندگی جاده، احتمال برخورد صاعقه، ریزش تگرگ، احتمال آب گرفتگی معابر بطور محلی، کاهش دید، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و اختلال در پرواز با هواپیما های سبک و بالگرد است.

سازمان هواشناسی به عدم توقف و احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در چرای دام، استحکام سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی و ... توصیه نموده است.

منبع: فرارو

به "هشدار زرد سازمان هواشناسی درباره افزایش نفوذ گرد و خاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار زرد سازمان هواشناسی درباره افزایش نفوذ گرد و خاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید