نحوه نصب کفپوش وینیل روی کاشی و سرامیکی و آنالیز انواع آنها

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، کفپوش وینیل یا پی وی سی یک گزینه عالی برای آنهایی که می خواهند به اندازه زیادی در هزینه ها صرفه جویی نمایند. قیمت کفپوش وینیل نسبت به گزینه های دیگر مقرون به صرفه تر بوده و تقریباً به شکل تمام کفپوش های دیگر تولیدمی گردد. اما دانستن نحوه نصب کفپوش وینیل و به قول معروف فوت و فن های آن هم در تصمیم گیری نهایی مصرف نماینده هم تاثیر خواهد گذاشت. در این مطلب به معرفی انواع کفپوش وینیل خواهیم پرداخت و بعلاوه فرایند نصب کفپوش بر روی کاشی و سرامیک را شرح می دهیم. ابتدا شرحاتی راجب به کفپوش وینیل می دهیم.

نحوه نصب کفپوش وینیل روی کاشی و سرامیکی و آنالیز انواع آنها

کفپوش وینیل چیست؟

وینیل در واقع از نوعی پلاستیک مهندسی شده به نام پلی وینیل کلراید یا به اختصار پی وی سی است. اما وقتی صحبت از کفپوش های وینیل می گردد، انواع مختلفی وجود دارد که متد نصب آنها هم فرق دارد. در زیر با انواع مختلف و نحوه نصب کفپوش وینیل آشنا خواهید شد.

پارکت وینیلی

پارکت وینلی از تخته هایی تشکیل شده که درست مانند کفپوش لمینت کنار یکدیگر نصب می شوند. هر تخته با یاری سیستم زبانه و شیار کنار تخته دیگر نصب شده و سپس به یکدیگر محکم می شوند. برای نصب این کفپوش از چسب استفاده نمی گردد.

وینیل رولی

نحوه نصب کفپوش وینیل رولی با سایر مدل ها تفاوت دارد. این رول ها روی کف پهن شده و به وسیله چسب یا منگنه به زمین محکم می شوند. گاهی اوقات هم احتیاجی به محکم کردن نیست و کفپوش وینیل رولی مانند فرش یا موکت روی زمین پهن می شوند.

سرامیک وینیلی

سرامیک های وینیلی معمولا به سطح می چسبند. این سرامیک های خود دارای چسب مخصوص هستند و به همین دلیل می توان آنها را از پس از اجرا جدا کرد. اما بعضی از سرامیک های وینیلی با نوع دیگری چسب به کف محکم می شوند که قابلیت جدا شدن ندارند. جالب اینجاست که بعضی از سرامیک های وینیلی دارای خط دوغاب هم هستند که جلوه ای بسیار طبیعی به آنها می دهد.

نحوه نصب کفپوش وینیل روی کاشی و سرامیک

نحوه نصب کفپوش وینیل روی کاشی و سرامیک تا حد زیادی شبیه نصب روی بتن بعداز برداشتن کاشی و سرامیک است. در این روش فقط تعدادی کار اضافی برای انجام دادن وجود دارد. روش های انجام کار شامل مراحل زیر می شوند:

قدم اول: پیدا کردن کاشی خراب

قبل از آغاز کار، ابتدا باید اگر کاشی خراب یا شکسته روی کفپوش دارید،آنرا تعمیر نموده یا به طور کامل بردارید. وجود کاشی شکسته و خراب، باعث ایجاد ناهمواری روی کفپوش وینیل شده و احتمال شکستن وینیل و آب گرفتگی آنرا افزایش می دهد.

قدم دوم: برداشتن قرهمها

اگر در اطراف دیوار از قرهم استفاده می کنید، بهتر است برای از بین بردن هر گونه گپ یا فاصله میان دیوار و کفپوش، قرهمها را از دیوار جدا کنید. اگر روی قرهم، کفپوش را اجرا کنید، ارتفاع قرهم کوتاه تر دیده می گردد که خود تاثیر منفی روی زیبایی کار خواهد گذاشت. پس از اجرای کفپوش وینیل، قرهم را روی آن اجرا نموده و یک کار تمیز و مرتب خواهید داشت. البته نحوه نصب کفپوش وینیل در با توجه به جنس متریال فرق دارد. اگر از کفپوش های رولی استفاده میکنید، احتیاجی به کندن یا برداشتن قرهم نیست.

قدم سوم: ملات زدن روی دوغاب بین کاشی ها

حتی اگر دوغاب بین کاشی ها خیلی صاف و یکدست هم باشد، بازهم بهتر است برای یکدست شدن کفپوش وینیل، از ملات مخصوص روی دوغاب بهره ببرید. از این طریق، سطح کفپوش کاملا صاف و یکدست خواهد شد.

قدم چهارم: تمیز کردن

پس از اینکه ملات روی دوغاب خشک شد، به طول کامل سطح کفپوش را تمیز کنید تا هیچ مانع و کثیفی روی کاشی ها باقی نماند. اگر سطح کاشی و سرامیک کثیف بماند، تخته وینلی را به مرور زمان تخریب می نماید. البته بعضی از نصاب ها روی کفپوش قبلی نوعی لایه مخصوص پلاستیکی نرم می کشند و سپس کفپوش وینیلی را روی آن نصب می نمایند.

قدم پنجم: نصب تخته های کفپوش

قبل از اینکه تخته ها را به طور کامل به نصب کنید، ابتدا، لی اوت یا نحوه چینش نهایی کفپوش را با قرار دادن ساده تخته ها کنار هم آنالیز کنید. بعلاوه با این کار، مقدار دقیق تخته هایی که احتیاج دارید هم معین می گردد.

قدم ششم: بریدن تخته ها

گاهی اوقات ممکن است سایز بعضی از تخته ها به محیط شما نخورد، در نتیجه باید بعضی از تخته ها بریده شوند. این کار هیچ تاثیر منفی روی ظاهر نهایی کار نداشته و بلکه برعکس، جلوه طبیعی تر به ظاهر نهایی کار می دهد.

قدم هفتم: نحوه نصب تخته ها

معمولا نحوه نصب کفپوش وینیل تخته ای آغاز از وسط اتاق و به تدریج پیشروی به سمت کناره ها است. در واقع آخرین تخته آنی است که کنار قرهمها نصب می گردد. بعلاوه الگوی نصب پارکت های وینیلی، ابتدا نصب کامل یک ردیف و سپس آغاز ردیف بعدی است. اگر از کاشی و سرامیک وینیلی استفاده می کنید، بهتر است صفحه های کفپوش را به صورت پلکانی کنار هم نصب کنید. این روش نصب خصوصاً برای کفپوش های جدا شدنی وینیلی بیشتر توصیه می گردد.

همانظور که در عکس ها مشاهده کردید، کفپوش وینیل جایگزین مناسبی برای کفپوش های گران قیمت و لوکس بوده و تا حد زیادی می توانند ظاهری مانند آنها در دکوراسیون منزل ایجاد نمایند. از این رو استفاده از کفپوش وینیلی برای تمام اتاق های منزل توصیه می گردد.

منبع: اتاق

به "نحوه نصب کفپوش وینیل روی کاشی و سرامیکی و آنالیز انواع آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه نصب کفپوش وینیل روی کاشی و سرامیکی و آنالیز انواع آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید