نتیجه طرح های کرونایی گیاهان دارویی تا فروردین 1400 مشخص می شود

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، دکتر کمال الدین حق بین استاد گروه زیست مواد گیاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در مصاحبه با خبرنگاران گفت: کارگروه مطالعه اثرات درمانی گیاهان دارویی و مواد مؤثر آنها بر کرونا که متشکل از 13 محقق و صاحب نظر از مؤسسات مختلف در تهران است طرح های تحقیقاتی پیشنهاد شده در حوزه گیاهان دارویی را داوری کرده اند.

نتیجه طرح های کرونایی گیاهان دارویی تا فروردین 1400 مشخص می شود

وی افزود: این طرح ها عمدتاً در 3 حوزه دارویی، بهداشتی و مراقبتی و گیاهان دارویی و طب سنتی هستند که 30 طرح از دانشگاه های مختلف به این کارگروه در این حوزه ها ارائه شد.

مدیر کارگروه مطالعه اثرات درمانی گیاهان دارویی و مواد مؤثر آنها بر کرونا خاطر نشان کرد: طرح ها در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفتند و آن دسته از پیشنهادات که قابل حمایت و اجرا در زمان بازدهی کوتاه تر بودند انتخاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون تقریباً یک چهارم این تعداد در حال انجام هستند تا به مرحله اجرایی برسند.

حق بین تاکید کرد: این تعدادی که انتخاب شده اند و در فرایند اجرای آنها حمایت شده اند نسبتاً هزینه کمتر و مدت زمان رسیدن به نتیجه کوتاه تری داشته اند که توسط داوران انتخاب شده اند.

مدیر کارگروه مطالعه اثرات درمانی گیاهان دارویی و مواد مؤثر آنها بر کرونا با اشاره به تعیین شدن نتایج این طرح ها گفت: نتایج نهایی این طرح ها که مورد حمایت قرار گرفته اند به شکل ملموس تا فرودین 1400 تعیین می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نتیجه طرح های کرونایی گیاهان دارویی تا فروردین 1400 مشخص می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه طرح های کرونایی گیاهان دارویی تا فروردین 1400 مشخص می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید