مرسدس بنزهایی که علائم و انسانها را در راستا شناسایی می نمایند!

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، با یاری دوربین و سنسورهای رادار و بعلاوه به کارگیری الگوریتم تکامل یافته به وسیله کمپانی Mercedes Benz ، این خودرو به نور دیجیتالی مجهز شده که این توانایی را خواهند داشت، علائمی مانند خط کشی عابر پیاده، ایست و راهنماهای راستا را روی جاده منعکس نمایند. بعلاوه این چراغ ها قادرند تا دیگر اشخاص و وسایل موجود در جاده را شناسایی نمایند و اندازه نور منعکس شده در محیط را تنظیم کند. فناوری تازه پرتوافکنی و نرم افزار کنترلی آن، این امکان را برای Digital Light فراهم ساخته اند تا سایر استفاده نمایندگان راه را تشخیص دهد و به طور پیوسته به منظور جلوگیری از کاهش دید آنان، تنظیمات کنترل نماینده ای بر شدت تابش نور از چراغ های خودرو داشته باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

مرسدس بنزهایی که علائم و انسانها را در راستا شناسایی می نمایند!

این تجهیزات در واقع سیستمی پیشرفته است که در آن بیش از یک میلیون قطعه آینه در مقیاس میکرو برای هر چراغ به کار رفته است. نور دیجیتال یا Digital Light به تعریف دیگر، فناوری پیشرفته می گویند که نور را با کیفیت بسیار بالا انعکاس می دهد.

گونتر فیشر، سرپرست سیستم های اجرایی خودرو و توسعه نمای خارجی و بدنه، در این باره بیان می نماید:

کمپانی مرسدس بنز تنها در پی شکستن رکورد در زمینه شدت روشنایی نیست، بلکه رسیدن به نقطه بهینه در شعاع دید و بعلاوه بیشینه کردن روشنایی بدون آن که باعث کاهش دید برای دیگران گردد، هدف این کمپانی است… امکاناتی از این دست که برای هموارتر کردن شرایط رانندگی و ارتباط میان رانندگان استفاده می گردد، به شدت ایمنی را به هنگام رانندگی در شب بالا می برد.

با ساخت و فراوری چراغ های چند پرتویی که در حال حاضر در بعضی از خودروهای کمپانی مرسدس بنز می توان سفارش داد، نسل نو چراغ های مجهز به فناوری Digital Light از چهار نقطه مختلف نوری بهره خواهند برد که هرکدام به تنهایی از 1024 لامپ LED فعال برخوردار است. در مجموع در هر خودرو 8192 لامپ LED به کار گرفته می گردد.

کمپانی مرسدس بنز این ادعا را مطرح نموده که فناوری نو این کمپانی در زمینه روشنایی خودرو به نسبت فناوری نور لیزری که در خودروهای مدرنی چون آئودی و بی ام و استفاده می گردد، امتیازات بیشتری در اختیار راننده و دیگر استفاده نمایندگان راه قرار می دهد. بنا بر اظهارات فیشر؛ عامل اساسی و مهم، فناوری به کار گرفته شده در چراغ ها نیست، بلکه هوش دیجیتالی است که در پشت آن راهنمایی را بر عهده دارد.

طی فرایندی که در آن خودروی تحقیقاتی F015 فناوری Digital Light را به نمایش گذاشت، چراغ ها می توانند علائم را با رزولوشن بسیار بالا روی سطح جاده انعکاس دهند. اگر سنسورهای موجود در خودرو، عابران پیاده را در حاشیه جاده شناسایی نمایند؛ چراغ های خودرو این قابلیت را داشته تا خط کشی عابر پیاده را روی جاده انعکاس داده و با این کار شرایط عبور عابران از جاده را فراهم سازند.

بر اساس برنامه های کمپانی مرسدس بنز، علائم دیگری چون، ایست، مسیرهای راهنما، خطر یخ زدگی و راهنماهای فاصله از موارد مورد انتظار برای نسخه های فراوریی چراغ های مجهز به فناوری نور دیجیتال هستند.

منبع: الی گشت

به "مرسدس بنزهایی که علائم و انسانها را در راستا شناسایی می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنزهایی که علائم و انسانها را در راستا شناسایی می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید