قانون یک طرفه وزارت ورزش برای سرخابی ها، فرصتی که نصیب رقبای استقلال و پرسپولیس شد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، باشگاه های استقلال و پرسپولیس با قانون ممنوعیت جذب نیروی خارجی نسبت به رقبای لیگ فزونی در شرایط نامساوی قرار می گیرند.

قانون یک طرفه وزارت ورزش برای سرخابی ها، فرصتی که نصیب رقبای استقلال و پرسپولیس شد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ رشد آرمان، مهدی علی نژاد معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت به خدمت دریافت بازیکن و مربی خارجی جدید برای باشگاه های استقلال و پرسپولیس تا اطلاع ثانوی ممنوع است. این تصمیم در شرایطی گرفته شده که این اجازه به سرخابی ها داده شده تا با افرادی که در گذشته با این باشگاه ها قرارداد بسته اند همکاری ادامه یابد.

تصمیم گرفته شده از سوی وزارت ورزش به این خاطر بوده که در سال های اخیر شکایت های متعددی از سرخابی ها به فیفا اجرا شده و این باشگاه ها پول های هنگفتی صرف نفراتی کرده اند که بیشتر آن ها کارایی خاصی نداشتند و ضررهای هنگفت آن ها باعث شده تا این دو باشگاه بخش اعظمی از بودجه خود را از دست بدهند.

خارجی های پرسپولیس

با نگاهی به خارجی های فعلی پرسپولیس و استقلال به بازیکنانی می رسیم که تمامی آن ها معوقات مالی دارند و گلایه خود در این زمینه را رسانه ای کرده اند. در فهرست سرخ پوشان بوژیدار رادوشوویچ، بشار رسن و کریستین اوساگونا دیده می شود. قرارداد رادوشوویچ 3 ساله است و با توجه به جدایی علیرضا بیرانوند این دروازه بان کروات در پرسپولیس باقی می ماند.

در خصوص بشار شرایط فرق می کند. قرارداد این بازیکن در انتها فصل تمام می شود و این هافبک عراقی بیش از 200 هزار دلار طلبکار است. مدیران باشگاه با توجه به موافقت کادر فنی در اندیشه حفظ رسن است اما این بازیکن نغمه جدایی سر داده و تنها راه مذاکره برای ادامه همکاری را منوط به پرداخت مطالباتش کرده که با شرایط مالی فعلی باشگاه پرسپولیس امکان پرداخت حق و حقوق بشار وجود ندارد.

اوساگونا هم که در نیم فصل سرخ پوش شد، نمایش قابل توجهی ارائه نکرده و سطح کیفی و فنی جالبی ندارد. باید منتظر تصمیم یحیی گل محمدی برای ادامه همکاری با این بازیکن بود که قرارداد مشروطی با باشگاه دارد و در صورت رضایت سرمربی تیم بند تمدید قراردادش در فصل آینده فعال می شود. البته بحث جدایی علی علیپور هم مطرح است و با رفتن اوساگونا، مدیران باشگاه باید تحت هر شرایطی این بازیکن را حفظ کنند چون در میان گزینه های داخلی بازیکنی که بتواند مشکل خط حمله پرسپولیس را حل نماید تا به امروز دیده نشده است.

برای استفاده از مهاجمان لژیونر هم تنها نام کریم انصاری فرد دیده می شود که بعید است او که در چند فصل اخیر بازی در اسپانیا، یونان، انگلیس و قطر را تجربه کرده و همسری یونانی دارد به لیگ برتر ایران بازشود. آنتونی استوکس هم که بازیکنی با رفتارهای غیرقابل پیش بینی است و نمی توان روی او حساب کرد. با این حساب تصمیم اتخاذ شده وزارت ورزش برای خط حمله پرسپولیس ایجاد دردسر کرده است.

خارجی های استقلال

در استقلال شرایط تا حدودی متفاوت است. نیکلای بودووف که برای تقویت دفاع میانی آبی ها نیم فصل جذب شده بود به خاطر دریافت نکردن مطالباتش قراردادش را یک طرفه فسخ کرد و از طریق فیفا به دنبال دریافت مطالباتش است. هروویه میلیچ و شیخ دیاباته دیگر خارجی های استقلال هستند که طلب های عقب افتاده زیادی دارند و منتظر هستند تا باشگاه برای پرداخت پولشان اقدام اساسی انجام دهد و البته که رسید پرداختی تقلبی برایشان ارسال نکند. در خط حمله استقلال بدون تردید دیاباته نمایش قابل توجهی داشته و قابل قیاس با اوساگونا نیست. این آبی پوشان هستند که با جدایی مهاجم سیه چرده خود متضرر می شوند چون کیفیت فنی او قابل قبول است و جدایی میلیچ ضرر خاصی به استقلال نمی زند.

نکته جالب در خصوص قانون منع استفاده از مربی و بازیکن خارجی برای سرخابی ها این است که رقبای این دو باشگاه یعنی سپاهان و تراکتور مسئله ای برای جذب مهره خارجی ندارند. به خصوص تراکتور که هر سال چند نیروی خارجی جذب می کند و پس از مدتی با بیشتر آن ها به مشکل می خورد. شکایات زیادی از سرخ پوشان تبریزی می شود و بدهی های زیادی از سوی مالک باشگاه پرداخت می شود که بعضاً منجر به جنجال های خبری هم شده اند.

جای تردیدی نیست که باشگاه های استقلال و پرسپولیس نسبت به تصمیم گرفته شده از سوی وزارت ورزش و جوانان معترض می شوند چون حریفان با جذب مهره های خارجی ضعف هایی که دارند را پوشش می دهند و این موضوع به ضرر سرخابی هاست. شکی نیست مدیران این دو باشگاه تلاش خود را برای لغو این قانون خواهند کرد چون برخی بازیکنان خارجی کمک شایانی به استقلال و پرسپولیس کرده اند. در شرایط کنونی بازی های خوب دیاباته و بشار رسن می تواند سند خوبی برای جذب خارجی ها باشد.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "قانون یک طرفه وزارت ورزش برای سرخابی ها، فرصتی که نصیب رقبای استقلال و پرسپولیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون یک طرفه وزارت ورزش برای سرخابی ها، فرصتی که نصیب رقبای استقلال و پرسپولیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید