سامانه تازه بارشی در راه کشور، این استان ها آماده باشند

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از اواخر روز شنبه (18 فروردین ماه) به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می گردد.

سامانه تازه بارشی در راه کشور، این استان ها آماده باشند

وبلاگ رشد آرمان: صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (15 فروردین ماه) به ویژه در ساعات بعد از ظهر در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات استان کرمان، جنوب یزد، شرق لرستان و جنوب استان مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

وی افزود: پنج شنبه (16 فروردین ماه) این شرایط در ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات شمال شرق فارس، برخی منطقه ها در جنوب یزد و برخی منطقه ها شرقی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: آدینه و شنبه (17 و 18 فروردین ماه) آسمان در غالب منطقه ها کشور صاف تا کمی ابری است.

وی افزود: از اواخر روز شنبه به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می گردد که به تدریج در منطقه های از شمال غرب کشور و نیمه غربی سواحل دریای خزر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می دهد.

ضیاییان افزود: یکشنبه (19 فروردین ماه) با نفوذ این سامانه در نوار غربی کشور، شمال غرب، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

وی افزود: از امروز تا اواخر روز آدینه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (16 فروردین ماه) صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد و طی آدینه (17 فروردین ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، در برخی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی فردا و پس فردا اهواز با دمای 33 و 34 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 1- و 2- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: توریسم آنلاین

به "سامانه تازه بارشی در راه کشور، این استان ها آماده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه تازه بارشی در راه کشور، این استان ها آماده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید