دستاورد بزرگ در توربین های گازی، منبعی از انرژی پاک و قابل اعتماد

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، دیجیاتو نوشت: کارخانه بسته بندی کاغذ Saillat-sur-Vienne در فرانسه، اولین توربین گازی با هیدروژن 100 درصد تجدیدپذیر دنیا را آزمایش کرد.

دستاورد بزرگ در توربین های گازی، منبعی از انرژی پاک و قابل اعتماد

این توربین در ابتدا با ترکیب 30 درصد هیدروژن تجدیدپذیر در سال 2022 آزمایش شد و اکنون با ترکیب 100 درصد هیدروژن تجدیدپذیر توانسته است مقام اول را از نظر توربین گازی هیدروژنی با فناوری آلایندگی کم در دنیا از آن خود کند. با این دستاورد می توان امیدوار بود که نیروگاه های گازی موجود بتوانند به نیروگاه های هیدروژنی تبدیل شوند. این هدف بدون این که عملکرد یا کارایی آن ها به خطر بیفتد، حاصل می گردد.

آزمایش توربین گازی 100 درصد هیدروژنی نشان می دهد کنسرسیوم اروپایی به رهبری زیمنس توانسته است به موفقیت خوبی دست پیدا کند. این توربین گازی می تواند هیدروژن خالص، گاز طبیعی و هر ترکیبی از این دو را مورد استفاده قرار دهد.

پروژه HYFLEXPOWER که در سال 2020 دراتحادیه اروپا کار خود را شروع کرد، روی امکان سنجی و انعطاف پذیری استفاده از هیدروژن تجدیدپذیر به عنوان یک منبع انرژی پاک و قابل اعتماد برای فراوری برق و گرما کلید خورد.

این پروژه در کارخانه بسته بندی کاغذ Saillat-sur-Vienne در فرانسه، متعلق به اسمورفیت کاپا، یکی از فراوری نمایندگان پیشرو در اروپا مورد آنالیز نهاده شد. این نیروگاه میزبان یک توربین گاز صنعتی زیمنس SGT-400 است که برای کار با حداکثر 100 درصد هیدروژن تجدیدپذیر اصلاح شده است.

کریم امین، یکی از اعضای هیئت اجرایی زیمنس می گوید پروژه HYFLEXPOWER پیشرفت قابل توجهی در حوزه فناوری های توربین هیدروژنی ایجاد می نماید. وی اعلام کرد که این پتانسیل می تواند در آینده به شکل مؤثرتری مورد استفاده قرار گیرد.

کنسرسیوم HYFLEXPOWER متشکل از شرکت های مختلفی ازجمله زیمنس، ENGIE Solutions ،Centrax ،Arttic، مرکز هوافضای آلمان (DLR) و چهار دانشگاه اروپایی است. شرکای پروژه در حال برنامه ریزی برای توسعه دامنه فعالیت های پروژه هستند تا بتوانند به دستاورهای دیگری در این زمینه دست پیدا نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "دستاورد بزرگ در توربین های گازی، منبعی از انرژی پاک و قابل اعتماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد بزرگ در توربین های گازی، منبعی از انرژی پاک و قابل اعتماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید