خواص زردچوبه در بهبود سلامت را بشناسید

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، زردچوبه یکی از معروف ترین ادویه ها در سراسر دنیا و یکی از قوی ترین ادویه ها برای محافظت در برابر بیماری است.

خواص زردچوبه در بهبود سلامت را بشناسید

ماده فعال زردچوبه موسوم به کورکومین، تا حد زیادی مسئول فواید آن برای سلامت است. گیاه زردچوبه یکی از مواد مغذی برتر در دنیا است که به صورت پودر، عصاره یا قرص در دسترس است.

به گفته متخصصان تغذیه، از نظر سلامت، فواید آن در همه موارد از یاری به پیشگیری از لخته شدن خون و افسردگی گرفته تا مبارزه با التهاب، تقویت سلامت پوست، تنظیم کلسترول و موارد دیگر است.

لخته شدن خون

ادعا می گردد مصرف منظم زردچوبه به محافظت در برابر لخته شدن خون یاری می نماید. مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داد که زردچوبه خطر تجمع پلاکت را کاهش می دهد.

دیابت

بیماران دیابتی می توانند از افزودن زردچوبه بیشتر به رژیم غذایی خود بهره ببرند. این ادویه به محافظت در برابر افزایش قند خون که منجر به آسیب به اعصاب می گردد، یاری می نماید.

سلامت پوست

این ادویه یک ضد التهاب و آنتی اکسیدان طبیعی است که آن را به یک درمان ایده آل برای بعضی از بیماری های پوستی تبدیل می نماید. علائم پسوریازیس و اگزما می تواند بواسطه التهاب تشدید گردد. دانشمندان بعلاوه ادعا نموده اند که زردچوبه می تواند درخشش و درخشندگی پوست را بهبود بخشد. سعی کنید از ماسک صورت مبتنی بر زردچوبه بهره ببرید تا به فواید بیشتر از آن دست یابید.

کلسترول بالا

بعضی افراد می توانند با خوردن زردچوبه بیشتر از کلسترول بالا جلوگیری نمایند. این ادویه به تنظیم کلسترول و رهایی از کلسترول بد یاری می نماید.

تسکین دهنده درد

حتی ادعا شده است که زردچوبه یک مسکن طبیعی درد، به روشی مشابه پاراستامول، است. بیماران مبتلا به آرتروز پس از افزودن اندازه بیشتری زردچوبه به رژیم غذایی شأن، شاهد کاهش علائم بیماری شأن بوده اند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "خواص زردچوبه در بهبود سلامت را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص زردچوبه در بهبود سلامت را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید