خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، زنجان - خبرنگاران - رسانه ها و مطبوعات زنجان در هفته جاری موضوعات مختلفی را در سرخط اخبار و صفحات نخست خود انعکاس دادند که از جمله آن ها می توان به عدم انتشار شفاف اسامی قبول شدگان آزمون استخدامی شرکت ایران ترانسفو و مسائل مراکز ورزشی در نتیجه تعطیلی های ناشی از شیوع کرونا در استان اشاره کرد.

خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در گزارشی با عنوان لیست سری به عدم انتشار اسامی قبول شدگان آزمون استخدامی شرکت ایران ترانسفو پرداخت و نوشت: تابستان سال جاری شرکت ایران ترانسفو اظهار داشت جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز از بین داوطلبان مرد بومی استان زنجان در مقاطع تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش صرفاً برای مشاغل کارگری بصورت قراردادی موقت اقدام می کند.

ظهیری، مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز در روزهای ابتدایی آبان در گفت وگو با رسانه ها با بیان اینکه این آزمون در روزهای اول و دوم آبان برگزار گشت، گفت: در آزمون روز یکم آبان، یک هزار و 640 داوطلب بومی در مقطع دیپلم و در آزمون روز دوم یک هزار و 401 داوطلب هم در مقطع فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس در آزمون کتبی گروه صنعتی ایران ترانسفو با هم رقابت کردند.

به گفته مسوولان شرکت ایران ترانسفو 300 نفر از قبول شدگان مرحله نهایی در رشته های برق، مکانیک، متالوژی و حسابداری در گروه صنعتی ایران ترانسفو استخدام و فعالیت خواهند کرد.

رضا نوروزیان، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه زنجان در این رابطه در گفت وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به برگزاری آزمون جذب نیروی بومی جهت بکارگیری در شرکت ایران ترانسفو از طریق فراخوان می گوید: پس از اتمام فرآیند برگزاری آزمون کتبی که به مدت 2 روز برگزار گشت و تصحیح پاسخنامه ها توسط سازمان سنجش، دانشگاه زنجان در عرض 2 هفته کارهای لازم را انجام و اواسط آذرماه سال جاری اسامی 600 نفر (2 برابر ظرفیت اعلامی برای جذب نیروها که از سوی شرکت ایران ترانسفو اعلام شده بود) را که پیروز به اخذ نمرات مطلوب شده بودند را در قالب لیست و به ترتیب رتبه به شرکت ایران ترانسفو ارائه کرد.

ایران ترانسفو گفته است که این شرکت و شرکت های تابعه مشمول مقررات جذب نیروی انسانی شرکت های دولتی نبوده و از جهت مشخص شرایط استخدامی و نحوه و تعداد جذب تابع آیین نامه های داخلی خود و تصویب هیت مدیره می باشد، در اطلاعیه خود تاکید می کند که اعلام نتایج بر عهده دانشگاه زنجان بوده و شرکت ایران ترانسفو هیچ گونه دخل وتصرفی در آزمون و اعلام نتایج ندارد.

این در حالی است که رضا نوروزیان، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه زنجان در خصوص امکان انتشار لیست اسامی 600 نفر مورد تائید دانشگاه زنجان که پیروز به اخذ نمره قبولی شدند به صدای زنجان می گوید: ما طبق تفاهم نامه ای که با شرکت ایران ترانسفو منعقد کردیم، نقش پیمانکار را داریم و امکان نشر لیست 600 نفر در رسانه ها از جمله صدای زنجان را نداریم این موضوع بهتر است از سوی شرکت ایران ترانسفو پیگیری شود.

پایگاه خبری موج رسا در گزارشی به تعطیلی مراکز ورزشی استان در اثر شیوع کرونا پرداخت و نوشت: تمام باشگاه ها از جمله استخرهای ورزشی همزمان با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تعطیل هستند که طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا با توجه به شرایط کرونایی استان ها بازگشایی می شوند اما این در حالی است که باشگاه های استان زنجان به ویژه استخرها بنا به آنچه که عدم موافقت ستاد کرونای استان اعلام شده، اجازه بازگشایی ندارند.

دبیر هیات شنا، شیرجه و واترپلوی شهرستان زنجان در خصوص زمان بازگشایی استخرهای ورزشی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان امروز (سه شنبه 7 بهمن ماه) نامه ای به ستاد کرونا داده اما علی رغم مجوز بازگشایی و اعلام فدراسیون، ستاد کرونای استان زنجان خیلی سختگیرانه عمل می کند در حالی که فدراسیون قبلاً نیز نامه ای ارسال کرده بود که زنجان، جزء 10 پایگاه قهرمانی کشور است که می تواند استخرهایش بازگشایی شود اما 9 پایگاه کشور باز شده و فقط زنجان تعطیل است!

روزنامه مردم نو از شامل بودن 23 درصد از مشترکان استان برای اجرای طرح آب رایگان خبر داد و از قول مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان زنجان، نوشت: با طرح آب امید، 23 درصد از مشترکان آب استان زنجان مشمول اجرای این طرح می شوند و از آب رایگان استفاده خواهند کرد.

علیرضا جزءقاسمی با بیان اینکه طرح آب امید شامل مشترکان کم مصرف می شود، افزود: الگوی مصرف استاندارد برای هر مشترک 15 مترمکعب در ماه است، بدین ترتیب مشترکانی که میزان مصرف خود را تا دوسوم کاهش دهند و به پنج مترمکعب برسانند، مشمول اجرای طرح آب امید خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان زنجان شرح داد: براساس برآوردها بیش از 40 درصد از مشترکان روستایی مشمول اجرای طرح آب امید خواهند شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مروری بر مطبوعات و پایگاه های خبری زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید