جوامع پیروز از ظرفیت جوانان در بخش های مختلف استفاده می نمایند

به گزارش وبلاگ رشد آرمان، خبرنگاران/آذربایجان غربی یک مدرس دانشگاه گفت: جوانان نقش اساسی در جهت گیری و توسعه جوامع دارند.

جوامع پیروز از ظرفیت جوانان در بخش های مختلف استفاده می نمایند

جعفرزاده در گفت وگو با وبلاگ رشد آرمان افزود: جوانان به عنوان یک ظرفیت مثبت نقش اساسی و عمده در جهت گیری و توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوامع دارند.

این جامعه شناس با تاکید بر اینکه استفاده بهینه از جوانان باعث پیشرفت و امید به آینده در جامعه می گردد، توضیح داد: در تمامی جوامع پیشرفته توجه به نخبه گرایی و فراهم سازی تسهیلات و امکانات لازم آموزشی برای جوانان یک امر مهم و لازم است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه باید درتمامی برنامه های اجرایی به افزایش نقش جوانان توجه کرد، یاد آور شد: همین توجه به جوانان درکنار استفاده از تجربیات نیروهای باسابقه باعث ترقی و پیشرفت جوامع غربی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری روی ظرفیت جوانان، الگوسازی و آشنا کردن آنها به انجام مسئولیت های اجتماعی شان باعث رغبت جوانان برای مشارکت در فعالیت های مالی و اجتماعی می گردد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: جوانان مطلع، نخبه و متعهد سنگ بنای یک جامعه مترقی و سالم هستند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه جوامعی در طول تاریخ پیروز بوده اند که به جوانان خود مسئولیت های اجرایی داده و از ظرفیت های آنها استفاده کاربردی نموده اند، افزود: در 8سال جنگ تحمیلی اغلب فرماندهان جنگی ایران زیر 30سال سن داشتند و با اتکا به دانش و تعهدشان توانستند در مقابل دشمن، جنگ را مدیریت نمایند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان و مدیران بالا دستی کشور به ایحاد زمینه سالم برای مشارکت واقعی جوانان دربخش های مختلف کشور توجه نمایند به همان اندازه از مهاجرت جوانان نخبه جلوگیری و گام مهمی در جهت توسعه و ترقی کشور برداشته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جوامع پیروز از ظرفیت جوانان در بخش های مختلف استفاده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوامع پیروز از ظرفیت جوانان در بخش های مختلف استفاده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید